تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

بلندقامتان آخرین سد آسیایی را فرو ریختند / ایران ۳ – چین ۲

  • کد خبر : 140430
  • 13 خرداد 1395 - 16:46
بلندقامتان آخرین سد آسیایی را فرو ریختند / ایران ۳ – چین ۲

تیم ملی والیبال ایران موفق شد با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل چین در یک قدمی سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو قرار گیرد.

به گزارش  گروه ورزش «کمال مهر»؛، دومین دیدار از روز پنجم رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک را دو تیم آسیایی ایران و چین مقابل هم برگزار کردند و تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ در این دیدار پیروز شده و در یک قدمی تصاحب سهمیه المپیک ریو قرار گیرد.
این دیدار در سالن متروپلیتن شهر توکیو و از ساعت ۸ و ۲۵ آغاز شد. قضاوت دیدار دو تیم ایران و چین را جورج مارکی از کشور اسلواکی بر عهده داشت و آرتور دی جیاکومو از کشور بلژیک این داور را در امر قضاوت یاری کرد.
 تیم ملی والیبال ایران دیدار مقابل چین را با ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، فرهاد ظریف ، فرهاد قائمی و میلاد عبادی‌پور آغاز کرد.
سرمربی تیم ملی چین هم برای آغاز این دیدار  چیانگ یائو، ژانگ وی جون، لیانگ چن، ژی یوان، چن ژانگ، جین جنگ و لیبرو هوی چو را به میدان فرستاد.

**ست اول : ایران  ۲۶– چین ۲۴
ست نخست این دیدار با سرویس بازیکنان چین و کسب اولین امتیاز برای این تیم آغاز شد. هر دو تیم در ابتدا آغاز پایاپای داشتند و امتیازات را یک به یک بدست می‌آوردند. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی نخست این ست شدند.
پس از این وقت استراحت تیم ملی ایران با دو امتیاز پیاپی که حاصل سرویس‌های خوب سید محمد موسوی بود به امتیاز ۱۰ رسیدند و با دو اختلاف پوئن از حریف پیش افتادند. خطای تور بازیکنان ایران نتیجه ۱۲ بر ۱۰ کرد.  امتیاز یازدهم چینی ها با دفاع خوب بازیکنان این تیم مقابل شهرام محمودی کسب شد.
آبشار خوب میلاد عبادی‌پور امتیاز ۱۳  را از آن تیم ایران کرد. چینی‌ها روی اشتباه فرهاد قائمی بازی را ب تساوی ۱۴ بر ۱۴ کشاندند. لوزانو دست به دو تعویض زد و مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپو را وارد زمین کرد. مهدوی در خط سرویس قرار گرفت. سرویسی که در ادامه با خطای تور بازیکنان چین به امتیاز برای ایران تبدیل شد. دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ باز هم به سود ایران راهی دومین وقت استراحت فنی این ست شدند.
لوزانو در ادامه آرمین تشکری را به میدان آورد تا در خط سرویس قرار بگیرد. نتیجه ۱۹ بر ۱۷ به سود ایران بود و ژئو چن ، سرمربی چین تقاضای وقت استراحت کرد و پس از آن دست به یک تعویض زد. امتیاز هجدهم چین را بازیکن تعویضی کسب کرد. یک سرویس خوب از چینی‌ها امتیاز دو تیم را در عدد ۱۹ برابر کرد تا لوزانو تقاضای وقت استراحت کند.
امتیاز بیستم چین زودتر از ایران به دست آمد اما عادل غلامی با یک آبشار دیدنی باز هم بازی را به تساوی کشاند. شهرام محمودی و سعید معروف به میدان بازگشتند. دفاع خوب عادل غلامی و شهرام محمودی امتیاز ۲۱ را هم به ایران داد. توپ ژونگ در زمین ایران تبدیل به امتیاز شد تا نتیجه ۲۱ بر ۲۱ شود.
