تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

وحشت از تجاوز جنسی به زنان بهانه جدید انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 142647
  • 25 خرداد 1395 - 8:06
وحشت از تجاوز جنسی به زنان بهانه جدید انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

نگرانی بابت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باعث شعله ور شدن بحث ها در انگلیس برای خروج از این اتحادیه شده است

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛ به نقل از نیویورک تایمز، نایجل فارانژ — رهبر حزب استقلال انگلیس – مدعی شد اگر انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا رای مثبت دهد، زنان این کشور ممکن است در معرض خطر تعرض جنسی مهاجران قرار گیرند.
بر این اساس، ۹ روز مانده به برگزاری همه‌پرسی در خصوص ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، احتمال پیوستن ترکیه به این اتحادیه باعث شدت گرفتن بحث و جدل‌ها در این مورد شده است و مسائل تفرقه افکنانه نژادی و مذهبی بالا گرفته است.
نگارنده این گزارش مدعی است: حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معتقدند اگر ترکیه اجازه عضویت در این اتحادیه را پیدا کند، انگلیس در معرض موج جدید مهاجران مسلمان قرار خواهد گرفت و در برابر افراط‌گرایان، شکننده‌تر خواهد شد. با این وجود، اگرچه ترکیه اصرار زیادی برای عضویت در اتحادیه اروپا دارد، روند عضویت آنکارا با مشکلات زیادی همراه است و اگر نگوییم چند دهه، اما سال ها طول خواهد کشید.
در ادامه این گزارش آمده است: بحث بر سر همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که باعث شکاف در حزب محافظه کار دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس شده است، تا کنون بیشتر بر محور ترس بوده است. آن هایی که موافق ماندن در اتحادیه اروپا هستند – از جمله خود کامرون – بر خطرات اقتصادی خروج از این اتحادیه تاکید دارند. کسانی از جمله اعضای برجسته حزب محافظه کار که موافق خروج انگلیس هستند، بر خطرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مهاجرت مداوم از کشورهای اتحادیه اروپا تاکید می کنند که اعضایش حق زندگی و کار در انگلیس را به دست می آورند. بیشتر مهاجران جدید به انگلیس، اهل کشورهای لهستان، کشورهای حوزه بالتیک، اسپانیا و یونان هستند.
نگارنده معتقد است: اما تاکید بر عضویت قریب الوقوع ترکیه در اتحادیه اروپا باعث افزوده شدن یک جنبه تاریک و جدید به بحث های خروج انگلیس شده است: ترکیه در صورت عضویت، بعد از آلمان، دومین کشور پرجمعیت اتحادیه خواهد بود و کشوری فقیر، مسلمان و هم مرز سوریه است که باعث می شود جوانان افراطی انگلیس که به وسیله داعش شستشوی مغزی داده شده اند بتوانند به راحتی قدم به کانون تروریسم بگذارند.
این گزارش می‌افزاید: بحث درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حالی بالا گرفته است که حملات تروریستی مانند حمله اورلاندو در فلوریدا باعث افزایش نگرانی هایی در خصوص افراط‌گرایان و اسلام هراسی شده است. یک گروه غیر رسمی مدافع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز دوشنبه با انتشار یک توئیت جنجال‌برانگیز در حساب خود در خصوص « افراط گرایی » و نیاز به خروج از اتحادیه اروپا «قبل از این که خیلی زود شاهد وقایع خشونت باری مانند واقعه اورلاندو باشیم» هشدار داد. با بالا گرفتن انتقادها، این توئیت حذف شد.
در اعلامیه رسمی کارزار حمایت خروج از اتحادیه اروپا که در دسترس حدود ۴۰ میلیون انگلیسی قرار خواهد گرفت، عضویت ترکیه برجسته‌ترین موضوع است. نقشه ترسیم شده در این اعلامیه نشان می دهد که عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به معنی هم مرز شدن این اتحادیه با سوریه و عراق است. کارزار حمایت از خروج، همچنین تاکید می کند که ترکیه میزان بالایی از ارتکاب جرم، حمل اسلحه و باندهای غیرقانونی را دارد.
این گزارش می‌افزاید: حامیان خروج از اتحادیه اروپا، این ماه به همراه بوریس جانسون، شهردار سابق لندن در تظاهراتی شرکت کردند. هنگامی که از جانسون درباره حمایت گذشته وی از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا سوال شد، وی گفت هم ترکیه و هم اتحادیه اروپا تغییر کرده اند. کارزار حامیان خروج از اتحادیه اروپا اعلام کردند: «به دلیل نرخ بالای تولد در ترکیه، می توان انتظار داشت که یک میلیون نفر تنها طی هشت سال از ترکیه به جمعیت انگلیس اضافه شود.»
در پایان این گزارش آمده است: هفته گذشته فارانژ در یک مناظره تلویزیونی ادعا کرده بود اگر انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهد، زنان انگلیسی ممکن است در معرض خطر تعرض جنسی قرار گیرند. وی با اشاره به آمارهای تعرض جنسی شب سال نو سال ۲۰۱۵ مهاجران نسبت به زنان آلمانی در کلن، این مسئله را «بمب اتمی» کارزار همه پرسی نامید.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x