تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۱۰فناوری عجیب CES 2014

  • کد خبر : 14248
  • 25 دی 1392 - 11:52
۱۰فناوری عجیب CES 2014

۱۰فناوری عجیب CES 2014

کمال مهر:

 

Sens.me Mother

این عروسک زیبا در واقع نوعی سیستم نظارت خانگی است که با تلفن همراه یا تبلت کاربر ارتباط برقرار نموده و اطلاعات مورد نیاز از داخل منزل را برای وی ارسال می‌کند. شکل ظاهری این عروسک شبیه کارکتر بارباپاپا است و اطلاعات مورد نیاز خود را از حسگرهای خاصی به نام Motion Cookie یا کوکی حرکتی دریافت می‌کند و سپس آن را برای کاربر ارسال می‌کند. این کوکی‌ها در واقع فاکتورهای مختلفی نظیر حرکات و دمای هوا را شناسایی می‌کنند و برای نمونه اگر کسی وارد منزل شد یا اینکه خودتان فراموش کردید داروهای تجویزی پزشک را در موعد مقرر مصرف کنید شما را در جریان خواهد گذاشت. این عروسک‌ها به هر چیزی که تصورش را نمایید متصل می‌شوند: برای نمونه می‌توانید آن را به ظرف غذای خود متصل نموده تا چنانچه یکی از کارکنان به آن بد نگاه کرد متوجه شوید!

Parrot Mini Drone and jumping sumo

نسخه کوچک‌تر، سبک‌تر و احتمالا ارزان‌تر مدل قبلی است که از طریق گوشی‌های اندرویدی یا مبتنی بر iOS کنترل می‌شود. این محصول در واقع شامل یک هلی‌کوپتر و یک جفت چرخ بزرگ است که در نمایشگاه امسال رونمایی شد و هدف از ساخت آن نیز تنها سرگرمی است و بس.

 

Keecher

نوعی پروژکتور تخم‌مرغی شکل است که با استفاده از سیستم عامل اندروید کار می‌کند. این پروژکتور در واقع نقش نگهبان را ایفا می‌کند و در صورت ورود بیگانه‌ها به منزل اهالی خانه را باخبر می‌کند. این پروژکتور قادر است تصاویری با کیفیت HD را روی هر سطحی که مورد نظرتان است منعکس نماید و این بدان معنا خواهد بود که پروژکتور مذکور حتی در روز روشن هم قابل استفاده می‌باشد. علاوه بر این ۶ اسپیکر هم روی بدنه آن تعبیه شده که صدا را در محیط ۳۶۰ درجه پیرامونی خود پخش می‌کنند.

 

TreGrip

این کیبورد همراه برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند عرضه شده است تا کاربران ابزارهای همراه تجربه بهتری در حین تایپ کردن با آنها داشته باشند. این کیبورد همچنین می‌تواند به عنوان یک ماوس مورد استفاده قرار گیرد و در مواردی که موشواره خود را همراه نداشته باشید واقعا سودمند واقع خواهد شد.

iPad Chopping board

پیش از آنکه در مورد فایده داشتن این ابزار سخنی بگویید باید بدانید که هم‌اکنون بسیاری از کاربران آی‌پد برای پخت و پز غذا، دستورالعمل‌های مورد نظر خود را از طریق آن مشاهده می‌کنند و به همین خاطر اگر پایه یا استند خاصی برای نگه داشتن آی‌پد خود ندارید این محصول حسابی به کارتان خواهد آمد.

Schwinn’s CycleNav Smart Bike Navigator

نوعی سیستم GPS است که منحصرا برای دوچرخه سواری طراحی و ساخته شده است. این سیستم مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری را به کاربر نشان می‌دهد و در نتیجه می‌توانید به جای آنکه مدام به صفحه نمایش گوشی خود خیره شوید چشمانتان را به جاده بدوزید و بدون آنکه حواستان پرت شود در مسیر حرکت نمایید. اما برای استفاده از این وسیله نخست لازم است که از طریق بلوتوث نقشه را از گوشی برای این ابزار ارسال نمایید و پس از آنکه در مسیر درست قرار گرفتید دستگاه از طریق چراغ‌های چشمک‌زن شما را راهنمایی می‌کند.

 

Holi

این محصول نوعی لامپ LED است که از طریق آی‌فون و آی‌پد کنترل می‌شود و با استفاده از آنها می‌توان رنگ نور را تغییر داده یا آن را طوری تنظیم کنید که مطابق با ریتم موزیک در حال پخش خاموش و روشن شود.

Goji

نوعی قفل هوشمند است که روی قفل‌های معمولی سوار می‌شود و از طریق تلفن همراه به کاربر خبر می‌دهد که آیا بسته شده است یا خیر، علاوه بر این به لطف این قفل متوجه خواهید شد که آیا درب منزل خود را قفل کرده‌اید یا خیر! این قفل هوشمند همچنین قادر است که تصویر افرادی که به آن نزدیک شده‌اند را دریافت نموده و برای کاربر ارسال نماید.

 

Revolv

بزرگ‌ترین سدی که در راه اتوماتیک نمودن سیستم‌های خانگی وجود دارد نبود سیستم‌های رقابتی و قدرتمند در این حوزه است. Revolv از جمله محصولاتی است که برای از بین بردن این کمبود ارائه شده است. این هاب در واقع امکانی را فراهم می‌آورد تا کلیه وسایل منزل به یکدیگر متصل شوند و از طریق برنامه‌ای که روی گوشی یا تبلت نصب می‌شود تمامی آنها را کنترل نمود.

iRing

نوعی حلقه است که از طریق رهگیری حرکات کاربر پارامترهای موجود در برنامه‌های دلخواه شما را تحت کنترل در می‌آورد. این ابزار در اصل برای برنامه‌های موسیقی ساخته شده است با این حال کیت نرم‌افزاری جداگانه‌ای هم به همراه ان ارائه می‌شود که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد آن را برای هر برنامه دیگری بهینه‌سازی نمایند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x