تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نرخ تورم تا پایان سال جاری به زیر ۳۵ درصد خواهد رسید

  • کد خبر : 12680
  • 19 دی 1392 - 8:30
نرخ تورم تا پایان سال جاری به زیر ۳۵ درصد خواهد رسید

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: پیش‌‌بینی ما این است که با ادامه کاهش نرخ تورم در روند فعلی، تا پایان سال جاری نرخ تورم به زیر ۳۵ درصد کاهش یابد.

 

 

 

 

به گزارش حوزه دولت کمال مهربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری که در چهلمین سالگرد تأسیس جامعه مهندسان مشاور ایران در محل سالن همایش های برج میلاد سخن می گفت، افزود: هیچ کدام از خوشبینی‌های ناشی از مذاکرات ژنو را مبنای برنامه‌ریزی قرار نداده‌ایم و در عین حال که به آینده امیدوار هستیم، خود را برای شرایط بدبینانه هم مهیا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۳ چهارمین سال قانون برنامه چهارم توسعه تلقی می شود، گفت: این سال برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است که بتوانیم برای شرایط اقتصادی رکود و تورم، تدبیری مناسب اندیشه کنیم تا قادر به خروج از این شرایط باشیم.

نوبخت افزود: دولت مصمم است تا بتواند در رقابت های منطقه‌ای جایگاه شایسته‌ای برای ملت بزرگ ایران در زمینه علم و فناوری ترسیم کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ادامه داد که سی و هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به منظور انجام امور عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: بدیهی است که انجام این امر خطیر به دست توانمند شما مشاوران و پیمانکاران امکان پذیر خواهد بود.

وی تلاش دولت را به سمتی معطوف دانست که بتواند تا پایان سال جاری مطالبات پیمانکاران را تأدیه کند.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد که ۸۵ هزار میلیارد تومان نیز از طریق شرکت های دولتی در زمینه امور عمرانی هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از بیست هزار میلیارد دلار ارزی و ۱۰ هزار میلیارد دلار ریالی نیز از طریق صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد تا صنعت ساخت و ساز رونق بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری با اعلام این مطلب که عملکرد صندوق توسعه ملی درگذشته قابل قبول نیست، افزود: دولت یازدهم در ۱۷ شهریورماه سال جاری، ۳۵ مصوبه به منظور رونق ساخت و ساز و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند.

نوبخت با تأکید براین موضوع که معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهوری بر خود فرض می داند که منابع صندوق توسعه ملی را به بخش خصوصی واسپاری کند، گفت: شاید بعد از دو سال بتوانیم بگوییم که به رکود فائق آمده ایم.

سخنگوی دولت درخاتمه ابراز امیدواری کرد که با همفکری وهمراهی بخش خصوصی در سال ۱۳۹۳ شاهد رونق اقتصادی بیشتر در کشور باشیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x