تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

این زورگیران را شناسایی کنید +عکس

  • کد خبر : 13582
  • 22 دی 1392 - 9:07
این زورگیران را شناسایی کنید +عکس

همزمان با افزایش شکایت‌ها از زورگیران استاد دانشگاه تهران، پلیس با انتشار عکس بدون پوشش سارقان از مالباختگان خواست برای طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 

کمال مهر: همزمان با افزایش شکایت‌ها از زورگیران استاد دانشگاه تهران، پلیس با انتشار عکس بدون پوشش سارقان از مالباختگان خواست برای طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

در دهم آذرماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره زورگیری منجر به جرح به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در مرکز درمانی (بیمارستان) و بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از اساتید دانشگاه تهران درحالی که قصد داشته تا در داخل پارکینگ دانشگاه (واقع در خیابان ۱۶ آذر) سوار خودرو شود مورد زورگیری قرار گرفته و در زمان مقاومت در برابر سارقین، توسط آنها و از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت به عنف” و به دستور قاضی هاشمیان، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با مراجعه کارآگاهان به استاد دانشگاه (مالباخته و شاکی پرونده) وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: داخل خیابان ۱۶ آذر – خیابان عروجی – داخل پارکینگ دانشگاه تهران در حال سوار شدن به ماشین بودم که یک نفر جوان حدودا ۲۰ الی ۲۳ ساله با یک قمه به من نزدیک شد و از پشت سر گوشی تلفن همراهم را از دستم کشید و در همین زمان با قمه ضربه‌ای بر روی سرم زد؛ در ادامه نیز زمانی که به تعقیب وی پرداختم مجددا ضربه‌ای دیگر به سرم زد و در حالیکه من به علت شدت ضربه بر روی افتاده بودم، با یک موتورسوار از محل متواری شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه‌دار به نام «سعید» (۲۰ ساله) شدند که با شناسایی مخفیگاه «سعید» در خیابان طیب، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت یک بامداد و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی دستگیر و جهت انجام تحقیقات و شناسایی متهم پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

«سعید» که پس از مواجهه حضوری با مالباخته و مشاهده تصاویر صحنه سرقت چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به زورگیری گوشی تلفن همراه استاد دانشگاه تهران و دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان کرد که سرقت خیابان ۱۶ آذر را بهمراه یکی از دوستانش به نام پیام (۲۰ ساله) انجام داده است. وی در اعترافاتش و در خصوص ضرب و جرح مالباخته نیز به کاراگاهان گفت: هرکس مقاومت می‌کرد، او را می‌زدیم.

با شناسایی «پیام» به عنوان دومین متهم پرونده، وی نیز بهمراه یکی دیگر از اعضای گروه سارقین زورگیر به نام «بهنام» (۱۹ ساله) در داخل مخفیگاهشان واقع در منطقه خراسان، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی انواع گوشی‌های تلفن همراه و چندین قبضه انواع سلاح سرد (قمه و چاقو) کشف و توقیف شد.

با دستگیری متهمان پرونده و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت‌های مشابه (زورگیری – کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه) در مناطق مختلف تهران از جمله در مناطق میدان ولی‌عصر، تجریش، ستارخان ، شریعتی و … شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم و در حالیکه تصاویر تعقیب شدن خود توسط متهمان را نیز بهمراه داشت، پس از شناسایی متهمان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: هنگامی که از محل کارم واقع در خیابان شریعتی – خیابان ملک خارج و به خیابان سهروردی رفته بودم، یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ قرمز با دو سرنشین در نزدیکی من توقف کرد و ترک‌نشین آن پس از پیاده شدن از موتور، به سمت من آمد. وی با تهدید قمه اقدام به زورگیری کرد و با ضربات قمه کاپشن مرا نیز پاره کرد و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، به همراه همدستش به سرعت از محل متواری شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و تصاویر بدست آمده از صحنه‌های سرقت، شناسایی متهمان توسط مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده از سوی قاضی پرونده صادر شده. لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x