دفاع بازیکنان ایران راهی اوت شد تا امتیاز دو تیم در ۲۲ به تساوی برسد. لوزانو تقاضای بازبینی کرد که این بازبینی بی فایده بود و امتیاز به سود چین باقی ماند. بیست و سومین امتیاز ایران را عادل غلامی در تابلو امتیازات ایران ثبت کرد. دفاع خوب شهرام محمودی نتیجه را ۲۴ بر ۲۲ کرد تا تیم ملی ایران در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرد. سرمربی چین تقاضای وقت استراحت کرد.
آبشار فرهاد قائمی راهی اوت شد تا دو تیم ۲۴ بر ۲۴ مساوی شوند. این بار رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. امتیاز ۲۵ را سید محمد موسوی بدست آورد. و پس از ان امتیاز ۲۶ را هم یاران ایران از آن خود کردند تا با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ برنده ست نخست این دیدار باشند.
ایران یک  - چین صفر / جنگ حساس آسیای‌ها در راه ریو
**ست دوم : ایران ۲۲ – چین ۲۵
ملی‌پوشان والیبال ایران که در ست نخست به یک پیروزی شیرین دست پیدا کرده بودند، ست دوم را هم با روحیه آغاز کردند و از همان ابتدا از حریف پیش افتادند. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۵ راهی وقت استراحت فنی نخست شدند. در ادامه باز هم برتری با تیم ملی ایران همراه بود. اما اشتباهات بازیکنان ایران در زدن سرویس نتیجه را برابر ۱۲ کرد. چین زودتر از ایران به امتیاز ۱۳ رسید اما عادل غلامی باز هم بازی را به تساوی کشاند.
دو دفاع خوب از بازیکنان چین و تعلل شاگردان لوزانو در حمله چین را با ۲ اختلاف پوئن پیش انداخت تا دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ راهی دومین وقت استراحت فنی ست دوم این مسابقه شوند. پس از این وقت استراخحت چینی‌ها باز هم کسب امتیاز کردند و زمانی که ۱۸ بر ۱۵ از حریف پیش افتاده بودند، لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.
ضعف فرهاد قائمی در این ست موجب شد امتیاز نوزدهم هم به چین برسد. حمزه زرینی به میدان آمد و در خط سرویس قرار گرفت. سرویسی که در یک رفت و برگشت به امتیاز برای چین تبدیل شد. نتیجه بازی ۲۰ بر ۱۷ به سود چین بود. اختلاف امتیاز دو تیم به عدد ۲ رسید تا سرمربی چین تقاضای وقت استراحت فنی کند. برخورد سرویس سید محمد موسوی و به اوت رفتن سرویس بازیکن چین نتیجه را ۲۱ بر ۱۹ کرد.
جین ۲۳ بر ۱۹ از ایران پیش افتاد تا لوزانو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد تا ضمن ایجاد وقفه در امتیازگیری چینی‌ها، نکات لازم را به یارانش گوشزد کند. کار سرعتی چن در تیم چین منجر شد نتیجه ۲۴ بر ۲۰ به سود این تیم شود. در پایان ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود چین تمام شد تا دو تیم در ست شماری یک بر یک مساوی شوند.
ایران یک  - چین یک / جنگ حساس آسیای‌ها در راه ریو
**ست سوم: ایران ۲۵ – چین ۱۹
 امیتاز اول ست سوم را بازیکنان چین بدست آوردند و نخستین امتیاز ایران را حمزه زرینی از آن تیم ملی ایران کرد. در حالی که شهرام محمودی برای ایران امتیاز کسب کرده بود، خطای تور بازیکنان ایران نتیجه را ۲ بر ۲ مساوی کرد. دو امتیاز پیاپی از سوی شاگردان لوزانو تیم ملی ایران را پیش انداخت.
تیم ملی ایران در ابتدای این ست اگر چه در زدن آبشار و آزار دادن خط دفاع چین عملکرد خوبی داشتند اما در دریافت پر اشتباه بودند. اشتباهاتی که با سرویس‌های خوب چینی‌ها مشهودتر شده بود. عادل غلامی نمایش خوبی در این ست داشت. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول ست سوم شدند.
