وی با اشاره به اینکه این سیستم بر روی اتوبوس های ناوگان عمومی نصب خواهد شد افزود: پایلوت این طرح در شیراز، تهران و اصفهان اجرا شده و در استان البرز محور کرج – تبریز تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت و با انجام این طرح موقعیت خودرو بدون حضور پلیس آنلاین ثبت و رصد می شود.
اکبری درباره مزیت های این طرح اظهار داشت: رانندگان اتوبوس دیگر نیازی به ثبت ساعت ندارند و کارت هوشمند ارائه شده به آنها چهره راننده را شناسایی می کند و با توجه به اینکه ساعت کار راننده قابل تشخیص خواهد بود پس از سه ساعت کار اگر شخص به استراحت نپردازد سیستم هوشمند با آلارم پلیس را متوجه این تلف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با طرح سپحتن سرعت های غیر مجاز به اطلاع پلیس می رسد تصریح کرد: زمانیکه راننده به ۵۰۰ متری مرکز پلیس برسد در صورت تخلف شماره ماشین با آلارم پلیس را متوجه تخلف کرده و آن خودرو اعمال قانون خواهد شد و البته ایرادی که به سازمان حمل و نقل عمومی در این زمینه وارد است عدم تعریف سیستم قانونی مشخص برای پلیس در جهت تصادفات حمل بار است.
اکبری همچنین گفت: پلیس در مقایسه با سازمان ها با وجود ITS و … موفق بوده اما باید به گونه ای عمل کند که نقش نظارتی داشته باشد و از برخود چهره به چهره پلیس با تخلفات مردم و اعمال قانون جلوگیری شود که در نتیجه آن دقت پلیس به علت استفاده از فناوری افزایش می یابد و احساس نظارت و کنترل از سوی مردم بیشتر شده و امنیت و آرامش را برای عموم مردم به همراه خواهد داشت.
رئیس پلیس راه استان البرز در خاتمه خاطر نشان کرد: طبق آمارها ۱۰ درصد از رانندگان اتوبوس دارو مصرف می کنند و خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز دو خطری است که آنها را تهدید می کند که البته با اجرایی شدن این سیستم در آینده ای نزدیک تصادفات ناشی از این دو عامل کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/