تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

یک رژیم غذایی مخصوص آخرهفته ها

  • کد خبر : 12685
  • 19 دی 1392 - 8:36
یک رژیم غذایی مخصوص آخرهفته ها

تعطیلات زمان خوبی برای رژیم گرفتن نیست و بهتر است تا با کنترل تغذیه خود سعی کنید غذاهای سالم را انتخاب کرده و وزن فعلی خود را حفظ کنید.

 

 

 

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر،  در روزهای تعطیلی آخر هفته عده بسیاری در خانه ها می نشینند و از غذاهای متفاوت استفاده می کنند و یابه سفر می روند و در آنجا شروع به خوردن تنقلات می کنند. این امر شاید باعث بروز بیماری های در بدن شما شود که باید به دقت آن را کنترل کنید. با توجه به نکات زیر می توانید این تعطیلات را به سلامت طی کنید.

اگر به سفر می‌روید

بهتر است سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که از قبل آماده کرده و پخته اید. این غذاها را در داخل یخچال‌های قابل حمل قرار دهید و از گذاشتن آنها در معرض آفتاب خودداری کنید چرا که باعث فاسد شدن غذا و مسمومیت می‌شود.

سبزی و میوه جات را پیش از رفتن به سفر به طور کامل شستشو دهید و در طول راه از آب‌های بسته بندی استفاده کنید. در صورت دسترسی نداشتن به آب بهداشتی می‌توانید آب چشمه یا رودخانه را جوشانده و سپس آن را مصرف کنید.از خوردن غذا در رستوران‌های بین راهی جداً خودداری کنید چرا که کیفیت اولیه مواد غذایی و محل نگهداری مواد خام در این رستورانها مشخص نیست و در مواردی مشاهده شده که انبار مواد غذایی رستوران‌های بین راهی از نور و تهویه مناسب برخوردار نبوده و محل مناسبی برای رشد سوسک، موش و حشرات است.

به خاطر داشته باشید که در طول سفر از دوره گردها مواد غذایی نخرید. اگرچه دوره گردها مواد غذایی را بسته بندی شده به شما تحویل می‌دهند ولی به علت رعایت نکردن بهداشت فردی و نگهداری ناسالم و خارج از یخچال، مواد غذایی خاصیت خود را از دست داده و فاسد می‌شوند.میوه جات و آب نوشیدنی سالم، بهترین خوراکی‌هایی هستند که در طول سفر می‌توانید به همراه داشته باشید.

اگر در خانه هستید

سه وعده غذایی خود را به طور کامل بخورید و با توجه به خالی بودن اوقات فراغتتان در این روزها حتماً بعد از هر وعده غذایی یک برنامه پیاده روی (نیم ساعت) تنظیم کنید.معده خود را با خوردن شیرینی، کیک، چیپس و آجیل پر نکنید و در وعده‌های غذاییتان از سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت ها، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات استفاده کنید.به جای رفتن به پیتزا و ساندویچ فروشی و خوردن فست فودها، سعی کنید در خانه ساندویچ‌های سالم و مقوی تهیه کرده و به پارک و طبیعت بروید.

لوبیا سبز

لوبیاسبز از بهترین سبزیجات است که حاوی ویتامین‌های C، A، B9، فیبر قابل هضم و پروتئین‌های گیاهی است و می‌توان آن را به صورت سرد یا گرم همراه با غذا و سالاد استفاده کرد. هر صد گرم لوبیاسبز فقط حاوی ۳۰ کالری بوده و برای حفظ مواد معدنی می‌توان آن را بخارپز یا آب پز نمود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x