پس از وقت استراحت فنی چینی‌ها نمایش کم اشتباه‌تری داشتند و ۱۱ بر ۹ پیش افتادند با این حال بازیکنان ایران جبران کردند و ۱۲ بر ۱۱ پیش افتادند. حمزه زرینی در خط سرویس قرار گرفت و یک امتیاز دیگر برای ایران بدست آورد. چینی‌ها روی دو دفاع خوب امتیاز گرفتند و نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شد. امتیاز چهاردهم را هم تیم ملی چین از آن خود کرد و منجر شد لوزانو تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد که این بازبینی بی فایده بود.
سرویس چینی‌ها به بیرون رفت و منجر شد نتیجه ۱۴ بر ۱۴ مساوی شود.امتیاز پانزدهم ایران را شهرام محمودی کسب کرد. برخورد توپ یوآنگ به آنتن منجر شد ایران ۱۶ بر ۱۴ پیش افتاده و راهی دومین وقت استراحت فنی این ست شود.
دریافت بد فرهاد ظریف امتیاز ۱۵ را به جدول امتیازات چین اضافه کرد و دفاع بد سعید معروف دو تیم را در امتیاز ۱۶ برابر کرد. کسب امتیاز ۱۷ توسط شهرام محمودی باز هم ایران را پیش انداخت. نمایش خوب شهرام در این ست هم ادامه داشت. حمزه زرینی ایران را ۱۹ بر ۱۷ پیش انداخت. خطای تور بازیکن چین نتیجه را ۲۰ بر ۱۷ کرد.
امتیاز ۲۱ ایران روی حرکت پایپ میلاد عبادی‌پور بدست آمد. باز هم لوزانو دست به دو تعویضه خود زد و مهدوی و میرزاجانپور را جانشین شهرام محمودی و سعید معروف کرد. سرویس خوب مهدی مهدوی اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد ۴ رساند تا سرمربی چین تقاضای وقت استراحت کند.
دریافت بد بازیکنان چین روی سرویس آرام فرهاد قائمی نتیجه را ۲۴ بر ۱۹ به سود ایران کرد و در نهایت این ست با برتری تیم ملی والیبال ایران همراه شد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران تمام شد.
ایران 2  - چین 2 / جنگ حساس آسیای‌ها در راه ریو
**ست چهارم : ایران ۱۹ – چین ۲۵
ملی‌پوشان والیبال ایران ست چهارم این دیدار را با دو سرویس عالی آغاز کردند و ۳ بر یک پیش افتادند. باز هم دریافت ضعیف ایران کار را به تساوی کشاند.در ادامه و در حالی که دو تیم ۵ بر ۵ مساوی بودند، دو امتیاز پیاپی توسط چینی‌ها بدست آمد و نتیجه را ۷ بر ۵ کرد. در ادامه دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ به سود چین راهی وقت استراحت فنی شدند.
برتری دو امتیازی چین همچنان پابرجا بود. امتیاز هشتم برای ایران توسط آبشار قدرتی حمزه زرینی کسب شد. چینی‌ها سرعتی عمل کردند و ۱۱ ب ۸ از ایران پیش افتادند. امتیاز دوازدهم هم رو دریافت ناقص ایران به چین رسید تا لوزانو تقاضای وقت استراحت کند. حملات سرعتی همچنان در دستور کار تیم چین قرار داشت و منجر به کسب امتیاز برای این تیم می‌شد.
تیم ملی ایران با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ از حریف عقب افتاده بود. فرهاد قائمی به جای حمزه به میدان آمد و در خط سرویس قرار گرفت. دفاع خوب سید محمد موسوی امتیاز ۱۱ را به ایران داد. کسب امتیازی دیگر به سود چن منجر شد دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ راهی وقت استراحت فنی دوم ست چهارم شوند.
چینی‌ها برتری خود را حفظ کردند و با ایجاد اختلاف امتیاز با تیم ایران در آستانه پیروزی در ست چهارم و ۲ بر ۲ کردن نتیجه بازی قرار داشتند. در نهایت و در حالی که تیم ایران در دریافت بسیار پر اشتباه بود نتیجه را با حساب ۲۵ بر ۱۹ واگذار کرد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.
