تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

مدیران مراکز علمی و کاربردی استان البرز با امام جمعه کرج دیدار کردند

  • کد خبر : 13635
  • 22 دی 1392 - 9:59
مدیران مراکز علمی و کاربردی استان البرز با امام جمعه کرج دیدار کردند

مدیران مراکز علمی و کاربردی استان البرز در استانه هفته وحدت با امام جمعه کرج دیدار کردند.

کمال مهر؛ این دیدار در سالن گردهمایی دفتر امام جمعه کرج در مصلی با حضور اصحاب رسانه  برگزار شد ودر این نشست عملکرد و اهداف دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان البرز برای حاضرین تبیین شد.

امام جمعه کرج در این دیدار گفت : در این عصر علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و وظیفه ما  این است که خودمان و جامعه را برای جامعه مهدویت مهیا کنیم چرا که  علوم به نهایت کمال خود می رسد و انسان باید برای آن دوران تربیت  شود .
وی ادامه داد: استان البرز دارای پتانسیل زیادی در زمینه های علمی است و هر چه مباحث به سمت علمی پیش برود اثر گزاری ان بیشتر است.
امام جمعه کرج اظهار داشت : همچنین ولایت امام عصر به ولایت فقیه وصل است و در حال حاضر بر همه مردم تبعیت از ولی فقیه واجب است و کسی که رد ولی فقیه کند در واقع امام عصر و اطاعت از خداوند را رد کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود : بحث تبعیت از ولی فقیه برای جامعه ای که منتظر ولی عصر است بحث کاربردی و عمیقی است و خیلی از افراد در جامعه ما از بحث ولایت فقیه اگاهی نداشته و خیلی وقت ها هم این موضوع را بی اهمیت میدانند.
امام جمعه کرج خاطر نشان کرد : تلاش شده است تا بین دانشگاه و صنعت توسط دانشگاه علمی کاربردی پلی مستحکم ایجاد شود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فاصله زیاد بین تحقیق و پژوهش و جامعه این مسئله حل شود و شاید عمده دلایل موفقیت  دانشگاه علمی کاربردی پاسخ به نیازهای در این زمینه باشد و ما سعی میکنیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرارکنیم.
 
رئیس کل دانشگاه های علمی و کاربردی استان البرز : ۳۲ مرکز علمی کابردی دیگر در استان البرز ایجاد خواهد شد
 رئیس کل دانشگاه های علمی و کاربردی استان البرز از ایجاد ۳۲ مرکز علمی کابردی دیگر در استان البرز خبرداد واین مسئله را ظرفیت خوبی برای البرز نشینان دانست.
محمد باقر حسینی در نشست مدیران مراکز علمی و کاربردی استان البرز با امام جمعه کرج که در سالن گردهمایی دفتر امام جمعه کرج در مصلی برگزار شد با بیان این مطلب افزود : هم اکنون  ۳۰ مرکز علمی کاربردی در استان البرز وجود دارد که از سطح علمی خوب و اساتید شایسته ای برخوردار است و استقبال دانشجویان موجب شده است تا با ایجاد ۳۲ مرکز دیگر ظرفیت های بیشتری برای البرز نشینان فراهم شود.
وی ادامه داد: از حدود یک سال و ۸ ماه پیش تعداد مراکز علمی کاربردی استان از ۱۷ به ۳۰ افزایش یافته است و هم اکنون ۳۶۰۰ شهرک و مراکز صنعتی وجود دارد که ظرفیت موجود فوق العاده بیش از این است.
رئیس کل دانشگاه های علمی و کاربردی استان البرز اظهار داشت : این دانشگاه ها متأسفانه دارای دو نقص عمده است که اولی در ارتباط با این است که تولید علم بر اساس مبانی متعالی خودی در برون سازی اتفاق نیفتاده است و نقص دوم هم عدم ارتباط بین دانشگاه با صنعت است.
حسینی افزود : دانشگاه جامع علمی و کاربردی دارای شرایط خاص و استثنایی است و که تولید علم در این دانشگاه  به صورت پژوهش محور وعملیاتی انجام شود و در این رابطه تحقیقات وپژوهش های مثمر ثمری وجود دارد.
منبع : تیتر۱
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x