تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

رونمایی از ۱۰ شخصیت بازی جدید بتمن

  • کد خبر : 14119
  • 25 دی 1392 - 9:17
رونمایی از ۱۰ شخصیت بازی جدید بتمن

مهمترین ویژگی بازی جدید بتمن، نه گیم پلی آن است که تغییرات کمی کرده و نه حتی داستان آن که به نوعی فلش بک محسوب می شود و می رود به زمانی که بتمن هنوز یک ابرقهرمان شش دانگ نشده و بی تجربه بود.

کمال مهر: مهمترین ویژگی بازی جدید بتمن، نه گیم پلی آن است که تغییرات کمی کرده و نه حتی داستان آن که به نوعی فلش بک محسوب می شود و می رود به زمانی که بتمن هنوز یک ابرقهرمان شش دانگ نشده و بی تجربه بود. اگر بخواهیم برگ برنده بازی را فقط یک چیز بدانیم باید به شخصیت هایی اشاره کنیم که بازی از آنها رونمایی کرده. در این بازی به غیر از شخصیت «بین» که قبلا در سومین فیلم نولان با او آشنا شدیم. شخصیت های دیگری را می بینیم که چه در فیلم ها و چه در بازی ها کمتر به آنها برخورده ایم یا تا به حال اصلا فرصتی برای آشنایی با آنها نداشته ایم. بنابراین فرصت را غنیمت می شماریم و سراغ شخصیت های این بازی می رویم که بیشترشان ناشناخته و گمنام مانده اند.

Black Mask

دشمن همیشگی

همه آتش هایی که در بازی Arkham Origins می بینید از گور این شخصیت بلند می شود. «بلکن مسک» قبل از اینکه به ماشین جرم و جنایت تبدیل می شود مثل بروس وین پدر و مادر ثروتمندی داشت که صاحب کارخانه و تشکیلات گسترده ای بودند اما تفاوت اصلی این دو در یک چیز خلاصه می شد؛ اهمیت دادن به بنیان خانواده، بروس همیشه مورد توجه پدر و مادر بود اما رومن سیونیس هیچگاه حضور والدینش را به خوبی حس نکرد. در آخر هم کار به جایی رسید که رومن تصمیم گرفت تمام دارایی های آنها را برای خودش بردارد. با اینحال او نتوانست از این ثروت بادآورده استفاده کند و این بروس وین بود که به کمک او آمد. ولی این کمک بروس برای او توهین آمیز بود؛ آنقدر که تصمیم گرفت نقاب سیاهی را به صورت بزند و ارتشی را علیه شهر و قهرمانش بتمن اجیر کند.


Deadshot

رابین هود منفی

به اینکه هرگز تیرش خطا نمی رود شهرت دارد؛ ددشات بیش از اینکه علاقه ای به خرابکاری داشته باشد، از این خوشحال می شود که به او هدفی را معرفی کنید تا او با انواع سلاح های گرمی که در اختیار دارد آن هدف را از پا بیندازد و دستمزدش را بگیرد. نام اصلی ددشات، فلوید لانتون است. او در زمان کودکی به اشتباه برادرش را به ضرب گلوله کشته و از آن روز به بعد دیگر هیچ یک از تیرهایش به خطا نرفته اند. حالا این مزدور می خواهد با تجهیزاتش سراغ شوالیه تاریکی برود و جایزه ای را که در انتظارش است به دست بیاورد.


Anarky

مشکل آفرین

آنارکی را زیاد در بازی نمی بینید و نقش پررنگی هم در پیشرفت داستان بازی ندارد اما اینها دلیل نمی شود از معرفی او صرفنظر کنیم. در طول داستان او همانند جوکر دست به فعالیت هایی می زند تا شهر بیش از پیش به آشوب کشیده شود و به خواسته های خود برسد. او یک هنرمند گرافیتی است و از دولت چندان دل خوشی ندارد. بنابراین به صورت ناخودآگاه رو در روی بتمن قرار می گیرد و فکر می کند او از عوامل دولت است و باید از بین برود. تخصصش هم استفاده از گجت ها و تکنولوژی های نوین است که می تواند با آنها حسابی دولت را دچار دردسر کند.


Firefly

شعبده باز آتشین

تخصص گارفیلد لینز زمانی ساخت جلوه های ویژه برای فیلم ها بود. اما از آنجایی که کارش چندان مورد پسند قرار نمی گرفت. روزی تصمیم گرفت با ساخت یک آتش دروغین در یک سینما انتقامش را از دست اندرکاران سینما بگیرد. بتمن و رابین جلوی این خربکاری گارفیلد را گرفتند اما او موفق شد با چند تردستی از دست بتمن فرار کند. این تردستی ها ایده جالبی را به ذهن گارفیلد رساند؛ تبدیل شدن به بدمنی که کارهایش را با کمک همین تردستی ها پیش می برد. او نام خود را کرم شب تاب (Firefly) گذاشت و نقش انتقام از بتمن را کشید. مهمترین ویژگی او استفاده از سلاح های آتش زاست که بلای جان شوالیه خواهد شد.


