تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

“سردار”‌ لقب‌ جدید دکتر “روحانی”/ رهبر تروریست‌های سوری: پیامبر ما ابوسفیان است نه محمد(ص)/ ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ۲۳ ساله‌اش

  • کد خبر : 14347
  • 25 دی 1392 - 14:24
“سردار”‌ لقب‌ جدید دکتر “روحانی”/ رهبر تروریست‌های سوری: پیامبر ما ابوسفیان است نه محمد(ص)/ ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ۲۳ ساله‌اش

ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ۲۳ ساله‌اش، ریش و سبیل شخصیت‌های “والت دیزنی” حذف شد، “سردار”‌ لقب‌ جدید روحانی، لغو عضویت احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران، رهبر تروریست‌های سوری: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد، خواننده و مدل لبنانی: نصرالله نبود اسرائیل به قلب بیروت می‌رسید، یک طبقه قبر اشانتیون بگیرید و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری امروزر سه‌شنبه ۲۴ دی است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

لغو عضویت احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران

“محمود احمدی‌نژاد” رئیس‌جمهور سابق کشورمان از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لغو عضویت شده است. فدایی ضمن بیان این خبر افزود: احمدی‌نژاد پس از ریاست‌جمهوری دوره نهم، دو جلسه بیشتر در این تشکل شرکت نکرد و در دوره دوم نیز در هیچ جلسه‌ای حضور نیافت و از این رو عملاً لغو عضویت شد که باتوجه به حضور وی در کسوت ریاست‌جمهوری این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده بود.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم عضو این حزب بوده ‌است. در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۸۴)، این جمعیت از نامزدی “محمد باقر قالیباف” و در دور دوم از نامزدی محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد، اما با روندی که دولت دهم در پیش گرفت جمعیت ایثارگران کم‌کم از دولت احمدی‌نژاد فاصله گرفت.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم عسگراولادی از حزب مؤتلفه اسلامی با هاشمی رفسنجانی

دو طبقه قبر بخرید، یک طبقه اشانتیون بگیرید!

بهشت زهرا(س) خانه آخر بسیاری از تهرانی‌ها است و طبق آمار سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر در این آرامستان دفن می‌شوند. از کسانی که قبر رایگان می‌گیرند تا کسانی که چندین میلیون تومان خرج خانه آخرت می‌کنند. البته رقم‌های ضد و نقیضی از قیمت قبر در بهشت زهرا(س) اعلام می‌شود و برخلاف قیمت‌های رسمی که مدیریت این آرامستان اعلام می‌کند، بعضی‌ها از رقم‌های نجومی می‌گویند.

به گزارش مهر، تیرماه امسال شورای شهر تهران تصویب کرد که هر قبر در تمامی قطعات فاز سوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف ۷۰ درصد ظرفیت آن فاز رایگان است و در صورتی که وابستگان متوفی تمایل به در اختیار گرفتن قطعه بالای این قبر را داشته باشند به ازای هر قطعه باید ۳۵۰ هزار تومان بپردازند. بر اساس تصمیم‌گیری اعضای شورای‌شهر قیمت قبور در فاز دوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت این قطعات ۲ میلیون تومان و سقف ۸۰ تا ۹۰ درصد ۳ میلیون تومان خواهد بود. علاوه بر این قیمت قبور در قطعات فاز دوم با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصد معادل ۴ میلیون تومان تعیین شد.

اکبر توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت و گو با سایت شفا آنلاین اعلام کرده که حدود ۷۰ درصد شهروندان تهرانی از قبرهای رایگان استفاده می‌کنند. طبق آنچه که توکلی اعلام کرده، قبور ۳ طبقه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که یک طبقه آن رایگان است و ۲ طبقه دیگر با قیمت یارانه‌ای هر طبقه ۳۵۰ هزار تومان واگذارمی‌شود و در صورت عدم توانایی پرداخت می‌تواند بخشی از آن را به صورت ۱۰ قسط ۳۵ هزار تومانی پرداخت کرده و قبر را بخرد.

