تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پرده‌برداری از راز حمله به خط مقدم مقابله با فتنه در واژگان آیت‌الله آملی لاریجانی

  • کد خبر : 11999
  • 17 دی 1392 - 11:27
پرده‌برداری از راز حمله به خط مقدم مقابله با فتنه در واژگان آیت‌الله آملی لاریجانی

اندکی مطالعه در فضای مجازی و اردوگاه خبری غرب، ضد انقلاب و اپوزوسیون در چند هفته گذشته نشان می‌دهد که یک جریان شکست خورده سیاسی با تمسک به برخی شانتاژهای رسانه‌ای که ایت الله آملی لاریجانی در چند جلسه مسئولان عالی قضایی به درستی به آنها اشاره کرده بود، تمام سعی‌اش بر این است ضمن زیر سوال بردن قوه قضاییه که پرچمدار و سنگر مقابله با فتنه‌گران است زمینه را برای فعالیت برخی عناصر داخلی که خواسته یا ناخواسته در زمین اپوزوسیون و ضد انقلاب بازی می‌کنند فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، اندکی دقت در سخنان چند هفته اخیر رئیس دستگاه قضا نشان می‌دهد که آیت الله آملی لاریجانی با اتخاذ مواضعی صریح، روشن، انقلابی و عدالت گرایانه پرده از تلاشی مذبوحانه و پشت پرده برداشته‌اند که با هدایت یک جریان خاص خارجی و وسیله قرار دادن چند عنصر داخلی تمام سعی و تلاشش بر این است که ضمن کم اهمیت جلوه دادن وقایع سال ۸۸ زمینه را برای عدم برخورد قضایی با عوامل اصلی فتنه فراهم آورد.

رئیس دستگاه قضا که پیش از این نیز بارها و بارها در اظهاراتی مبتنی بر قانون، موضع شفاف و روشن خود را در رابطه با فتنه ۸۸ بیان نموده بود، در تاریخ اول آبان ماه ۱۳۹۲ و پس از آنکه برخی هجمه‌های رسانه‌ای علیه قوه قضاییه شدت گرفت چنین مواردی را در امتداد فشارها و هجمه‌های چند سال اخیر علیه قوه قضاییه اعلام کرد و افزود: در چند سال اخیر به ویژه بعد از فتنه ۸۸ هجمه‌های سنگینی علیه قوه قضاییه مطرح شده است.

آیت الله آملی لاریجانی پس از پرده برداشتن از برخی هجمه‌های رسانه‌ای که علیه قوه قضاییه شکل گرفته بود در جلسه هفته بعد مسئولان عالی قضایی (۸ ابان ۹۲) با بیان اینکه جریان فتنه انگار نمی‌خواهد دامنش را جمع کند به برخی از جنجال‌های مطرح‌شده در آن ایام واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه هر روز مسائلی را ایجاد می‌کنند، به موضوعاتی در رسانه‌هایشان با شاخ‌ و برگ فراوان می‌پردازند تا حوادث را معکوس جلوه ‌دهند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه اصل حوادث اخیر (انتشار مطلبی موهن در یکی از روزنامه‌های کشور) نیز بر اساس “گزارش دقیق” وزارت اطلاعات، چیز دیگری بود، خاطر نشان کرد که جریان فتنه هر بار یک موضوع را ‌برای حمله به مسئولان نظام دستاویز رسانه‌ای خود قرار می‌دهد. برخی از اصحاب فتنه خارج‌نشین گفته‌اند روسای قوا در این حوادث باید شرمسار باشند.

رئیس دستگاه قضا در همان جلسه با بیان اینکه “ما به برخورد با فتنه مفتخریم خطاب به مخالفان خارج نشین اظهار کرد: ما در برخورد با فتنه هیچ تردید به خود راه ندادیم، الان هم راه نمی‌دهیم؛ زیرا برخورد با فتنه وظیفه قوه قضاییه بود. شرمساری بر آنهایی است که موجب هزینه برای نظام شدند و دشمنان به وسیله شما به این کشور و منافع آن طمع ورزیدند.

آیت الله آملی لاریجانی به فتنه‌گران هشدار داد قوه قضاییه “مسیر غلط آنان را فراموش نمی‌کند” و افزود: اکنون هم بدانند که کارهایشان را رصد می‌کنیم و به آنان توصیه می‌کنیم که کمتر به این بازیگری‌ها بپردازند که هیچ نتیجه‌ای برایشان نخواهد داشت.

