تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران می‌خواهیم که در برابر خطر ورود جریان‌های تکفیری به کشور هوشیار باشند

  • کد خبر : 14415
  • 25 دی 1392 - 20:24
از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران می‌خواهیم که در برابر خطر ورود جریان‌های تکفیری به کشور هوشیار باشند

رئیس قوه قضاییه با هشدار درباره خطر تفکرات تکفیری و سلفی در جهان اسلام، از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور خواست که به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

 

به گزارش حوزه حقوقی قضایی کمال مهر؛ آیت‌الله “صادق آملی لاریجانی” در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فرا رسیدن هفته وحدت اظهارداشت: جریان‌های تکفیری همچون موریانه « وحدت اسلامی» را از درون می‌خورند.

رئیس دستگاه قضا نقش غرب در شکل‌گیری وهابیت را از «مسلمات تاریخی» دانست و افزود: جریان‌های تکفیری و سلفی هیچ ربطی به اسلام و اعتقادات برادران اهل سنت ندارند، بلکه فرقه‌هایی ساخته و پرداخته غرب برای تضعیف جوامع اسلامی هستند.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران می‌خواهیم که در برابر خطر ورود جریان‌های تکفیری به کشور هوشیار باشند و دیدگاه‌های تکفیری را به هیچ وجه از جنس اختلاف نظر مذاهب اسلامی تلقی نکنند، بلکه برخوردی متناسب با ماهیت ضدامنیتی این جریان‌ها در پیش بگیرند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با یادآوری رساله‌های فراوانی که به قلم بزرگان اهل سنت در مخالفت با دیدگاه‌های محمد بن عبدالوهاب بنیان‌گذار جریان‌های تکفیری در جهان اسلام، نوشته شده است اظهار داشت: از هموطنان اهل سنت نیز انتظار داریم که جریان‌های تکفیری را از خود طرد کنند و اجازه ندهند این جریانات استعماری و فاسد به کشور نفوذ کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه شیعه و سنی در ایران سال‌هاست که با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند افزود: با اینکه مطابق قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، مذهب رسمی کشور شیعه اثنی عشری است، نه‌تنها برادران اهل سنت بلکه دیگر اقلیت‌های دینی نیز در پناه نظام اسلامی در امنیت به سر می‌برند و آزادانه فعالیت می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا با توجه به وضع کنونی جهان و آنچه در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، افغانستان می‌گذرد، اختلاف افکنی را «بزرگترین ظلم» به مسلمانان دانست و تصریح کرد: بی‌گمان در میان مذاهب گوناگون اسلامی اختلاف نظر وجود دارد اما میزان مشترکات بسیار بیشتر است و افزون بر این واضح است که اختلافات در عقیده هرگز نباید تبدیل به دشمنی شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را «بهترین وسیله برای قرب الی‌الحق» خواند و تصریح کرد: توسل به پیامبر در آیات قرآن مورد توجه قرار گرفته و حتی می‌توان گفت به این عمل توصیه شده است؛ چنانکه در آیه ۶۴ سوره نساء(ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوک فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما) به خطاکاران و کسانی که به نفس خود ظلم کرده‌اند، امر شده است که نزد پیامبر بروند و استغفار کنند، همچنین پیامبر نیز برایشان استغفار کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به عبارت پایانی این آیه(واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما) می‌توان چنین برداشت کرد که رحیمیت و توابیت پروردگار نسبت به این گروه، جزای مسلّمی است که از استغفار پیامبر(ص) برای گناهکاران ناشی می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: اگر هر یک از ما به اعمال خود بنگریم، درمی‌یابیم که به دلیل خطاها و غفلت‌هایمان به نفس خود ظلم کرده‌ایم و می‌توانیم مصداق این آیه شریفه باشیم؛ بنابراین باید به سمت توسل به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) برویم تا در استغفار به رویمان باز شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بیانگر ارزش‌های عالی انسانی هستند گفت: اگر مسلمانان به خود بیایند و به معارف قرآنی و سیره اهل بیت رجوع کنند خودکفا می‌شوند و می‌توانند روی پای خود بایستند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به آیه «ولاتهنوا و لاتحزنوا و أنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین» (سست نشوید و غمگین نگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید) تصریح کرد: این وعده الهی، بلکه قانون الهی است که مومنان بر دشمنانشان برتری پیدا می‌کنند و اگر وضع کنونی جهان اسلام با این خطاب قرآنی همخوانی ندارد به این دلیل است که ایمان ما قرآنی نیست و بویژه برخی حاکمان در کشورهای اسلامی پایبند به ارزش‌های دینی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی نیز راهکاری برای تحقق مفهوم این آیه مبنی بر برتری اهل ایمان است، تأکید کرد: مومنان با یکدیگر اختلاف ندارند، بلکه اختلافات از هوای نفس ناشی می شود.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنانش با توجه به مرگ آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و عامل کشتار فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا گفت: قصاب صبرا و شتیلا را همه دنیا می‌شناسند اما نکته تأسف برانگیز مرثیه سرایی سران کشورهای غربی پس از به هلاکت رسیدن این جنایتکار است.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: آیا معنی حقوق بشر غربی این است که از شخصی که باید در دادگاه به اتهام جنایت علیه بشریت محاکمه شود تجلیل کنند؟ این مرثیه سرایی نشان می‌دهد که ادعای حقوق بشر غرب دروغی بیش نیست و ما از این نگاه متناقض و ابزاری به حقوق بشر ابراز تأسف می‌کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x