به گفته مدیر این آرامستان، ۱۰ درصد از مردم خواستار دفن در قطعات غیر جاری هستند که این سازمان از آنها حداکثر ۱۰میلیون تومان دریافت می‌کند. البته در قیمت مصوب شورای شهر مشخص شده بود که هزینه دفن در قطعات قدیمی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است، قیمت‌هایی که رسمی نیست اما گفته می‌شود که قیمت قبر براساس تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان، از ۶،۵ میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر است. در یکی از آگهی‌های اینترنتی فروش قبر، یک قبر سنددار در قطعه ۱۰۱ بهشت زهرا، ۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

صاعقه در ریو دو ژانیرو


کری دنبال “جایزه صلح نوبل” است

روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت” روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اختصاصی متن اظهارات “موشه یعلون” وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در یک نشست خصوصی را منتشر کرد. وی در این نشست انتقادات تندی را علیه “جان کری” وزیر خارجه آمریکا و تلاش‌های او برای پیشبرد مذاکرات سازش، مطرح کرده است.
یعلون که پیش از این هم به صورت علنی از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود، تلاش برای موفقیت مذاکرات سازش را بی‌مورد و برآمده از “یک حس غیرقابل‌ توضیح وسواسی و آخرالزمانی” دانسته است و تنها چیزی که می‌تواند اسرائیل را حفظ کند، این است که کری یک جایزه صلح نوبل بگیرد و دست از سر ما بردارد.”

به گزارش فارس، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی همچنین گفته است که در واقع هیچ مذاکراتی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان در جریان نیست، بلکه این آمریکاست که با اسرائیل و تشکیلات خودگردان مذاکره می‌کند و در طرحی که کری در هفته‌های اخیر به طرفین مذاکرات ارائه کرده، “حتی به اندازه کاغذی هم که برای نوشتن آن به هدر رفته ارزش ندارد”. در این طرح نه امنیت هست، نه صلح. کری از زمان آغاز به کار خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا دستکم ۱۰ بار به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

خودروی روحانی صندوق پست شد

مردم شهر اهواز که از صبح در انتظار رئیس‌جمهور بودند در طول مسیر فرودگاه تا مصلی وی را همراهی کردند. بر این اساس خودرو حامل رئیس‌جمهور در طول مسیر و به دلیل حضور فراوان استقبال‌کنندگان بارها مجبور به توقف شد.

به گزارش بولتن، در این بین برخی از مردم که درخواست‌ها و نامه‌هایی را به رئیس‌جمهور نوشته بودند از فرصت استفاده و نامه‌های مردمی خود را در خودرو رئیس‌جمهور ریختند. علاوه بر این همراهان وی نیز تعداد زیادی از نامه‌های مردمی را دریافت می‌کنند. این در حالی است که با هماهنگی اداره کل پست خوزستان و استانداری محل‌هایی در نقاط دیدار مردمی رئیس‌جمهور به‌منظور جمع‌آوری نامه‌های مردمی تدارک دیده شده است.

سالروز انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به امامت جمعه تهران

حضرت آیت‌الله “سید علی خامنه‌ای” رهبر معظم انقلاب روز ۲۴  دی ماه ۱۳۵۸با حکم حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه تهران منصوب شدند.

 

ریش و سبیل شخصیت های “والت دیزنی” حذف شد!

خبرگزاری فرانسه نوشت: ریش و سبیل شخصیت‌های کارتونی “والت دیزنی” با هدف مبارزه با اسلام حذف شد. به این ترتیب “انی ارسکین” گرافیست مشهور والت دیزنی شخصیت‌های کارتونی ریش و سبیل‌دار را دوباره طراحی کرد.

 

 


ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ۲۳ ساله‌اش

برکو زن ۴۰ ساله اهل زیمبابوه در کمال ناباوری قصد دارد با پسر ۲۳ ساله خود ازدواج کند. این زن و پسرش ادعا میکنند که شدیدا عاشق یکدیگر هستند. خانم برکو ۱۲ سال است که همسرش را از دست داده و به همراه پسر ش زندگی می‌کند. این زن با تایید رابطه‌اش می‌گوید: طبق رسوم باید با برادر کوچکتر همسر مرده‌ام ازدواج کنم اما من ازدواج با پسرم که فرزندی از او در رحم دارم را ترجیح می‌دهم. او در دادگاه گفت مدت سه سال است با پسر خود رابطه نامشروع دارد و پول زیادی خرج کرده تا بتواند به صورت قانونی با وی ازدواج کند.