Deathstroke

ارتش یک نفره

«دث استروک» یکی از خطرناکترین جایزه بگیرانی است که بتمن با آنها روبرو خواهد شد. دث استروک نام دیگر فردی به اسم اسلیدویلسون است؛ یک کهنه سرباز آمریکایی که سرعت یادگیری فوق العاده اش در مهارت های جنگی باعث شد به جنگ های زیادی مانند جنگ دو کره و ویتنام پیش برود اما ارتش آمریکا با سوءاستفاده از او و با انجام آزمایشی می خواست او را تبدیل به یک ابرسرباز کند ولی اسلید از دستشان گریخت و تبدیل به یک مزدور شد. او به گاتام رفت تا با توانایی بی نظیرش در استفاده از تاکتیک های جنگی بتمن را شکار کند و جایزه بزرگ را با خود به خانه ببرد.


Bane

آقا غوله!

بین را باید یکی از خطرناکترین دشمنان بتمن دانست. او علاوه بر اینکه مانند اغلب دشمنان شوالیه تاریکی هوش سرشاری دارد، از لحاظ فیزیکی هم می تواند دردسرهای بزرگی برای او بیافریند. بین که از یکی از زندان های آمریکای جنوبی گریخته به گاتام می آید تا برنامه خود را که کشتن بتمن است عملی کند. بین در دو بازی گذشته سری آرخام هم حضور داشته و هر بار هم متحمل شکست از بتمن شده اما او این بار عزمش را جزم کرده تا به این شکست ها پایان بدهد. قدرت رهبری و توان فیزیکی بین بزرگترین مشکل بتمن در طول مبارزه با اوست.


Killer Croc

کروکودیل پوست کلفت

هر چند در بازی Arkham City حضور کوتاهی داشت؛ اما در این بازی یکی از اولین آدم کش های اجیر شده ای است که با آن روبرو می شوید. زمانی که «کیلر کراک» به دنیا می آید، مشخص می شود خصیصه هایی از خزندگان در او وجود دارد؛ چیزی که بعدها باعث می شود به یکی از مرگبارترین تبهکاران گاتام مبدل شود. او در ابتدای فعالیت های شریرانه اش یکی از افراد معمولی تیم جوکر است اما بعدها خود تبدیل به یک ابرتبهکار می شود و شهر را روی سرش می گذارد. از ویژگی های منحصر به فرد او قدرت جسمی بالا و پوست کروکودیلی اش است که حتی قویترین گلوله ها هم نمی توانند به آن نفوذ کنند.


دیگران

Lady Shiva

بانوی رزمی کار

نام واقعی اش ساندرا ووسان است. او از وقتی یکی از رزمی کاران خواهرش را کشت، به هنرهای رزمی روی آورده تا بتواند با همین شیوه انتقام خواهرش را از قاتل بگیرد. او بعد از اینکه سراغ هنرهای رزمی می رود متوجه می شود استعداد فوق العاده ای در این زمینه دارد و سعی می کند از استعدادش استفاده کند. او ابتدا نام خود را به لیدی شیوا تغییر می دهد و سپس شروع می کند به کشتن اهدافی که بابتشان دستمزد می گیرد. با این تفاسیر خوب می دانید که نقش او در بازی چیست؛ کشتن بتمن و گرفتن جایزه ۵۰ میلیون دلاری ناگفته نماند که او در کتاب مصور Batman:knightfall:KnightsEnd به بتمن کمک می کند تا شکستگی کمرش را که بین مسبب آن بود سریع تر بهبود ببخشد.

Electrocutioner

بابا برقی

دومین تبهکاری که قرار است دخل بتمن را بیاورد، «الکتروکاتیونر» نام دارد. نام اصلی اولستر باشینسکی است که در گذشته توانسته بود در مبارزات زیرزمینی مشت زنی برای خود نامی دست و پا کند اما چند شکست پیاپی او را از محبوبیت انداخت؛ تا جایی که برای بازگشت محبوبیتش تصمیم گرفت سراغ تجهیزاتی مدرن برود. او دستکش هایی تهیه کرد که می توانست با کمک آنها به هر چیزی که سر راهش قرار گرفته شوک الکتریکی بدهد. با این دستکش های کشنده مسابقات مشت زنی خیلی زود برای او یک اتفاق پیش پا افتاده شد و برای همین کارش به تبهکاری و سرقت از بانک کشید و در آخر هم با یک پیشنهاد خوب سراغ بتمن آمد.

Copperhead

خزنده آدمکش

درباره گذشته او اطلاعات چندان دقیقی در دست نیست و فقط نام واقعی اش که «جان دو» است به بیرون درز کرده (البته در بازی یک زن جایگزین آن شده). کاپرهد بیش از اینکه در خرابکاری ها نقش داشته باشد، عاشق سرقت است. بنابراین کمتر پیش می آید او را با جوکر ببینیم. اما پیشنهاد اغوا کننده بلک مسک او را به این بازی ۵۰ میلیون دلاری کشانده. کاپرهد در اصل همان «جان دو»یی است که توانسته یک لباس مخصوص مار – شکل برای خود بسازد و این لباس به او کمک می کند تا مثل یک مار بخزد، نیش بزند و به دور شکارهایش حلقه زده و آنها را خفه کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x