تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برخی‌ها که سابقه خوبی در اداره مطبوعات ندارند، مجوز روزنامه‌ گرفتند

  • کد خبر : 12460
  • 18 دی 1392 - 12:44
برخی‌ها که سابقه خوبی در اداره مطبوعات ندارند، مجوز روزنامه‌ گرفتند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی‌ها که در گذشته سابقه خوبی در اداره مطبوعات ندارند، مجوز روزنامه‌هایی را گرفتند و باید حواسشان جمع باشند، گفت: کسانی که مجوز انتشار روزنامه می‌گیرند، باید موازین و قوانین اسلامی را حفظ و رعایت کنند و فکر نکنند که هرچه دلشان خواست می توانند بنویسند.

 

 

 

به گزارش حوزه احزاب کمال مهر، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در گردهمایی استانداران، اظهارداشت: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع استانداران این جمله را گفت که “معیار، عمل به قانون است”، این مطلب خوب و قابل ملاحظه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران از فیلتر شورای نگهبان که فقهایی در راس آن قرار دارند، می‌گذرد، تاکید کرد: عمل به قانون، عمل به اسلام است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد که سابقه خوبی در عرصه مطبوعات ندارند، درخواست انتشار روزنامه دارند، یادآور شد: برخی‌ها که در گذشته سابقه خوبی در اداره مطبوعات ندارند، مجوز روزنامه‌هایی را گرفتند و باید حواسشان جمع باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این افراد اگر از کارهای گذشته، خود توبه کردند که خوب، اما اگر فکر کنند که حال و هوا عوض شده، حواسشان جمع باشد و فکر نکنند که هرچه دلشان خواست می‌توانند بنویسند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: کسانی که مجوز انتشار روزنامه را می‌گیرند باید موازین و قوانین اسلامی را حفظ کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: لازم دانستم سربسته تذکری بدهم و امیدوارم که انشاءالله همه به قوانین اسلامی پایبند باشند. در جشن‌های ۹ ربیع به اختلافات دامن نزنید

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت حجت (عج) اظهارداشتد: نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت امام زمان(ع) است به همین دلیل جشن‌هایی برگزار می‌شود و برگزارکنندگان باید بدانند که این جشن‌ها، شادی آغاز ولایت و امامت حضرت حجت(عج) است و موازین شرعی را رعایت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که جشن سرور ولایت و امامت، همان عیدالزهرا خواهد بود، چرا که حضرت زهرا(س) مادر همه ائمه(ع) است، خاطرنشان کرد: مردم باید در این جشن‌ها از دامن زدن به اختلافات بپرهیزند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x