تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تبدیل مجازات زندان برخی جرائم به محرومیت‌های اجتماعی

  • کد خبر : 14161
  • 25 دی 1392 - 10:24
تبدیل مجازات زندان برخی جرائم به محرومیت‌های اجتماعی

وزیر دادگستری گفت: تبدیل مجازات زندان برخی جرائم به مجازات‌های جایگزین و محرومیت‌های اجتماعی یک امر ضروری است.

 

 

 

 

به گزارش حوزه حقوقی قضایی کمال مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین “مصطفی پورمحمدی” که ظهر امروز در جمع مسئولان و کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی اظهارداشت: یکی از وظایف ما در دولت، پیشگیری از وقوع جرم است و اینکه اگر لایحه‌ای جرم‌خیز باشد پیگیری و به آن اجازه تصویب داده نشود.

وی افزود: موضوع دیگر تبدیل مجازات زندان برخی جرائم به مجازات‌های جایگزین و محرومیت‌های اجتماعی است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه قوه قضائیه سالانه با ورود ۹ میلیون پرونده به محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف روبه‌روست تصریح کرد: این همه نارسایی‌های کوچک و بزرگ تقصیر قوه قضاییه نیست اگر جای دیگری مراقبت و کنترل کافی صورت نگرفته است، چوب آن را نباید قوه قضاییه بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر اینکه متأسفانه نظام پرداخت در کشور نامتعادل بوده و گرفتاری نظام نیز در همین است که هزینه‌ها در کجا مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نظام کاری ناهماهنگ است و مهمترین مشکل آن ساعت کار است که طبق قانون اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است پنج شنبه‌ها تعطیل باشد این مسئله باید برای همه دستگاه‌ها باشد عنوان کرد: در دولت یازدهم بنابراین گذاشته شده است که حتی اگر کار کمتری صورت بگیرد، فساد به حداقل برسد و کیفیت اقدامات افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه با اشاره به مسائل سوریه گفت: نباید فراموش کرد دشمنان ما در جنگ نامنظم سوریه، بیشترین هزینه برای تبلیغات، اجلاس‌ها، اردوگاه‌ها و … صرف کردند تا منافع خود را در نقطه حساس خاورمیانه به دست آورند اما امروز همه پذیرفته‌اند که اگر ایران در مذاکرات ژنو حاضر نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع سوریه برای جریان سلطه و استکبار، از موضوع هسته‌ای ایران کمتر نیست و همه اذعان دارند اگر جمهوری اسلامی ایران با اراده و مصصم و با جدیت در موضوع سوریه اعمال موضع نکرده بود، امروز سوریه این جایگاه را نداشت.

وزیر دادگستری در خصوص بودجه تعیین شده برای قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: دولت هم بودجه را در وقت خود به مجلس ارسال کرد و هم مطابق با خواست وزارتخانه‌ها بود و به اذعان مجلس، این بودجه دقیق، واقع بینانه و شفاف بوده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x