به گزارش بهار، پسر این زن می‌گوید: طبق رسومات قبیله ای پدرم موظف بوده است به خاطر ازدواج با مادرم پولی به خانواده او بپردازد اما قبل از اتمام بدهی‌اش درگذشته و اکنون من می‌خواهم وظایف ناتمام او را به پایان برسانم. او می‌گوید از اینکه مردم بدانند مادرش از او باردار است اصلا ناراحت نیست. قاضی دادگاه محلی که به اتهام این مادر و پسر رسیدگی می‌کند می‌گوید اگر در زمان گذشته چنین چیزی رخ داده بود هردوی آنها توسط مردم قبیله کشته می‌شدند اما اکنون ترس از پلیس مانع این کار است.

یهودیانی که از اسرائیل تا کانادا تحت تعقیب و آزارند

یهودیان لِو طاهور (Lev Tahor) – به معنای قلب مطهر یکی از فرقه‌های یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی یا حاردی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودیان به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرار گرفته‌اند. از اردن تا کانادا و سرزمین‌های اشغالی با اجتماعات این یهودیان به شدت مقابله می‌شود و نهادهای اجتماعی تلاش می‌کنند با انتقال کودکان این گروه به مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، از انتقال اعتقادات این گروه به نسل جدید آن‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، به گفته “مایر راسنر” که از جمله سرشناس‌ترین رهبران لو طاهور در کاناداست، صهیونیست‌های افراطی به این گروه بدلیل اعتقادات خاصی که دارند – از جمله پوشش زنان – و پایبندی به سایر سنت‌ها و آموزه‌های تورات، لقب “طالبان یهودی” داده‌اند و به بهانه‌های مختلف اعضای این فرقه را بازداشت و یا از محل سکونتشان اخراج می‌کنند. در فرقه لو طاهور، دختران و پسران در سنین نوجوانی بصورت مجزا تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند و رسم بر این است که دختران در همان دوره انتقال از نوجوانی به جوانی ازدواج می‌کنند. پوشیدن جوراب برای زنان لو طاهور اجباریست و حجاب مرسوم آنان نیز پوششی شبیه چادر است که تا روی پا را می‌پوشاند.

یهودیان لو طاهور خانواده‌های بسیار منسجم و روابط خانوادگی صمیمانه‌ای دارند و تعدد فرزندان در خانواده‌های این فرقه بسیار مشهود است. اعضای این فرقه متهم به اجبار دختران به ازدواج زودهنگام هستند اما “خاخام شلومو هلبرانس” بنیانگذار این فرقه می‌گوید ما به تمام نزدیکانمان می‌گوییم اگر رضایت ۱۰۰ درصدی ندارند از ما جدا شوند، دختران نیز به خواست و انتخاب خود در این سنین ازدواج می‌کنند و هیچ اجباری در کار نیست و هیچ دختری پیش از ۱۶ سالگی ازدواج نمی‌کند و کاملا قانونی انجام می‌گیرد.

به اعتقاد این فرقه از یهودیان، استقرار دولت یهودی با اشغال و با زور اسلحه مخالف با آموزه‌های تورات است و مانع ظهور منجی (مسیحا) آخرالزمان خواهد شد. اعضای این فرقه در اسرائیل به اتهام بدرفتاری با کودکان و تنبیه بدنی آن‌ها تحت تعقیب و بازداشت‌های مکرر از سوی پلیس این رژیم قرار گرفتند. فشارهای وارده به اعضای این فرقه باعث شد سال ۲۰۰۵ تعداد زیادی از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنند. گروه‌های دیگری از این یهودیان در آمریکا و اردن نیز حضور دارند و با مشکلات مشابهی مواجه هستند.

روزنامه‌های اسرائیلی همچنین گزارش داده‌اند که دست‌کم دویست نفر از یهودیان این فرقه درنظر داشتند به طرقی که هنوز چندان مشخص نیست به ایران بروند. به اعتقاد اعضای این فرقه، آزادی مذهبی موجود در ایران برای یهودیان شرایط عادلانه زندگی را برای این گروه فراهم می‌کند و شرایط اعطای پناهندگی در ایران بسیار راحت‌تر از کانادا و سایر کشورهایی است که صهیونیست‌ها در آن نفوذ دارند. لو طاهور تنها یکی از گروه‌های یهودی ضد صهیونیسم است که به دلیل مخالفت با اشغالگری و پایبندی به سنت‌ها و آموزه‌های تورات از در تمام نقاط جهان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و بنیانگذار این گروه نیز تأکید کرده است مقامات اسرائیل تا نابودی این فرقه، دست از تلاش‌های خود برنخواهند داشت.