فتنه گری عوامل خارجی فتنه که با تمسک به بازوهای داخلی خود در هفته‌های اخیر شکل جدیدی به خود گرفته و در فضای رسانه‌ای و مجازی با دستورالعملی آنی در حال پیگیری بود باعث شد رئیس قوه قضائیه در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۲ با اتخاذ مواضعی انقلابی و صریح با بیان اینکه “داستان فتنه ۸۸ فراموش شدنی نیست زیرا به جزئی از تاریخ کشور تبدیل شده است”، بگوید: نمی‌دانیم اگر آن حرکت و حماسه مردمی روی نمی‌داد، اکنون کشور در چه وضعی قرار داشت.

آیت الله آملی لاریجانی که از دو ماه پیش از شکل‌گیری یک جریان خزنده علیه قوه قضاییه و اعتقادات مردم خبر داده بود با اشاره به بصیرت مردم که سبب شکل‌گیری حرکت خودجوش و حماسه نهم دی شد گفت: فتنه‌گران توجه داشته باشند که مردم ما همان مردم هستند و اگر فتنه‌گران بخواهند دوباره دست به اقداماتی برنند، چنین اجازه‌ای به آنان نخواهند داد، بلکه مستحکم‌تر از گذشته در برابر فتنه‌گران خواهند ایستاد.

وی با توجه به اظهارات برخی از کسانی که به نحوی در شکل‌گیری فتنه ۸۸ نقش داشتند، ادامه داد: متأسفانه برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان این کشور هم صدا شدید، با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتید، هیچ وقت فراموش شدنی نیست.

اما اوج اظهارات رئیس دستگاه قضا در هفته‌های اخیر به جایی بر می گردد که او ضمن انتقاد از برخی تلاش‌ها برای کوچک‌نمایی ابعاد فتنه ۸۸ پرداخت و تصریح کرد: عده‌ای در تلاش هستند فتنه ۸۸ را که در کشوری دیگر ممکن بود به یک فتنه مخرب خطرناک تبدیل شود به یک سوء تفاهم کوچک تقلیل بدهند؛ این یک سوء تفاهم نبود زیرا با آن همه نصایح و توصیه‌هایی که شد متأسفانه بر رأی‌شان باقی و بر عمل خودشان پافشاری کردند و این چیزی نیست که ملت ما فراموش کند.

اندکی دقت و مطالعه در فضای مجازی و اردوگاه خبری غرب، ضد انقلاب و اپوزوسیون در چند هفته گذشته نشان می‌دهد که این جریان شکست خورده سیاسی با تمسک به برخی شانتاژهای رسانه‌ای که آیت الله آملی لاریجانی در چند جلسه مسئولان عالی قضایی به درستی به آن‌ها اشاره کرده بود، تمام سعی‌اش بر این است ضمن زیر سوال بردن قوه قضاییه که پرچمدار و سنگر مقابله با فتنه‌گران است زمینه را برای فعالیت برخی عناصر داخلی که خواسته یا ناخواسته در زمین اپوزوسیون و ضد انقلاب بازی می‌کنند فراهم آورد.

یکی از عناصری که در طول چند هفته گذشته با براه انداختن کمپین‌های مختلف (بخوانید رفع بن‌بست فتنه‌گری فتنه‌گران) در داخل و خارج از کشور تمام سعی خود را برای رفع حصر سران فتنه به کار بسته بود، اردشیر امیر ارجمند است که در ارتباط او با گروهک تروریستی منافقین دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمانده است.

جریان سیاسی پیگیر خط فتنه‌جویی جدید که با مواضع روشن، صریح انقلابی و عدالت گرایانه عالی‌ترین مسئول قضایی کشور طی چند هفته اخیر مواجه شده بود راه را جز در آن نمی‌دید که با بکارگیری یا سوء استفاده از چند عنصر داخلی هجمه را به سمت آیت الله آملی لاریجانی هدایت کند.

متاسفانه در این میان علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی با اتخاذ مواضعی در تقابل با خواست ملت در نطق میان دستور خود ضمن طرح ادعاهایی علیه قوه قضاییه احکام صادر شده علیه فتنه گران را زیر سوال برد. فتنه‌ای که به پا شدنش تمام مخالفان ایران از رقاصه تا صهیونیست و سلطنت‌طلب را هر چند کوتاه خوشحال کرد.

