تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تدبیر تیم مذاکره‌کننده کشورمان مثال‌زدنی است/ آمریکایی‌ها با زیاده‌طلبی‌ در ایجاد موانع بر سر راه ایران گام برمی‌دارند

  • کد خبر : 14447
  • 25 دی 1392 - 21:06
تدبیر تیم مذاکره‌کننده کشورمان مثال‌زدنی است/ آمریکایی‌ها با زیاده‌طلبی‌ در ایجاد موانع بر سر راه ایران گام برمی‌دارند

رئیس مرکز تحقیقات استرات‍ژیک گفت: آمریکایی‌ها با زیاده‌طلبی‌های خود از گذشته تاکنون در ایجاد موانع بر سر راه ایران گام برمی‌دارند؛ تدبیر و پایداری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در حفظ حقوق کشور مثال‌زدنی است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار احزاب کمال مهر “علی اکبر ولایتی” پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با نائو مک‌کین رئیس مرکز مطالعات شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه در جمع خبرنگاران درباره توافقات ژنو و روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان در چند مدت آخر لازم و مفید بوده و مذاکرات ژنو هم با پیگیری دوستان ما در وزارت خارجه در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان گفت: دوستان ما در وزارت خارجه هدف و تلاش خود را برای حل مشکلات پیش رو از خود دارند تا حقوق هسته‌ای ایران از این طریق حفظ شود و موانع پیش رو برداشته شود و فعالیت‌های خود را با جدیت دنبال کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استرات‍ژیک بیان داشت: امیدواریم تیم مذاکره کننده کشورمان بتواند تلاش‌های خود را به صورت جدی و سازنده ادامه دهند و ان شالله مذاکرات با ادامه در سطح مختلف نتیجه برسد.

ولایتی با اشاره به سوابق دکتر ظریف و دیگر مسئولان وزارت خارجه گفت: تجربه ۳۰ ساله تیم دکتر ظریف به آن‌ها کمک می‌کند تا مذاکرات را به صورت مناسب و کارشناسی شده پیش ببرند این در حالی است که راه آسانی در پیش نداریم و آمریکایی‌ها با زیاده طلبی‌های خود از گذشته تاکنون در ایجاد موانع بر سر راه ایران گام برمی‌دارند. تدبیر و پایداری تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در حفظ حقوق کشور مثال زدنی است و بنا براین است که کار را با جدیت تمام ادامه دهند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها با زیاده طلبی‌هایی که دارند هیچ وقت در مقابل ایران حسن نیت لازم را که مدعی آن هستند نشان ندادند و اکنون ما با توجه به سوابقی که آن‌ها دارند توقع ما از ان‌ها این گونه نیست، که غیر از این باشند اما باید بدانند اگر بخواهند که این مذاکرات با موفقیت پیش برود باید به قرارهای خود پایبند باشند.

ولایتی بیان داشت: اگر غیر از این رفتار و عملکرد چیز دیگری ببینیم اعتماد دنیا به آمریکایی‌ها از بین می‌رود چنانچه که برخی از آمریکایی‌ها با انجام اقداماتی مورد اعتراض برخی از شرکت کنندگان در گروه ۱+۵ از جمله روسیه قرار گرفتند و این نشان می‌دهد که اگر آن‌ها خلاف عهد خود در ژنو کج رویی کنند دوستان خود را در منطقه و جهان از دست خواهند داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x