“سردار”‌ لقب‌ جدید روحانی ‌در ‌اهواز

به گزارش دانا، از روزهای گذشته در سطح شهر اهواز بنرها و بیلبوردهای فراوانی برای خوش‌آمدگویی به آقای روحانی نصب شد که رئیس‌جمهور را سردار تدبیر و امید خوانده بود. با اینکه آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود و در مناظره‌های تلویزیونی بر سرهنگ نبودن و حقوق‌دادن بودن خود تاکید ویژه داشتند و این عبارت را در گزارش صد روزه دولت نیز تکرار کردند اما گویا حامیان وی در اهواز اصرار دارند وی را یک درجه بالاتر از سرهنگ یعنی سردار بخوانند به گونه‌ایی که حتی مائده دختر خردسالی که برای خوش‌آمدگویی به رئیس‌جمهور جلوی پلکان هواپیما آمده بود روحانی را با لقب سردار خطاب کرد!

رهبر تروریست‌های سوری: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سخن یزید، در انکار رسالت پیامبر اسلام اکنون از زبان “زهران علوش” رهبر تروریست‌های “الجبهه اسلامیه” جاری شد. براساس فیلمی که بر روی شبکه‌های اجتماعی اینترنتی دیده شده، زهران علوش که از جمله پیروان تفکرات القاعده است و یا هم پیمانانش تحت شعار نبی محمد (صلی‌الله علیه و آله) می‌جنگد در صحبتی توهین‌آمیز می‌گوید: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد [صلی الله علیه و آله]؛ یزید هم گفته بود “لاخبرجاء ولاوحی نزل”.

علوش رهبر تروریست‌هایی متشکل از چهل گروه تروریستی را تشکیل می‌دهد که با پشتیبانی سعودی در چند ماه پیش اعلام موجودیت و استقلال نمود، آمریکا این گروه را یک گروه معتدل توصیف کرده و تلاش داشت آن را در کنفرانس ژنو ۲ بگنجاند، اما با انتشار این ویدئو بر همگان ثابت شده که این گروه نیز یک گروه افراطی است و با القاعده هیچ تفاوتی ندارد.

خاتمی برنامه ای برای حضور در جشن “چلچراغ” نداشت

ایلنا نوشت: مجله چلچراغ در واکنش به برخی اخبار مبنی بر حضور “سید محمد خاتمی” در مراسم این مجله اعلام کرد: آقای خاتمی برنامه‌ای برای حضور در این مراسم نداشت و تنها پیام ویدئویی خود را برای مراسم ارسال کرده بود.

نواندیش/جشن سال نو میلادی در دیوار چین


خواننده و مدل لبنانی: نصرالله نبود اسرائیل به قلب بیروت می‌رسید

“میریام کلینک” ضمن اعلام تقدیر خود از نصرالله گفت که او مانع از رسیدن اسرائیلی‌ها به قلب بیروت شد. این خواننده و مدل معروف لبنانی همچنین افرادی که از وی به دلیل حمایت از نصرالله انتقاد می‌کنند را مورد سرزنش قرار داد. کلینک در یکی از مطالب منتشر شده در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک و در واکنش به برخی انتقادات از نصرالله اظهار داشت: دست از سر نصرالله بردارید. اگر نصرالله نبود اسرائیل امروز در جونیه (شهر مسیحی‌نشین در شمال بیروت) بود.

به گزارش عصرایران به نقل از  سایت سی ان ان، وی اضافه کرد: اگر کشور ما مثل کشورهای دیگر بود و مرزهای لبنان، امنیت داشت آیا حزب‌الله مسلح می‌شد؟ این مدل و خواننده معروف لبنانی در بخش دیگری از نوشته‌اش درباره متهم کردن نصرالله به دخالت در عملیات‌های تروریستی در لبنان هم نوشت: برخی کار را به جایی می‌رسانند که حتی انفجارهای افغانستان را به نصرالله نسبت می‌دهند اما نصرالله فردی قوی است، غیرممکن است به کسی دستور بدهد که بمب‌گذاری کند. حزب‌الله لبنان مرزها را امن کرده است.

روحانی‌نما یک شغل است؟

برای ثبت دادخواست و شکواییه در قوه قضاییه تعیین شغل افراد ضرورت دارد. پارسینه نوشت: در لیست مشاغلی که در شبکه آنلاین ثبت دادخواست و شکواییه در سایت رسمی قوه قضاییه وجود دارد؛ (که وارد کردن شغل طرفین دعوی الزامی است) در مقابل قسمت شغل روحانیت سه گزینه پیشنهادی “روحانی، روحانی نما، کادر روحانی” وجود دارد.

