تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

بیعت با امام زمان یعنی موضع داشتن در برابر باطل و انحراف/ دیدار با بهائیت که از ایادی استکبار است هیچ توجیهی ندارد

  • کد خبر : 138359
  • 02 خرداد 1395 - 15:28
بیعت با امام زمان یعنی موضع داشتن در برابر باطل و انحراف/ دیدار با بهائیت که از ایادی استکبار است هیچ توجیهی ندارد

آیت الله خاتمی در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دیدار با بهائیت که از ایادی استکبار است هیچ توجیهی ندارد، بیان کرد: حق و باطل را با فطرت خود می‌توان شناخت، موضع نداشتن در برابر باطل موضع داشتن با دشمنان دین است.

به گزارش «کمال مهر»؛؛به نقل از  سیاسی صبح قزوین، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم اِحیای نیمه شعبان در مسجد جمکران اظهار کرد: بیعت با حضرت ولیعصر(عج) بیعت با نبی اکرم است و این بیعت یعنی بیعت با خدا، در میلاد حضرت قصد ما بیعت دوباره با حضرت است که به عناصری نیازمندست.

وی بُعد اول را بیعت با دین، قرآن، معنویت و آوردن دین در متن زندگی دانست و گفت: دین تشریفات و حاشیه زندگی نیست بلکه باید در متن زندگی جاری باشد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می‌فرمایند:” دوران غیبت، دوره امتحان دینداری برای مسلمانان است.” اذعان کرد: در روایات دو تعبیر برای سنجش دینداری در دوران غیبت ذکر شده، نکته اول اینکه دینداری در این دوران همچون جداکردن خارهای درخت در تاریکی شب است، تعبیر دوم اینکه نگه داشتن آتش در کف دست است.
وی در ادامه افزود: شاید گذشتگان ما مثل عصر امروز سختی دینداری را درک نمی‌کردند اما هم اکنون فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دست افرادی قرار گرفته که دین، اخلاق، عفت را هدف قرار داده‌اند و تهاجم فرهنگی از آمریکا در حال صدور به نقاط مختلف جهان است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز ایران اسلامی در حال جنگ تمام عیار با دشمنان دین قرار دارد و با بیعت دوباره با امام زمان(عج) باید پاسداری خود را از دین نشان داد.
وی با بیان اینکه پایه‌های حکومت حضرت در خدمت ارزش‌ها و فرهنگ دینی است، تصریح کرد: مسئولانی که تمایل دارند حضرت صاحب(عج) مهر تائید به عملکرد آنها بزند بیعت آنها با حضرت ولیعصر این است که همه همت خود را برای گسترش ارزش‌های دینی و فرهنگ به کار بگیرید.
خاتمی تاکید کرد: امروز که به برکت خون شهیدان حاکمیت دینی در کشورمان برپا شده است باید این حاکمیت را به خانواده، به ادارات و سطح جامعه آورد، نزدیکی به این بیعت به معنای شاد کردن قلب امام مهدی(عج) است.
وی دومین بُعد بیعت با حضرت مهدی(عج) را موضع داشتن در برابر باطل و انحراف برشمرد و ابراز کرد: حق و باطل را با فطرت خود می‌توان شناخت، موضع نداشتن در برابر باطل موضع داشتن با دشمنان دین است و بی‌طرفی در جایی که حق و باطل روشن می‌باشد طبق فرموده امیرمومنان، داشتن موضع علیه اهل بیت؛ بیعت با حضرت ولیعصر ایستادن در برابر باطل است.دیدار با بهائیت و حقوق بشر را مطرح کردن حمایت است نه یک دیدار معمولی

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امروز مصداق مشخص باطل دولت جنایتکار آمریکاست، گفت: طاغوت اعظم به تعبیر رهبری دولت زیاده خواه و مستکبر آمریکاست، امروز هرکس در بیعت امام زمانش است باید نفرت از استکبار جهانی را در خود پرورش دهد.
وی عنوان کرد: هم اکنون دنیای استکبار در برابر تمامیت اسلام و تشییع و مکتب اهل بیت(ع) ایستاده است بیعت با حضرت ولیعصر یعنی در برابر باطل موضع داشتن و نفرت از فرهنگ استکبار؛ باید از ایادی استکبار چون خود استکبار نفرت داشت.
خاتمی تصریح کرد: بهائیت از ابتدای روز تاسیس خود با رژیم صهیونیستی و دولت سیاه آمریکا عجین بوده‌اند و قدم به قدم استکبار حامی آنهاست، این تعبیر که دیدار ما با بهائیت برای حفظ فرهنگ حقوق بشر است ادبیات غلط و نادرست است.
وی ادامه داد: دیدار با ایادی استکبار هیچ توجیهی ندارد و کسانی که از این ملاقات سیاه حمایت می‌کنند در گناه شریکند، این چه منطق نادرستی است که عده‌ای می‌گویند مگر امامان با کفار دیدار و گفتگو نداشته‌اند؟ دیدار با بهائیت و حقوق بشر را مطرح کردن حمایت است نه یک دیدار معمولی.
این استاد دانشگاه بُعد سوم بیعت با ولیعصر(عج) را بیعت با ولی فقیه دانست و بیان کرد: جانشین امام غائب ما ولی فقیه و حجت خدا روی زمین است بیعت با حضرت ولیعصر جدا از بیعت با ولی فقیه نیست و این موضوع فقط به شعار دادن انجام نمی‌گیرد؛ بلکه در اطاعت، همراهی و اجرای فرامین ولی فقیه باید تحقق یابد.

وی اذعان کرد: زمانی که ولی فقیه بحث نفوذ را مطرح می‌کنند، بعد از ۸ سال از فتنه فتنه گران هنوز این موضوع را به عنوان یک زخم کهنه می‌بینند و می‌گویند شکایت این افراد را نزد خدا خواهم برد، یعنی موضع ولایت به این موارد است بیعت با امام بیعت با جانشین حضرت و تنها نگذاشتن ایشان است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره اهمیت مسجد جمکران گفت: سند مسجد جمکران فقط روایت حسن بن مثله جمکرانی و رویا و تعبیرش نیست که کسانی افرادی سند و دلالت را زیر سئوال ببرند مهمتر این این سند اهتمام علما و فقها به این مسجد است.
وی اضافه کرد: آیت الله بروجردی آیتی در فقاهت و دقت بود و می‌فرمود:” اگر می‌توانستم ۵ نوبت نمازم را در جمکران بخوانم این کار رو انجام می‌دادم.” این موضوع یعنی اهمیت این مکان مقدس قابل توجه است.
خاتمی در پایان گفت: در آغاز تاسیس حوزه صد ساله شهر قم که مواجه با انبوه مشکلات مالی و غیرمالی بود مرحوم باسقی به جمکران می‌آمد و با توسل به حضرت مشکلاتش را حل می‌کرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=138359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x