تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

عارف: رهبر معظم انقلاب هرگز آقایان موسوی و کروبی را به عنوان «سران فتنه» نام نبرده‌اند

  • کد خبر : 13910
  • 24 دی 1392 - 10:01
عارف: رهبر معظم انقلاب هرگز آقایان موسوی و کروبی را به عنوان «سران فتنه» نام نبرده‌اند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه “نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد”، گفت: رهبر معظم انقلاب هیچوقت آقایان موسوی و کروبی را به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند.

کمال مهر: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه “نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد”، گفت: رهبر معظم انقلاب هیچوقت آقایان موسوی و کروبی را به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند.

محمدرضا عارف دوشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: هرکس با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارد، می‌خواهد برای آقای موسوی و کروبی حکم صادر کند که این کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه “امروز یکی از مهمترین دغدغه مسئولان کشور، حل مشکلات دانشجویان است”، گفت: وزارت علوم که نهاد متولی امور دانشجویی است در دوره جدید با صلابت و با استفاده از خرد جمعی سعی در مرتفع کردن مشکلات دانشجویان و اساتید دانشگاه دارد. در این راه اگرچه برخی به دنبال مانع‌تراشی هستند اما مسئولان وزارت علوم در این راه به پشتوانه همراهی و حمایت شما دانشجویان ان‌شاءالله ثابت‌قدم خواهند ماند.

عارف با بیان اینکه “بحث‌های سلیقه‌ای و اختلاف نظرهایی که وجود دارد به خاطر اعتلای کشور است”، تاکید کرد: باید اختلاف نظرها در کشور را به رسمیت بشناسیم و به دیدگاه‌ها و نظرات یکدیگر احترام بگذاریم. اگر فرض همسویی و برادری را بپذیریم، دیگر اختلاف نظرهایمان به دعوا ختم نمی‌شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه “باید تلاش کنیم سعه صدرمان را بالا ببریم”، خطاب به دانشجویان افزود: متأسفانه روندی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم یک دور باطل است، چراکه همه برای اثبات خود دست به نفی دیگری می‌زنند. این موضوع معضل امروز جامعه ماست و شما نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید این رویکرد را اصلاح کنید و اخلاق‌مداری و عقلانیت را محور فعالیت‌ها و تلاش‌های خود قرار دهید.

وی همچنین تاکید کرد: دانشجو به عنوان یک نخبه و روشنفکر باید خود را از وابستگی‌های سیاسی و جناحی رها کند و در جهت رشد و پیشرفت کشور حرکت کند. اجازه ندهید از بیرون چیزی را به شما دیکته کنند. در تاریخ مبارزات ۶۰ سال گذشته ما دانشجو همیشه پیشتاز بوده است اما متأسفانه در طول سه دهه بعد از انقلاب به دلیل مشغله بیش از حد متولیان امور و درگیر شدن در موضوعاتی مثل دفاع مقدس و … کار فرهنگی در دانشگاه‌ها کمتر انجام شده است و به همین دلیل هم سعه صدر در دانشگاه‌های ما به شدت کاهش پیدا کرده است و دانشجویان نمی‌توانند نظرات مخالفی را که در سطح دانشگاه و از ناحیه دوستان خودشان مطرح می‌شود، تحمل کنند.

عارف در ادامه با اشاره به تأثیر دانشگاه تهران در فضای سیاسی – اجتماعی کشور، گفت: دانشجویان دانشگاه تهران مسئولیت سنگینی بر عهده دارند؛ بنابراین از مسائل حاشیه‌ای و پرداختن به دعواهای سیاسی که بین دو جناح وجود دارد پرهیز کنید و با یک تفکر صحیح به فکر آبادانی و اعتلای فرهنگ سیاسی کشور باشید.

وی همچنین در برابر پرسش یکی از دانشجویان که از وضعیت تعامل میان مجلس و دولت ابراز نگرانی کرده بود، پاسخ داد: متأسفانه مجالس اخیر از مسیری که باید در آن باشند تا حدودی خارج شده‌اند. دولت باید مجلس را همراه و یاور خود ببیند. البته منظور این نیست که اگر از دولت خطایی سر زد مجلس نادیده بگیرد؛ قطعاً مجلس باید اصلاح کند اما آنچه در مورد مجلس فعلی مشاهده می‌شود این است که برخی از نمانیدگان پیام ملت را در ۲۴ خرداد ۹۲ دریافت نکرده‌اند یا نمی‌خواهند این پیام را باور کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه “مجلس باید به منافع ملی فکر کند نه منافع شخصی یا حتی منطقه‌ای و جناحی”، درباره حضور خود در مجلس آینده و بر عهده گرفتن رهبری جریان اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دهم و نیز ابراز نگرانی دانشجویان از تداوم حضور افراطیون در مجلس آینده، گفت: قطعاً شکل‌گیری یک مجلس قوی به نفع دولت و کشور خواهد بود. برنامه‌ریزی ما برای انتخابات مجلس آینده این است که با کمک همفکران خود که هم از اصلاح‌طلبان و هم از اصولگرایان معتدل و خردگرا هستند افراد برجسته‌ای را برای مجلس آینده معرفی کنیم تا مجلسی توانا، شایسته و در عین حال پرسشگر، ناظر و قوی داشته باشیم که در رأس امور باشد.

عارف با بیان اینکه “برای اینکه پیام ۲۴ خرداد محقق شود، باید بین مجلس و دولت تعامل نزدیک و صمیمی وجود داشته باشد”، اظهار کرد: دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با هم تعامل داشته باشند. ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خردگرا آروزی من است و امیدوارم این دو جریان به جای واگرایی به سمت همگرایی و حرکت در چارچوب مشترکات و منافع نظام پیش روند.

وی همچنین در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان که گفت “مقام معظم رهبری آقایان موسوی و کروبی را سران فتنه نامیدند”، تاکید کرد: نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد. رهبر معظم انقلاب هیچوقت از این دو شخصیت به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: هرکس از زاویه مورد نظر خود روی برخی افراد نامگذاری می‎کند؛ همانطور که عده‌ای معتقدند آقای احمدی‌نژاد از سران فتنه است. باید به این موضوع رسیدگی شود، اما رسیدگی باید توسط یک نهاد بی‌طرف انجام شود وگرنه هرکسی با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارد می‌خواهد برای آقای موسوی و کروبی حکم صادر کند که این کار درستی نیست.

عارف تاکید کرد: مسلماً در انتخابات سال ۸۸ تخلف صورت گرفته است اما بحث اینکه آیا در انتخابات تقلب صورت گرفته یا خیر، باید در دادگاه مشخص شود. باید دادگاهی بی‌طرف تشکیل شود و در این دادگاه سهم افراد و گروه‌ها در آن حوادث مشخص شود. هدف از تشکیل این دادگاه باید جلوگیری از تکرار این حوادث که لکه ننگنی برای انقلاب بود، باشد.

وی در پایان در پاسخ به پرسش دانشجوی سنی مذهب که پرسیده بود “چرا قانون اساسی ما اجازه نمی‌دهد ما ایرانی‌هایی که جزو اقلیت‌های مذهبی هستیم در پست و مقام‌های دولتی قرار گیریم؟، گفت: این قانون نیست و یک رویکرد است که از سوی برخی تنگ‌نظران دنبال و به آن دامن زده می‌شود وگرنه رویکرد نظام احترام به تمامی اقلیت‌هاست. ضمناً مذهب تسنن در ایران جزو اقلیت‌های مذهبی نیست و زنان و مردان سنی مذهب جزو برادران و خواهران مسلمان ما محسوب می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x