این روزها همه “عموحاجی” را می‌شناسند! شما چطور؟!

در رابطه با ایشان نظرهای موافق و مخالف بسیاری وجود دارد و با توجه به اینکه این روزها گویا مشکل جوان‌های ما حمام رفتن یا حمام نرفتن “عموحاجی” شده است، دو دیدگاه را در این خصوص بیان می‌داریم: دیدگاه اول: موافقان حمام رفتن عموحاجی؛ چند روز پیش سایت عصرایران تیتر زد: “به عموحاجی کمک کنیم!” و بعد از چند روز چیزهایی را در برخی خبرگزاری‌ها خواندیم که حسابی تعجب زده شدیم!

ایانا (که تا قبل از اینکه بدانیم عموحاجی وجود دارد، نمی‌دانستیم این خبرگزاری هم وجود دارد!) نوشت: “وقتی چنین فردی سوژه دست اول رسانه‌های بین‌المللی می‌شود، پای حیثیت ملی هم به میان می‌آید.” ما هم بر این عقیده هستیم که “عموحاجی” با عدم رفتن به حمام حیثیت ملی را به تاراج گذاشته است و بایستی شدیدا با او برخورد شود! متاسفانه دستگاه قضایی به جای تعقیب، دستگیری و به حمام افکندن(!) عموحاجی، اقدام به دستگیری قهرمانان ملی‌ای همچون بابک زنجانی و یا دادگاهی کردن آن مداح می‌کند! ایانا همچنین نوشت: “باید عمو حاجی را پس از استحمام مجاب کرد که در عین زندگی خصوصی باب میل خود، در ظواهر امر، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کند.”

به ما چه که عموحاجی گفته است:”اگر حمام برود، می‌میرد!”، حالا امتحان می‌کنیم، فوقش به آن دنیا می‌رود! بعد از حمام هم بایستی روزی سه بار مسواک بزند و حتی از مام هم استفاده کند تا یک وقت حیثیت ملی‌یمان خدشه‌دار نشود! بعدش هم؛ آن مرد که به حمام نرفتن افراد کاری نداشت دیگر رفته است! در دولت تدبیر و امید همه باید تمیز و پاکیزه باشند و منظور از آزادی شهروندی، مختار بودن در خصوص حمام رفتن و نرفتن نیست!

عموحاجی هم می‌تواند به سایت دولت سر بزند و پیشنهاد دهد “حق حمام نرفتن” به حقوق شهروندی اضافه شود! هیچ می‌دانید اگر عموحاجی حمام نرود دیگر نمی‌شود فرزندان را به زور به حمام برد؟! به نظر شما بچه‌ای که ببیند عموحاجی ۳۰ سال حمام نرفته و در ۸۰ سالگی سالم و سرحال است، باز هم باور می‌کند اگر حمام نرود مریض می‌شود؟! دیدگاه دوم: مخالفان حمام رفتن عموحاجی؛ عموحاجی یک سرمایه ملی است! او به همگان ثابت می‌کند که ما هیچ نیازی به صابون و شامپو و این سوسول بازی‌ها نداریم! اگر مسئولان در این زمینه

هوشمندانه برخورد کنند می‌توانیم از عموحاجی در راستای رونق گردشگری هم استفاده کنیم. در ایانا می‌خوانیم: “در ایام نوروز هر سال نیز از بیشتر استان‌ها برای دیدن او به روستای دژگاه می‌آیند!” خب به نظر شما اگر یک نفر، روزی شصت بار حمام برود یک نفر از یک استان دیگر برای دیدنش می‌آید؟! چرا می‌خواهید با حمام کردن عموحاجی، جذابیت‌های او را از بین ببرید؟! چرا با سرمایه‌های این کشور چنین برخورد می‌کنید؟!

