تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

افزایش ۱۷ درصدی پرونده‌های قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون/ ملاک پلیس برای ثبت سند سبز قانون است

  • کد خبر : 14332
  • 25 دی 1392 - 13:39
افزایش ۱۷ درصدی پرونده‌های قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون/ ملاک پلیس برای ثبت سند سبز قانون است

جانشین فرمانده ناجا گفت: امسال در پرونده‌های بالای صد میلیون در قاچاق کالا و ارز افزایش ۱۷ درصدی را داشته‌ایم.

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، سردار رادان در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در بحث قاچاق کالا و ارز چند نکته اساسی باید در دستور کار قرار گیرد و ما به عنوان پلیس مدافع حقوق مردم هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اصلی در این راستا این است که تنها اقدام فیزیکی نمی‌تواند جوابگو باشد و برای مثال ما در مرزهای کشور با یک حقیقت و واقعیت به نام مرد م و مرزنشینان روبرو هستیم که تمام زحمتهای مرز از لحاظ جغرافیا، آب و هوا و امکانات متوجه مرزنشینان است و زمانیکه تمامی این زحمات برای این افراد است می‌بایست ساماندهی و نفع اول برای مرزنشینان باشد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه بیان داشت: اگر نبود، توجه به مرزنشینان امروز گزارشی مبنی بر کاهش ورود محصولات ضدفرهنگی را نداشتیم و باید توجه داشت که مردم را نباید از اقداماتی که در مرز انجام می‌شود، حذف کرد.

سردار رادان تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز برای پلیس یک پدیده‌ی چند وجهی است و مهم‌ترین مسئله‌ایی که باید به آن توجه  کرد، هزینه‌های مرتبط قاچاق کالا و ارز در کشور است و این به این معنی است که کل هزینه‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز در یک سال برای کشور چقدر است و این یعنی با پدیده قاچاق چه تعداد افراد بیکار می‌شوند و چه تعداد صاحبان صنایع از کار می‌افتند و یا اینکه چه میزان ارز و سرمایه‌های ملی از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: زماینکه این موضوع به صورت چندوجهی دیده نشود، برای بخش‌های مختلف به صورت‌های گوناگونی خواهد بود و نگرانی‌ها نیز متغییر خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در سال ۸۳ تحقیقی برای ستاد مواد مخدر انجام شد که نشان می‌دهد ۱۲ میلیارد دلار هزینه‌ی مرتبط با مواد مخدر در آن زمان بوده که به عرض آن زمان ۱۰هزار میلیارد تومان هزینه مرتبط با مواد مخدر برای کشور بوده و این میزان امروز حداقل ۳۰هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: امسال افزایش ۱۷درصدی در پرونده‌های بالای صدمیلیون نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم که بیش از ۱۳۰۰ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون بوده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به قانون ۸۰ ساله در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ما هنوز با قانون ۸۰ سال پیش در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کنیم و این به این معنی است که سمت قاچاق به سمت قاچاقچیان است.

وی ادامه داد: ما از مجلس و قوه قضائیه خواستاریم قانون جدید را سریع‌تر ابلاغ کنند و با اجرای این قانون سال آینده ، سال بدی برای قاچاقچیان خواهد بود.

به گفته‌ی جانشین فرمانده ناجا ترانزیت در کشور باید انجام شود ، اما اگر روی ترانزیت دقت کافی نباشد، این امر می‌تواند حتی به  دوبار قاچاق نیز تبدیل شود.

وی افزود: از دیگر مواردی که در این امر باید به آن توجه شود، مسئول‌سازی در این حوزه است که برای آن باید از مجموعه‌ی استانداران کمک گرفته شود و همچنین مهندسی معکوس اطلاعاتی چرا که روی پرونده‌های کلان یکی از شاخص‌های ارزش‌گذاری این موضوع است.

سردار رادان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص سند سبز مالکیت خودرو و دعوای پلیس و ثبت اسناد در این خصوص اظهار داشت: دعوا زمانی شروع می‌شود که دو طرف دعوا در آن وجود دارد و زمانی حل می‌شود که یک طرف قانع شود.

وی افزود : آنچه برای ما ملاک است، قطعا قانون است و به نظر ما مردم اختیار دارند که به راهور و یا ثبت اسناد مراجعه کنند و اگر زمانی مقرر شد که یک جا تنها این کار انجام شود، ‌ما نیز موافقیم.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x