ـ لطفا خودتان را معرفی بفرمائید.
من محمود محمدی هستم ، متولد ۱۳۶۳، دارای مدرک فوق لیسانس و مُبلغ
ـ علت اینکه روستا های دور افتاده را برای تبلیغ انتخاب کردید چیست؟
تبلیغ دین به نفسه عملی صالح است و خشنودی خدا را در پی دارد انتخاب این مناطق صرفا دلیل شخصی دارد و خودم مایل هستم مدتی در کنار این مردمان زندگی کنم.
ـ آیا کمبودهای این مناطق تا بحال شما را هم دچار مشکل کرده است؟
خیر، اتفاقا حضور در این مناطق برای تبلیغ دین زندگی من را وارد فاز جدیدی کرد و در یکی از همین روستا ها بود که با یک گروه جهادی آشنا شدم و خوشبختانه از آن پس لذت خدمت یدی را هم با ساخت مدرسه، خانه ، مسجد و… در این مناطق می چشم.
ـ با وجود توضیحاتی که فرمودید عملا مکان ثابتی برای زندگی ندارید چطور با این مسئله کنار آمدید؟
من معتقدم بشر برای کوچ ساخته شده است، کوچ از دنیا به آخرت ، پس چه بهتر است که در دنیا برای امورخیر کوچ کنیم که کوچ آخرتمان به راحتی وسلامت باشد.
ـ در اوضاع کنونی همچنان «منبر» را دارای کارکرد می بینید؟ اگر پاسختان مثبت است چرا؟
بله، زیرا مسجد همچنان یک پایگاه مهم در هر محله ای بشمار می رود و یک روحانی به شرط تخصص، از طریق منبر می تواند علاوه بر نشر معارف اسلامی زمینه حضوز جوانان را در مساجد فراهم کند.
ـ به جوانان اشاره فرمودید آیا سوالاتی که یک جوان از شما دارد با سوالات سایر افراد متفاوت است؟
بله ، کاملا، در سال های اخیر اکثر سوالات جوانان در خصوص شبهات دینی بوده است و بنده به شخصه با جوانانی که شبهه مطرح می کنند بسیار محبت آمیز برخورد می کنم تا با جذب به مساجد از انحراف آن ها جلوگیری شود.
ـ با توضیحی که در خصوص جوانان فرمودید فکر می کنید روحانی امروز باید به چه منابعی مسلط باشد؟
روحانی امروز باید از ابعاد مختلف زندگی اهل بیت (ع) مو به مو آگاهی داشته باشد و البته به مقوله فن بیان نیز توجه کند چرا که گاه روحانیون علیرغم تسلط بر منابع بدلیل نقص در فن بیان نمی توانند حق مطلب را ادا کنند.
ـ شما نقش اینترنت و شبکه های مجازی را در زمینه تبلیغ دین چطور می بینید؟
نام دنیای مجازی برای چنین فضاهایی واقعا بجا بوده است و یک روحانی هم ناگزیر برای این ورود به این دنیا باید آمادگی داشته باشد. در این زمینه معتقدم قشر روحانی نیز باید به روز بوده علاوه بر کسب دانش روز در این خصوص توان استفاده از این ابزار را هم داشته باشد و باید بگویم بحمدالله اساتید ما بسرعت وارد این فضا شده اند و باقدرت در فضای مجازی مشغول تبلیغ دین هستند.
ـ به نظر شما ، دغدغه روحانی دهه ۹۰ با دغدغه روحانی دهه ۶۰ چه تفاوت هایی دارد؟
دغدغه روحانی دهه ۶۰ برپایی نماز و نشر احکام الهی و البته تشویق جوانانی بود که به جبهه های جنگ عزیمت می کردند اما دغدغه روحانی امروز این است که بتواند جنگ نرم را خنثی کند و زمینه حضور مستمر جوانان در مساجد را فراهم سازد.
ـ لطفا در خصوص جنگ نرم که اشاره فرمودید توضیحات بیشتری را بفرمایید.
دشمن ایران اسلامی در واقع دشمن اسلام است و از آنجا که ایران را ام القری امت اسلامی می داند سعی دارد از عرصه فرهنگی ورود کند و همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند دشمن در صدد نفوذ فرهنگی در کشور است و هریک از ما باید برای جلوگیری از نفوذ یک افسر فرهنگی باشیم.
ـ به عنوان سوال پایانی مایلم به شبهه ای که شاید در ذهن برخی از مخاطبینمان وجود داشته باشد پاسخ دهید و بفرمایید آیا شما برای تبلیغ دین وحضور در گروههای جهادی مبلغی دریافت می کنید؟
خیر ، به جهت رفع شبهه عرض می کنم ، بنده و دوستانم نه تنها مبلغی دریافت نمی کنیم بلکه خودمان یک مجموعه هستیم و خودمان به این منظور مبالغی را هزینه نیز می کنیم و همگی معتقدیم این مهم معامله باخداست و معامله با خدا از پرسود ترین معاملات است.
ـ لطفا به عنوان حسن ختام گفت وگو هر صحبتی را مد نظر دارید بفرمایید.
ضمن تشکر مایلم از این طریق به جوانان کشورم بگویم برای سنجش اعمال وافکارشان ۱ پازل تهیه کنند به نام « آیا خدا می پسندد؟!» و همیشه افکار واعمالشان را در آن جای دهند و اگر همچنان گنگ بود از مبلغین و روحانیون شهرشان جویا شوند و در زمینه فرهنگ هم مایلم بگویم دشمن از دینداری جوانان امروز ما هراس دارد زیرا معتقداست عامل همه پیروزی های ملت ایران در گذشته دینداری او بوده است لذا به کلیه جوانان خصوصا جوانان انقلابی کشورم توصیه می کنم در مقابل حملات فرهنگی دشمن سینه سپر کنند و مانع تحقق اهداف شوم دشمن در جامعه گردند.
انتهای پیام/