تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پیش‌بینی ۷۹ هزار میلیارد تومان درآمد لایحه بودجه از محل فروش نفت/ ۲۶۵۰ تومان؛ نرخ محاسباتی دلار در بودجه

  • کد خبر : 12578
  • 18 دی 1392 - 19:23
پیش‌بینی ۷۹ هزار میلیارد تومان درآمد لایحه بودجه از محل فروش نفت/ ۲۶۵۰ تومان؛ نرخ محاسباتی دلار در بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق از مهمترین موارد بررسی شده در این کمیسیون را تصویب درآمدهای سال آینده از محل فروش نفت اعلام کرد و گفت: براساس این مصوبه میزان درآمد لایحه بودجه ۹۳ از محل فروش نفت ۷۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور در چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور در این کمیسیون پرداخت.

وی از مهمترین موارد بررسی شده در این کمیسیون را تصویب درآمدهای سال آینده از محل فروش نفت اعلام کرد و گفت: براساس این مصوبه میزان درآمد لایحه بودجه ۹۳ از محل فروش نفت ۷۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: دولت پیشنهاد فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت را داده بود که از این میزان ۱۰۰ هزار بشکه برای فروش به پالایشگاه‌های داخلی اختصاص داشت که کمیسیون تلفیق با این موضوع موافقت کرد.

کاتب تصریح کرد: مقرر شد بهای ۱۰۰ هزار بشکه نفت برای پالایشگاه‌های داخلی هر بشکه ۱۸ و نیم دلار شود و هم چنین بهای یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت نیز هر بشکه‌ای ۱۰۰ دلار پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: عملکرد فروش نفت در بودجه ۹۲ که یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز با بهای ۹۵ دلار هر بشکه بود مرکز پژوهش‌ها و سایر مسئولان و اعضای کمیسیون تلفیق را به این نتیجه رساند که قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت خوشبینانه است.

البته کاتب به این نکته نیز اشاره کرد که میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۹۲، ۱۰۶ دلار بوده است.

کاتب اضافه کرد: از مجموع ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز ۱ میلیون بشکه نفت خام ۲۹۷ هزار بشکه میعانات گازی و ۱۲۰ هزار بشکه فروش برای تامین خوراک پالایشگاه‌های داخلی تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت محاسباتی دلار در بودجه ۹۳ اشاره کرد و گفت: قیمت محاسباتی پیش‌بینی شده برای هر دلار در بودجه ۹۳، ۲ هزار و ۶۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مبلغ ذکر شده نرخ دلار نیست چرا که براساس قانون برنامه پنجم تعیین نرخ دلار براساس قیمت شناور مدیریت شده خواهد بود بلکه مبلغ ۲ هزار و ۶۵۰ تومان صرفا قیمت محاسباتی دلار در بودجه ۹۳ است.

وی هم چنین به تصویب درآمدهای دولت از بخش مالیات‌ها در بودجه ۹۳ اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق سرجمع درآمد دولت از محل مالیات‌ها ۶۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

کاتب در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: این موضوع فعلا در کمیسیون تلفیق مسکوت مانده است چرا که دولت پیشنهاد افزایش ۶۶ درصدی در این حوزه داشت ولی فعلا مسکوت مانده است.

کاتب در پایان در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران به میزان فروش نفت در سال ۹۲، روزانه به چه میزان بوده گفت: همان رقم پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۹۲ یعنی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه عملیاتی شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x