حالا که با آثار باستانی و شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و زیبایی‌های کشورمان نتوانستیم گردشگر جذب کنیم، پیشنهاد می‌شود با اطلاع‌رسانی در خصوص عموحاجی اقدام به جذب گردشگرهای بیشتری نماییم! انتقاد دیگری که به “عموحاجی” می‌کنند این است که پهن می‌کشد! یعنی الآن اگر اسی بلک(!) یا وینستون می‌کشید مشکلی نبود؟! بر اساس بخشی از شنیده‌ها، بخش دیگری از منتقدان عموحاجی را کارخانه‌داران سیگار تشکیل می‌دهند! اگر سیگاری‌ها بفهمند پهن هم دود بیشتری دارد و هم فاز بیشتری می‌دهد و هم فرد پهن کش(!) ۸۰ ساله است و زنده و سالم! به نظرتان می‌رود سیگار و یا الکترواسمک بکشد؟!

پترائوس را برای مقابله با داعش به عراق بفرست

“جان مک کین” گفته است زمان از دست نرفته و آمریکا همچنان می‌تواند به عراق برای مهار خشونت‌هایی که بار دیگر این کشور را در برگرفته، کمک کند. وی از باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا خواست ژنرال بازنشسته “دیوید پترائوس” را به عراق بفرستد تا در تعامل با خشونت روزافزونی که این کشور را فرا گرفته، به بغداد کمک کند.

به گزارش مهر به نقل از رسانه‌های عراق، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی همچنین اعلام کرده است با بازگشت نیروهای رزمی به عراق مخالف است، اما واشنگتن می‌تواند انواع کمک‌های نظامی از جمله در زمینه لجستیکی یا بالگردهای جنگی آپاچی را در اختیار بغداد قرار دهد. وی افزود که من همچنین پیشنهاد می کنم رایان کروکر(سفیر پیشین آمریکا در بغداد) را به عراق اعزام کند، زیرا نوری المالکی نخست‌وزیر عراق به وی و پترائوس اعتماد دارد. پترائوس فرماندهی نیروهای ائتلاف در افغانستان و ریاست سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) از جمله سوابق پترائوس به شمار می‌رود.

تعطیلی ۷ مدرسه به دلیل عدم پرداخت پول برق

رسانه های محلی اعلام کردند در پی طولانی شدن اختلافات مدیران این مدارس با اداره آب شهری بر سر هزینه‌های آب مصرفی، این مدارس تعطیل و دانش‌آموزان به ناچار فعلا از ادامه تحصیل بازمانده‌اند. مسئولین این مجموعه غیر دولتی درشهر لاویلا که در ۴۰ کیلومتری جنوب تکزاس واقع است در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که همه مدارس این مجموعه بدلیل قطع آب آشامیدنی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش‌های موجود حدود یک سال پیش اداره آب شهر لاویلا بهای هزینه آب مصرفی را برای شهروندان این شهر افزایش داده است و با ارسال نامه‌هایی به مدارس این موضوع را به اطلاع آنان رسانده بود. مسولان مدارس در یک سال گذشته حاضر به پرداخت افزایش قیمت‌ها نشدند و به همین دلیل مبلغ ۵۸ هزار دلار به اداره آب شهری بدهکار شدند و این مسئله در نهایت منجر به قطع آب و تعطیلی مدارس شد.

بزرگترین پرچم جهان در امارات

همزمان با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ که به میزبانی شیخ نشین دوبی برگزار می‌شود بزرگترین پرچم جهان نیز در حاشیه این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. این پرچم به طول ۱۰۰۰ متر و به عرض ۵۰۰ متر و به مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع در شیخ نشین عجمان امارات دوخته خواهد شد و در کتاب گینس به ثبت خواهد رسید.

هزینه دوخت این پرچم امارات بالغ بر ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار درهم برآورد شده است. به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بزرگترین پرچم جهان به مساحتی بالغ بر ۳۵۰ هزار مترمربع به نام خود در گینس به ثبت رساند.

چند عضو القاعده در ایران زندانی هستند؟

فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت؛ زمانی مهر تایید بر دشمنی ایران و القاعده خورده شد که در حدود یک هفته پیش، ایران مانند آمریکا همکاری خود را با دولت عراق در مبارزه با طالبان اعلام کرد. البته این اولین‌بار نبود چرا که چندین سال پیش در لشکرکشی آمریکایی‌ها به عراق و افغانستان ایران نیز برای غلبه بر القاعده‌ای‌ها کمک‌هایی کرد.

