تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مدیریت جهادی رمز موفقیت است

  • کد خبر : 13823
  • 23 دی 1392 - 15:35
مدیریت جهادی رمز موفقیت است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران، با اشاره به لزوم اهتمام ویژه به معماری ساخت و سازها در تهران به منظور ایجاد فضای سبک زندگی اسلامی، تأکید کردند: در اداره کلان شهر تهران و همچنین در اداره کشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به پیش رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران، با اشاره به لزوم اهتمام ویژه به معماری ساخت و سازها در تهران به منظور ایجاد فضای سبک زندگی اسلامی، تأکید کردند: در اداره کلان شهر تهران و همچنین در اداره کشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به پیش رفت.
ایشان ضمن تبریک به اعضای دوره جدید شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار تهران به دلیل به دست آوردن فرصت خدمت به مردم، اهمیت تهران را فراتر از یک کلان شهر دانستند و گفتند: تهران، از یک طرف نماد آبادانی، صلاح، سعادت و سبک زندگی در کشور است و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر کشور، مطرح است.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در سالهای اخیر افزودند: با وجود برخی مشکلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراکم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخشهای مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستانها، ساخت بزرگراهها و پل ها، گسترش مترو، و ایجاد فضاهای ورزشی، کاملاً برجسته و خوب بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، رمز این موفقیت ها را مدیریت جهادی دانستند و تأکید کردند: اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و کشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد.
ایشان با اشاره به حضور سلایق و دیدگاههای سیاسی مختلف در شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کردند: تا هنگامی که نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم و کار برای آنها باشد، این دیدگاههای مختلف، در مسیر این هدف والا، تفاوتی نخواهند داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به اعضای شورای چهارم شهر تهران تأکید کردند: شما تلاش کنید با همت بر کار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.
ایشان در ادامه چند نکته را نیز درخصوص شهرداری تهران بیان کردند.
تعامل دو سویه شهرداری تهران و دولت، نخستین موضوعی بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این موضوع، توصیه همیشگی من بوده است که متأسفانه در برخی برهه ها، به آن عمل نشد و مشکلاتی بوجود آمد اما باید شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای تعامل با دولت انجام دهد و البته به دولت نیز برای همکاری با شهرداری و شورای شهر توصیه شده است.
ایشان با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر حضور وزرا در جلسات شورا خاطرنشان کردند: این روند تعامل و همکاری باید ادامه یابد.
رهبر انقلاب اسلامی به موضوع معماری ساخت و سازها در تهران نیز اشاره کردند و گفتند: حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی ترین مسائل خود بدانند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبک زندگی افزودند: باید هرچه ممکن است محیط زندگی شهر، بگونه ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت تر، امکان پذیر باشد.
مراکز فرهنگی شهرداری و لزوم توجه بسیار جدی به محتوای این مراکز فرهنگی، موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی، آن را بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: کارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و کژی خواهد شد.
ایشان با تأکید بر لزوم استفاده از محتوای قوی و صحیح فرهنگی، خاطرنشان کردند: در مراکز فرهنگی همچنین باید از افراد اهل فرهنگی استفاده کرد که واقعاً متدین و انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی باشند.
رهبر انقلاب اسلامی، مراقبت از ریخت و پاش ها در شهرداری و تقویت روحیه درست کاری و امانتداری را مورد تأکید قرار دادند و درخصوص روابط شورای شهر و شهرداری افزودند: شورای اسلامی شهر باید، علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکند و کارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش رود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر قدر دانستن باغات و درخت های تهران و حفظ این ثروتهای ملی، به موضوع ساخت و سازها در ارتفاعات تهران و لزوم جلوگیری از تبدیل منابع طبیعی به ساختمان نیز اشاره کردند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین از زحمات و خدمات اعضای شورای شهر سوم و مهندس چمران رئیس این شورا، تشکر و قدردانی کردند.
در این دیدار آقای قالیباف شهردار تهران در گزارشی از عملکرد شهرداری تهران، عدالت محوری، کاهش فاصله طبقاتی در شهر، گسترش روحیه جهادی و فرهنگ کار و تلاش، تأکید بر کارهای علمی و مطالعاتی و خرد جمعی، مشارکت مردم و نخبگان در اداره شهر، مبارزه جدی با فساد اداری و مالی، توجه به مساجد و حسینیه ها و حوزه های علمیه، شفافیت و قانونمداری و هماهنگی و همدلی با اعضای شورای شهر را از رویکردها و جهت گیری های شهرداری تهران عنوان کرد.
وی همچنین گزارشی از اقدامات شهرداری در ۸ سال گذشته از جمله ساخت ۲۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۳۰ پل، افزایش خطوط مترو به ۱۶۲ کیلومتر، ساخت ۱۰ هزار صندلی سینما و ساخت باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب و سراهای محله ارائه کرد.
همچنین آقای مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورا از تشکیل سه کمیسیون ویژه نظارت، سلامت، و معماری و شهرسازی در شورا به منظور بررسی و حل مشکلات خبر داد.
وی با اشاره به تجربیات، تخصص و سابقه ایثارگری اعضای شورای شهر از همکاری خوب و نزدیک شورا با دولت و مجلس خبر داد و گفت: همراهی و همدلی اعضای شورای شهر ارزشمند است و می تواند در حل مشکلات مؤثر باشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x