ایران 2  - چین 2 / جنگ حساس آسیای‌ها در راه ریو
**ست پنجم: ایران ۱۸ – چین ۱۶
ست سرنوشت ساز دیدار دو تیم ایران و چین با نخستین امتیاز برای چین آغاز شد. تمرکز بالای بازیکنان ایران بر خلاف ست چهارم منجر شد تا ایران با دو امتیاز اختلاف از حریف پیش بیافتد. ایران با نتیجه ۶ بر ۴ از چین پیش افتاده بود که سرویس سید محمد موسوی راهی اوت شد و نتیجه را ۶ بر ۵ کرد. اشتباه شهرام محمودی منجر شد نتیجه ۶ بر ۶ به تساوی کشیده شود. لوزانو تقاضای بازبینی صحنه داد. اما بی فایده بود و امتیاز به چین رسید.
کسب امتیاز هفتم برای چین این تیم را ۷ بر ۶ پیش انداخت. عادل غلامی با یک آبشار دقیق ۷ بر ۷ بازی را به تساوی کشاند. امتیاز هشتم برای چین بدست آمد تا دو تیم زمین ‌ها را عوض کردند. غلامی بار دیگر امتیاز دو تیم را مساوی کرد.امتیاز نهم هم روی دفاع روی تور عالی این بازیکن برای ایران بدست آمد تا تیم ایران جلو بیفتد. سرمربی چین تقاضای وقت استراحت کرد.
مهدی مرندی در ادامه جایگزین فرهاد ظریف شد. عادل غلامی همچنان برای ایران امتیاز کسب می‌کرد و امتیاز دهم را برای ایران به ثبت رساند. تک دفاع شهرام محمودی بی فایده بود و دو تیم در امتیاز ۱۰ برابر شدند. تعویضی در تیم چین انجام شد. اصابت سرویس چینی‌ها به تور امتیاز یازدهم را به ایران داد.
فرهاد قائمی به جای مجتبی میرزاجانپور راهی میدان شد و در خط سرویس قرار گرفت. امتیاز سیزدهم برای ایران سرمربی چین را وادار کرد که تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد. این تقاضا منجر شد امتیاز به تیم چین بازگردد و نتیجه ۱۲ بر ۱۲ مساوی شود. چین ۱۳ بر ۱۲ پیش افتاد و لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.
سید محمد موسوی روی پاس عالی سعید معروف نتیجه را ۱۳ بر ۱۳ به تساوی کشاند. تشکری جانشین سید محمد موسوی شد. امتیاز چهاردهم روی اشتباه سعید معروف به چینی‌ها رسید. عبادی‌پور نتیجه را ۱۴ بر ۱۴ مساوی کرد. امتیاز ۱۵ را شهرام محمودی بدست آورد.  امتیازی که باز هم منجر شد سرمربی تیم چین تقاضای بازبینی کند. که بی فایده بود.
سرمربی چین بلافاصله تقاضای وقت استراحت کرد تا در عملکرد تیم ایران وقفه ایجاد کند. سرویس سعید معروف در رفت و برگشت به امتیاز برای چین منجر شد. عادل غلامی روی یک توپ برگشتی امتیاز شانزدهم را به امتیازات ایران افزود. دفاع ناقص غلامی امتیازات را ۱۶ بر ۱۶ کرد. امتیاز هفدهم و هجدهم برای ایران ثبت شد تا شاگردان لوزانو برنده این ست و این دیدار شوند.
تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات انتخابی المپیک پس فردا باید از ساعت ۱۱ به مصاف تیم ملی لهستان برود و چینی‌ها باید با تیم ملی استرالیا دیدار کنند.
رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک از هشتم خرداد ماه با حضور ۸ تیم آغاز شده است و تا شانزدهم این ماه ادامه دارد. در پایان این مسابقات سه تیم نخست به همراه برترین تیم آسیایی جواز حضور در نبرد المپیک را کسب خواهند کرد.
بلندقامتان آخرین سد آسیایی را فرو ریختند / ایران 3 - چین 2
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x