به گزارش افکارنیوز، این رسانه فرانسوی ادعا کرد؛  آمار دقیقی از ایرانیانی که به جرم همکاری با القاعده در زندان‌های گوانتانامو هستند در دست نیست. اما زندانیانی در ایران هستند که جرم آنها همکاری با القاعده است. ماجرای ایران و القاعده نیز ماجرای پر فراز و نشیبی است، بارها ایران از سوی آمریکا به همکاری با القاعده متهم شده و اسناد زیادی از جمله اسناد کشف شده از اتاق محل اختفای بن لادن حاکی از دشمنی ایران و القاعده بوده است. اما چیزی که واضح است این است که زندانیان بسیاری در ایران به اتهام عضویت در القاعده در زندان هستند.

فرانس ۲۴ با چند نفر که ادعای هم سلولی بودن با اعضای القاعده را داشتند، مصاحبه کرده است. به ادعای آنها اعضای القاعده از اینکه توسط ایران بازداشت شده بودند، هم تعجب می‌کردند و هم عصبانی بودند. اکثر اعضای ایرانی القاعده عنوان می‌کردند اساسا سیاست ما درگیری با جمهوری اسلامی نیست ما هم مخالف آمریکا هستیم و می‌خواهیم با ایالات متحده بجنگیم، چرا جمهوری اسلامی ما را بازداشت کرده است؟

رزمایش نظامی حماس در غزه

عصرایران منتشر کرد، زنان بحرینی در اجتماع اعتراضی بر ضد دولت تصاویر قربانیان اعتراضات ۳ سال گذشته علیه حکومت این کشور را در دست گرفته‌اند.

چک کردن نظم صف گارد احترام ارتش چین

صف توزیع غذای برنامه غذای سازمان ملل در بامیان افغانستان

رزمایش نظامی حماس در غزه

آگهی فروش قرآن وقف امام زمان (عج)

کودکانی که طعمه هوس شدند

بر اساس تحقیقی که توسط یک سازمان خیریه کودکان انجام و روز دوشنبه (۲۳ دی، ۱۳ ژانویه) منتشر شد، حدود ۵۵۴۷ کودک پیش‌دبستانی و دبستانی در سال ۱۳-۲۰۱۲ در سراسر انگلیس و ولز مورد تعرض جنسی قرار گرفتند. این در حالی است که سال پیش از آن این رقم ۴۷۷۲ مورد بود.

به گزارش جام، این تعداد، تنها محدود به مواردی است که افشا شده و کارشناسان بر این باورند که ابعاد مساله بسیار گسترده‌تر است. “انجمن ملی برای جلوگیری از خشونت علیه کودکان” (ان‌پی‌سی‌سی) این تحقیق را بر اساس داده‌های ۴۱ مرکز پلیس انجام داد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد تعرض جنسی به کودکان زیر ۱۱ سال ۲۴ درصد تمام حملات جنسی به کودکان در انگلیس و ولز را در بر می‌گیرد.

“پیتر ونلس”، مدیر اجرایی ان‌پی‌سی‌سی گفت، جرایم ثبت شده ممکن است افزایش پیدا کند زیرا در پی مطرح شدن رسوایی مربوط به جیمی سَویل، مجری سابق تلویزیونی، افراد بیشتری اکنون این جرایم را گزارش می‌دهند. وانلس گفت: “آمار پلیس نگران‌کننده است زیرا این آمار باید کاهش پیدا کند نه افزایش؛ اگرچه “اثر سویل” ممکن است باعث شده باشد افراد بیشتری تعرضات جنسی را گزارش دهند. بسیاری از خانواده ها در بریتانیا با محافظه‌کاری با این موضوع برخورد می‌کنند و افشای تعرض به کودکانشان بیم دارند و از باز کردن پرونده در اداره پلیس سرباز می‌زنند.

در عین حال، این سازمان خیریه پی برد که شمار جرایم جنسی ثبت شده علیه کودکان در ایرلند شمالی در پی مطرح شدن رسوایی سویل حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سویل در سال ۲۰۱۱ درگذشت و بعد از مرگ وی، صدها اتهام کودک آزاری و تجاوز به اطفال علنی شد. وی از ملکه انگلیس لقب سر گرفته بود. ان‌اس‌پی‌سی‌سی و پلیس در گزارش خود در سال ۲۰۱۱ ، سویل را یکی از پرکارترین متجاوزان جنسیِ شناخته شده بریتانیا توصیف کردند؛ فردی که از معروف بودن خود برای برای فرار از مجازات استفاده کرد.

