تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

متهم پرونده اخیر اقتصادی ماه‌ها تحت نظر بود/ اجازه سوءاستفاده از تحریم را به کسی نمی‌دهیم/ حمایت از فعالیت سالم و قانونمند اقتصادی

  • کد خبر : 12603
  • 18 دی 1392 - 19:58
متهم پرونده اخیر اقتصادی ماه‌ها تحت نظر بود/ اجازه سوءاستفاده از تحریم را به کسی نمی‌دهیم/ حمایت از فعالیت سالم و قانونمند اقتصادی

رئیس قوه قضائیه از نهادهای متولی هدایت جریان اقتصادی کشور خواست به گونه‌ای عمل کنند که بسترهای فساد اقتصادی برای سودجویان و سوءاستفاده‌کنندگان فراهم نشود.

 

خبرگزاری فارس: متهم پرونده اخیر اقتصادی ماه‌ها تحت نظر بود/ اجازه سوءاستفاده از تحریم را به کسی نمی‌دهیم/ حمایت از فعالیت سالم و قانونمند اقتصادی

به گزارش کمال مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با توجه به برخورد اخیر دستگاه قضا با عوامل جریان اقتصادی ناسالم اظهار کرد: دستگاه قضا به پرونده متهمان اقتصادی با دقت و سرعت رسیدگی می‌کند تا چنانچه اموالی از مردم حیف و میل شده باشد به آنان بازگردانده شود.

رئیس دستگاه قضا با طرح این پرسش که چرا باید چنین وضعی پیش آید، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید دقت بیشتری به خرج دهند تا بستر دست‌درازی به اموال مردم و فساد اقتصادی شکل نگیرد و کار به برخورد قضایی نکشد؛ به عبارت دیگر چاره اساسی، شناسایی و از بین بردن سرچشمه فساد است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بارها پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم، دستگاه قضایی از فعالیت اقتصادی «سالم و قانونمند» حمایت می‌کند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی سالم آن است که بر مبنای قانون شکل بگیرد نه اینکه با سوء استفاده از حفره‌های امنیتی ـ اقتصادی ناشی از شرایط کشور به سودجویی منجر شود.

رئیس دستگاه قضا باتوجه به ایجاد برخی التهاب‌های اقتصادی به دلیل تحریم‌ها، گفت: دستگاه قضایی به کسی اجازه سوء استفاده در این زمینه را نمی‌دهد و در مورد اخیر نیز، چند ماه متهم زیرنظر بود و مهلت مناسب برای بازگرداندن اموال مردم داده شد اما از آنجا که اقدامی صورت نگرفت منجر به برخورد و رسیدگی قضایی شد.

آیت الله آملی لاریجانی دربخشی دیگر از سخنانش با یادآوری سه مناسبت قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم، نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف (رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی) و مراسم اربعین امسال در کربلا، به ارائه تحلیلی در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: این حوادث را می‌توان دانه‌های «یک رشته واحد» دانست و به راز ماندگاری این سه رویداد در بستر تاریخ توجه کرد.

رئیس دستگاه قضا با توجه به برآورد رسانه‌های غربی از حضور ۲۰ تا ۳۰ میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) در مراسم اربعین امسال در کربلا تأکید کرد: جای توجه جدی است که چه عنصری پس از ۱۴۰۰ سال اینطور انسان‌ها را به خود جذب می‌کند؟

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر واقعه عاشورا را از بعد مادی ارزیابی کنیم، حادثه کوچکی به نظر می‌رسد که چیزی بیش از نبرد ۷۲ تن در یک صحرا نیست، اما همین رویداد به ظاهر کوچک ۱۴۰۰ سال بعد، در یک مناسبت ۳۰ میلیون انسان را به سمت «قبله آمال عقیده‌شان» روانه می‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه حوادث مادی هرگز این چنین ماندگار نمی‌ماند افزود: آنچه باقی می ماند معنویتی است که با فطرت انسانی پیوند داشته باشد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به نامه تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف گفت: در آن نامه حضرت امام(ره) به سران اتحاد جماهیر شوروی توجه دادند که مشکل نظام کمونیستی فقط اقتصاد نیست و اگر به «در باغ سبز غرب» چشم دوخته‌اند، اشتباه می‌کنند. در چند جای این نامه تعبیر زیبایی با این مضمون که «حقیقت جای دیگری است» به چشم می‌خورد و حضرت امام(ره) صراحتاً آنان را به ایمان به خدا و منشأیی که همه موجودات به آن شوق طبیعی و فطری دارند، فراخواندند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: در قیام ۱۹ دی ماه هم مردم به دلیل دفاع از اعتقادات دینی به صحنه آمدند، زیرا عدالت‌خواهی در باطن دینشان نهفته بود. رهبری حضرت امام(ره) همانند حکام و سلاطین نبود، بلکه ایشان بر هدایت معنوی مردم تأکید داشتند و به درستی آن را اصل می‌دانستند، چرا که این اصل سبب بقای حکومت‌هایی است که پشتوانه خود را «حقیقت لایزال» قرار داده اند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه پیام هر سه حادثه تاریخی در « معنویت » خلاصه می‌شود، تصریح کرد: معنویت‌ همان پیام جمهوری اسلامی و منشأ قدرت ماست؛ غربی‌ها نیز متوجه شده‌اند که قدرت جمهوری اسلامی در اسلحه یا بمب هسته‌ای ادعایی آنان نیست و از این واقعیت است که می‌هراسند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر «ترس غرب از اجتماع ۳۰ میلیونی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در اربعین حسینی» افزود: آشکار است که اگر این نیروها برای برچیدن حکومت اسرائیل غاصب به راه بیفتند خطر بزرگی جهان استکبار را تهدید خواهد کرد و آنان از این قدرت عظیم هراس دارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه «شیطنت دینی و مذهبی» ترفند غرب برای مهار قدرت معنوی اسلام است، گفت: اگر سرمنشأ اختلافات فرقه‌ای را در اقصی نقاط دنیا، از هند و پاکستان گرفته تا سوریه و لبنان، دنبال کنیم به ریشه آن در کشورهای استعمارگر می‌رسیم، هرچند این اقوام با وجود تفاوت در ادیان سال‌ها با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند .

آیت الله آملی لاریجانی افزود: غرب از استقرار حکومت های شیعه و حکومت‌های اسلامی پشتیبان ارزش‌های دینی می‌ترسد و به همین دلیل در کشورهای اسلامی تفرقه‌اندازی‌ می‌کند، اما ما باید در برابر شیطنت‌های آنان هوشیار باشیم و اگر بدانیم دشمن دنبال چیست، استراتژی مناسب برای مقابله را نیز پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x