تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

یاهو منبع ویروس است

  • کد خبر : 11903
  • 17 دی 1392 - 8:25
یاهو منبع ویروس است

دو شرکت نرم افزاری آمریکایی متخصص در برنامه های ضد ویروسی اعلام کرده اند که موتور جستجوی «یاهو» منبع آلوده شدن هزاران دستگاه رایانه به ویروس است.

کمال مهر: دو شرکت نرم افزاری آمریکایی متخصص در برنامه های ضد ویروسی اعلام کرده اند که موتور جستجوی «یاهو» منبع آلوده شدن هزاران دستگاه رایانه به ویروس است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: بر اساس بررسی دو شرکت آمریکایی «فوکس آی تی» (Fox IT) و «سورفرایت» (Surfright) که در نرم افزارها و برنامه های ضد ویروسی تخصص دارند، برخی اعلامیه های منتشر شده در موتور جستجوی یاهو در اروپا، عامل انتشار ویروس های خطرناک اینترنتی بوده و هزاران کاربر را دچار مشکل کرده اند.

پیشتر شرکت فوکس آی تی گفته بود که با کلیک کردن کاربران روی برخی آگهی های به نمایش درآمده در یاهو، دستگاه رایانه کاربر مبتلا به کدهای نا امنی می شود که از نقاط ضعف برنامه «جاوا» استفاده می کند و کامپیوتر را آلوده می کند.

بر اساس هشدار فوکس آی تی، ویروس های یاهو به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه رایانه تنها در مدت یک ساعت ارسال شده و ۲۷ هزار کامپیوتر را با اخلال مواجه کرده است. اکثر قربانیان ویروس های یاهو را کاربران رومانی، انگلستان و فرانسه تشکیل می دهند.

پیش از این هم کارشناسان بارها درباره نا امن بودن موتور جستجوی یاهو و همچنین وجود حفره هایی برای جاسوسی از ایمیل های یاهو هشدار داده بودند.

خبرگزاری ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x