بر اساس این گزارش تحت عنوان “دادن تریبون به قربانیان”، حدود ۲۱۴ مورد جنایت از جمله ۳۴ مورد تجاوز توسط مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی به ثبت رسیده است.

 

جیمی سویل در میان برخی قربانیان احتمالی با نشان سر

سران خارجی از حضور در مراسم دفن شارون امتناع کردند

“گلاگر فنویک” خبرنگار فرانس بیست و چهار درباره مراسم دفن نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت به هیچ وجه نمی‌توان افرادی را که در مراسم خاکسپاری شارون حاضر بودند با افرادی که در مراسم “اسحاق رابین” حضور داشتند، مقایسه کرد. در آن زمان بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همسر او و روسای دولت‌های عربی در مراسم حضور داشتند. اما به هیچ وجه این اتفاق در روز گذشته تکرار نشد و به طور مثال هیچ یک از روسای کشورهای اروپایی در مراسم حضور نداشتند.

به گزارش انتخاب، وی افزود شاید از نظر غایبان در این مراسم، جالب نبوده باشد یاد کسی گرامی داشته شود که به واسطه حضورش هزاران نفر کشته شدند و جنگ‌هایی بسیار بحث‌برانگیز رخ داد. به طور مثال می‌توان به جنگ لبنان در زمان حضور شارون در وزارت دفاع اسرائیل در اوایل دهه هزار و نهصد و هشتاد اشاره کرد.

کتکی که بعد از دعای امام خوردیم!

یک روز هنگام آزاد‌باش بود که پیش از پایان یافتن وقت آزادباش، سوت داخل‌باش را زدند و بچه‎ها را داخل آسایشگاه کردند. بچه‎ها بی‌درنگ گمان‌های خود را درباره ی علت این کار عراقی‌ها بر زبان آوردند. هرکس چیزی می‌گفت: شاید می‌خواهند چند تن را از بلوک یا اردوگاه ببرند؛ شاید از اردوگاه‌های اطراف کسی فرار کرده؛ شاید در بلوک کناری میان اسیران و عراقی‌ها درگیری شده؛ شاید خودروی زباله‌بر یا تخلیه ی فاضل آب آمده؛ شاید می‌خواهند آسایشگاه‌ها را تفتیش کنند؛ و….

به گزارش جهان، هرچه بود بچه‎ها از داخل‌باش‌های بی‌هنگام خاطره ی خوشی نداشتند و در چنین هنگام‌هایی انتظار رخدادی ناخوش‌آیند قلب‌ها را به تپش می‌انداخت. تا نزدیک یک ساعت و نیم کسی نمی‌دانست چه خواهد شد. اما هنگامی که یکی دو نفر سرشان را روی کف آسایشگاه گذاشتند از صداهایی که از طبقه ی پایین می‌آمد دانستند که عراقی‌ها مشغول تفتیش هستند.

شگفتی این تفتیش در این بود که فرمانده ی عراقی اردوگاه با همه ی سربازانش به بلوک ما آمده بودند؛ درحالی که در دیگر هنگام‌ها سربازان به‌تنهایی این کار را می‌کردند و فرمانده با آنان نمی‌آمد. بچه‌ها با آگاه شدن از تفتیش، بی‌درنگ شروع به پنهان کردن چیزهای ممنوع کردند؛ این بار عراقی‌ها به‌جز دعا‌ها و چیزهای ممنوع دیگر، مهر‌ها، جانماز‌ها، کتاب‌ها، دفتر‌ها، قلم‌ها، قرآن و نهج‌البلاغه و حتی برخی از وسایل شخصی بچه‎ها را -که برای زندگی در آن‌جا به آن‌ها نیاز بود- برداشتند و بردند.

یکی ازمسئولان آسایشگاه‌ها از سربازان عراقی پرسید: چه‌کار کرده‌ایم که این‌گونه با ما رفتار می‌کنید؟ آن‌ها نیز گفتند: شما کاری کرده‌اید که خودتان هم نمی‌دانید چه‌قدر ما را خشمگین می‌کند. با این‌حال، علت کارشان را نیز نگفتند. پس از پایان تفتیش و جست‌وجوی علت از آسایشگاه‌های دیگر، دانستیم که بچه‎ها پس از نماز جماعت، هنگامی که دعای “خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار” را در آسایشگاه بر زبان آورده بودند، یکی از سربازان عراقی آن را شنیده بود و این کار را برای پاسخ به همین “دعا” بچه‌ها انجام داده‌اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x