مطالعه چند پاراگراف اول این گزارش که به بیان مواضع رییس دستگاه قضا اختصاص یافته است و اندکی عمیق شدن در مواضع و نوع عملکرد فتنه گران در مواجهه با سخنان صریح و آشکار مسئولان و دلسوزان عالی نظام موید این مطلب است که آنان همواره در برابر این گونه اظهار نظرهای صریح الهجه شخصیت‌های سیاسی کشورمان دست به شانتاژ خبری و فرافکنی‌های رسانه‌ای می‌زنند و سعی می‌کنند با عناوین و وسیله‌های مختلف به سنگر مقابله با فتنه حمله کنند.

پس از طرح ادعای علی مطهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود که فتنه گران و جریان ضد انقلاب به حمایت از صدای برخاسته در داخل در حمایت از خود پرداختند و با تشکیل کمپین‌هایی در شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی تمام قد از او حمایت کردند.

این نوع آشکار هجمه و حمله رسانه‌ای علیه دستگاه قضا از سوی عناصر و عوامل معلوم الحال فتنه در حالی صورت می‌گیرد که مردم بصیر جمهوری اسلامی ایران در حماسه ۹ دی خواستار در نظر گرفتن اشد مجازات برای عناصر و سران فتنه شدند و از قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی خواستند تا بدون چشم پوشی و هیچ گونه اغماض با آن‌ها برخورد شود. انتظاری که تاکنون با رافت نظام اسلامی هنوز اجرا نشده و سران فتنه با برخوردی که مردم در ۹ دی فریاد زدند مواجه شدند.

اما این اظهارات علی مطهری در حمایت از سران فتنه که در راستای اجرای دستورالعمل خط ضد انقلاب در صحن علنی مجلس و بیانیه او به اجرا گذشته شد به سان قدم زدن او در راهیست که فتنه گران و ضد انقلاب برای او آسفالت کرده‌اند.

در این میان برخی شخصیت‌های مختلف سیاسی ضمن انتقاد از مواضع علی مطهری که خود را به گونه‌ای به بلندگو و تریبون داخلی فتنه بدل ساخته است نسبت به اظهارات او علیه قوه قضاییه و نفر اول دستگاه قضا اعتراض کردند.

لطف‌الله فروزنده” قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی طی گفتگویی که در همین رابطه داشت، در واکنش به اظهارات اخیر “علی مطهری” مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: امثال آقای مطهری باید تکلیف خود را با فتنه مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه ریشه فتنه ۸۸ از استکبار بود، گفت: هیچ فردی در هیچ جایگاهی نمی‌تواند اساس فتنه را که از استکبار و به قصد براندازی نظام بود را کتمان کند.

فروزنده بیان داشت: عده‌ای خواسته یا ناخواسته در این میدان بازی کردند و بساط فتنه را در کشور فراهم ساختند، لذا این افراد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شوند و نباید در اینباره تردید داشت والا سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

حجت‌السلام “سید علی طاهری” نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس نیز،در واکنش به اظهارات اخیر “علی مطهری” مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: اظهارات اخیر مطهری بیان نظر شخصی خودش بوده است.

وی افزود: برخی افراد گمان می‌کنند که می‌توانند بنا به اختیارات نمایندگی خود در همه مسائل کشور اظهارنظر کند، اما باید بدانند که این اظهارنظرها در چارچوب قانون باشد و اگر جایی احساس نقض قانون کردند، مستند ارائه کنند.سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نظام اسلامی با رأفت و سعه‌صدر با فتنه‌گران برخورد کرده اما این نباید موجب سوءتفاهم شود که برخی این چنین طلبکارانه از نظام بخواهند حرف‌هایشان را مطرح کند.وی افزود: بعد از انتخابات ریاست جمهوری امسال، برخی تصور کردند که حالا دوران کسانی که در فتنه از طرف مردم کنار گذاشته شده‌اند، به پایان رسیده است و مجددا باید خودی نشان دهند.

حجت‌الاسلام “مهدی طائب” نیز با اشاره به اظهارات برخی از چهره‌های سیاسی در داخل کشور و افرادی همچون “اردشیر امیر ارجمند” (مشاور میرحسین موسوی) مبنی بر رفع حصر سران فتنه گفت: سخنان برخی افراد همچون ارجمند نشان‌دهنده‌ وابستگی آنها به استکبار است.


وی افزود: زمانی که برخی افراد داخلی و خارجی از رفع حصر سران فتنه سخن می‌گویند، در راستای تامین منافع آمریکا و اسرائیل است، چرا که اگر فردی همچون ارجمند در راستای منافع ملی ایران حرفی به زبان می‌آورد، به مردم کشور خود خدمت می‌کرد و به خاطر عملکرد فتنه‌گرانه متواری نمی‌شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x