تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

  • کد خبر : 12722
  • 19 دی 1392 - 9:18

فارغ از طرح این سوال مهم که آیا ماجرای این تصادف، یک سناریوی از پیش طراحی شده بود یا یک اتفاق کاملا تصادفی، آن موضوعی که می بایست مد نظر داشت آن است که دشمنان و مخالفان در درجه اول، به دنبال عقده گشایی از مراسمات مذهبی و هیأت های مذهبی هستند.

 

 

 

 

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر، طی چند روز اخیر، ماجرای محمود کریمی به یکی از اخبار داغ و جنجالی داخلی و خارجی تبدیل شده و پیرامون آن تحلیل های متناقض و متضادی نیز صورت گرفته است.

خبر این حادثه برای اولین بار در رسانه ای که دارای سابقه گرایشات تند سیاسی و در بین محافل خبری به “افراطی بودن” مشهور است منتشر شد و بلافاصله در سایر رسانه های ضدانقلاب نیز باز نشر داده شد.

اما بین خبری که توسط این رسانه ها و بعد از آن خبری که توسط خبرگزاری و رسانه های رسمی منتشر شد، تناقض ها و ابهاماتی وجود دارد.

قدر متیقن اما آن است که هنوز ابعاد و زوایای این ماجرا آنگونه که باید بر همگان روشن نشده است. یعنی هنوز به درستی مشخص نشده که برای مثال، علت تصادف چه بوده است؟ واکنش دو طرف در تصادف چگونه بوده است؟ آیا اگر سرنشینان خودروی تصادف کرده با ماشین محمود کریمی، آنگونه که مقامات رسمی گفته اند جزء اراذل و اوباش نبوده اند، پس چرا به سمت ماشین آنها شلیک شده است؟ آیا سلاح را محمود کریمی داشت و شلیک کرد یا آنگونه که برخی از رسانه ها نوشته اند، کسی که همراه او بوده است؟ علت کشیدن سلاح برای تصادف شوندگان چه بوده است؟ چه چیز یا چه اقدامی آنان انجام دادند که محمود کریمی یا همراه او مجبور به شلیک گلوله به سمت ماشین آنها شده اند؟ و…

اینها سوالاتی است که پاسخ همه آنها در هاله ای از ابهام است و تا زمانی که بازجویی ها و تحقیقات در مورد آنها به اتمام نرسیده، نمی توان اظهارنظر درستی در مورد انجام داد.

اما اینکه با وجود این همه ابهام و غیرشفاف بودن ماجرا، به ناگاه این خبر با عجله از سوی رسانه های با گرایش خاص منتشر می شود، خود نشاندهنده آن است که طراحان امر، به دنبال اهداف و مقاصد دیگری بوده اند. اما سوال آن است که چه اهداف و مقاصدی؟

طبق اطلاعات و پژوهش های رسمی و دقیق انجام شده، امسال بر میزان جمعیت عزاداران و سوگواران حضرت اباعبدالله (ع) افزوده شده و مراسمات مذهبی ایام محرم از رشد کمّی و کیفی چشم گیری برخوردار بوده است. از سویی دیگر، حاج محمود کریمی را می توان مهم ترین و محبوب ترین مداح دهه اخیر ایران معرفی کرد به طوری که اشعاری که وی در مراسمات خود استفاده می کند و سبک های نوحه و مرثیه ای که وی می سازد، پرکاربردترین و محبوب ترین اشعار و سبک ها است. همین امر موجب شده تا اولویت اول اکثر خانواده های ایرانی، حاج محمود کریمی باشد. تا همین جا معلوم است که چنین حریف قدرتمندی تا چه اندازه می تواند برای مخالفین و دشمنان انقلاب و اسلام دارای اهمیت باشد.

در کنار این موضوع، حاج محمود کریمی همواره در مراسمات و مصاحبه ها و گفتگوهای خود به دفاع تمام قد از نظام جمهوری اسلامی و رکن ولایت فقیه پرداخته و مبلغ همیشگی آن بوده است.

اما شاید اتفاقی که موجب شد خشم دشمنان از حاج محمود بیشتر شود، حضور او در برنامه شب یلدای شبکه سوم سیما بود. در این برنامه که وی به همراه مادرش (که مادر دو شهید است) حضور داشت، سخنانی بر زبان آورد که به سرعت این برنامه را به یکی از پرمخاطب ترین برنامه های رسانه ملی تبدیل کرد به طوری که جمعیت مشتاق و هزاران نفری مردم ایران، تقاضای پخش مجدد آن را از رسانه ملی کردند و مجددا نیز بازپخش شد. این برنامه و سخنان حاج محمود بلافاصله در هزاران سایت خبری داخلی و خارجی منعکس شد و تبدیل به یک بمب خبری شد. نوع رفتار و گفتار خاص حاج محمود و مادرش در این برنامه توانست مصداق عینی و عملی سبک زندگی اسلامی- ایرانی باشد.

بنابراین حالا باید دشمن وارد معرکه شده و برای خنثی کردن اثر سخنان حاج محمود دست به کار شود. اما آنها باید دنبال ایجاد جرقه و یا وجود بهانه ای باشند و چه بهانه ای بهتر از ماجرای تصادف اخیر!

فارغ از طرح این سوال مهم که آیا ماجرای این تصادف، یک سناریوی از پیش طراحی شده بود یا یک اتفاق کاملا تصادفی، آن موضوعی که می بایست مد نظر داشت آن است که دشمنان و مخالفان در درجه اول، به دنبال عقده گشایی از مراسمات مذهبی و هیأت های مذهبی هستند.

طی همه سال های بعد از انقلاب، هیأت های مذهبی همواره یکی از ستون های اصلی حمایت از مبانی اسلامی و انقلابی بوده و هست. دشمنان به خوبی می دانند تا زمانی که هیأت های مذهبی پابرجا هستند و مخصوصا اقامه عزای سیدالشهداء با استقبال میلیون ها نفری مردم ایران مواجه می شود، نمی توانند به اهداف خود برسند. بنابراین از هر راهی برای ضربه زدن به آن استفاده خواهند کرد. در حقیقت، در مرتبه اول، مشکل ضدانقلاب و دشمنان با هیأت های مذهبی است نه افراد و اشخاص.

از همین روی هم در دوران اصلاحات که فضای رسانه ای کشور تبدیل به “پایگاه دشمن” شده بود و دگراندیشان مجال اباطیل گویی یافته بودند، یکی از محورهای همیشگی مطالب آنان، زیر سوال بردن فلسفه عزاداری سیدالشهداء بود. همین خط فکری نیز به نظر می رسد مجددا در حال بازسازی است و مسئولین فرهنگی دولت باید هوشیار تر از پیش باشند.

البته بعید است که طرح و سناریوهای چنین احمق هایی راه به جایی برد چرا که خداوند در مصحفش وعده داده است «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ». پرچم عزای سیدالشهداء تا آخرالزمان پابرجاست تا زمانی که منجی عالم با شعار «یا لثارات الحسین(ع)» قیام کند و عدالتخواهان جهان را گرد پرچم حسین(ع) جمع کند.
بولتن نیوز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x