تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بیکاری یکی از مشکلات مهم استان البرز است/ لزوم تسریع در تدوین سند راهبردی استان البرز

  • کد خبر : 11616
  • 15 دی 1392 - 11:56
بیکاری یکی از مشکلات مهم استان البرز است/ لزوم تسریع در تدوین سند راهبردی استان البرز

نماینده ولی فقیه دراستان البرزگفت: بیکاری یکی از مشکلات مهم استان البرز است و مدیران دستگاههای اجرایی باید چاره جویی کنند.

 

گروه استانی کمال مهر:؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان در بدو امر ضرورت انجام صحیح امور را مهمترین وظیفه مدیران در دستگاه های اجرایی دانست و با ذکر حدیثی در این خصوص اظهار داشت:  اگر کسی امری از امور مسلمانان را به عهده بگیرد و کار را  آنگونه که وظیفه دارد انجام ندهد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

وی این نکته را در جمع مدیران کل دستگاه های اجرایی استان متذکر شد و افزود: وظیفه همه ما به میزان جایگاهی که در آن قرار داریم از مدیران ارشد تا مدیران میانی و.. آن است که قدر و اندازه  جایگاه خود را بدانیم و بر این امر واقف باشیم که فرصت ها همانند ابرها در گذر اند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: در این استا هیچ عذری در کوتاهی از انجام وظایف مورد قبول پذیرفته نیست.

حجت الاسلام حسینی همدانی  با اشاره به زرخیز بودن البرز و مصداقی از بازتاب رسانه ای عملکرد تیم استانداری مبنی بر ظرفیت های بی بدیل این استان که حتی سنگ ریزه های البرز را نیز ارزشمند ساخته است، بیان کرد:  با توجه به قابلیت هایی که در  نقاط مختلف استان البرز وجود دارد باید برای تمامی این پتانسیل ها طرح و برنامه ارائه کرد.

ضرورت داشتن پیوست فرهنگی در طرح ها

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت داشتن پیوست فرهنگی در امور یادآور شد: این مهم مطالبه مقام معظم رهبری نیز بوده است که کلیه طرح ها پیوست فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه کرج بیان کرد: کلیه طرح هایی که بر مبنای وسعت و ویژگی های البرز تهیه می شود نیازمند پیوست فرهنگی است.

فرهنگ کار و فعالیت ادارات استان البرز نهادینه شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در ادامه یکی از مهمترین خلاء های استان را عدم انسجام امور دانست و تصریح کرد: متأسفانه ادارات و نهادها به صورت منسجم عمل نمی کنند و فرهنگ همگرایی بین دستگاه های اجرایی استان و کار و فعالیت بی وقفه باید نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بیان کرد:  متأسفانه در استان البرز عدم انسجام و هماهنگی بین مدیران دیده می شود که این روند موجب افتراق و جدایی است.

عملکرد منشوری در البرز متمرکز شود

وی تعدد مراکز خیریه در سطح استان را مصداقی از این روند معیوب ذکر کرد و تفرق گرایی دستگاه های اجرایی را در تعدد مراکز خیریه مبرهن دانست.

حسینی همدانی با مصداقی در این خصوص بیان کرد:  هماهنگونه که منشور ، نور را پراکنده و متفرق می سازد، عدم همگرایی در عملکردها نیز آثار مطلوبی را به همراه نخواهد داشت، در این راستا اگر کلیه امور همانند انوار در یک نقطه متمرکز شوند تأثیر شگرفی را ایجاد خواهند ساخت که تنها سایه وحدت و همدلی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بکار گیری صحیح نیروهای مشتاق به کار باید و نهایت بهره وری از ظرفیت های آنان را مورد تأکید قرار داد.

امام جمعه کرج از معضل بیکاری نیز به عنوان امری مضموم در دین یاد کرد و عنوان کرد: موضوع بیکاری نیز باید ساختاری در جامعه رفع شود.

شایسته سالاری در البرز پرچم دار است

حجت الاسلام حسینی همدانی در ادامه به امر شایسته سالاری نیز به عنوان مهمترین رویکرد اشاره کرد و خطاب به مدیران حاضر در جلسه شورای اداری استان تأکید کرد: مدیران ارشد و میانی استان باید افراد شایسته و کاردان به کار را به کار گیرتد و شاخصه های شایسته سالاری در این استان فزونی یابد.

البرز نیازمند سند راهبردی منسجم

امام جمعه کرج همچنین یکی از مهمترین اولویت های استان را تدوین سند راهبردی منسجم با در نظرگرفتن ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و….ذکر کرد و گفت: به منظور پیشرفت و توسعه استان باید هر چه سریع تر سند راهبردی منسجمی جهانشمول و گسترده  تهیه شود.

بی ثباتی از البرز رخت برمی بندد

نماینده ولی فقیه در کرج در محور دیگری از سخنان خود بی ثبات مدیریتی را به عنوان یکی از موانع توسعه این استان دانست و گفت: البرز در شرایط کنونی نیازمند ثبات مدیریتی است چرا که  بی ثباتی  ها امکان هر گونه فعالیتی را سلب می کند.

به گزارش هادیان البرز،وی خطاب به مدیران تأکید کرد: دوران مدیریت و قبول مسئولیت به سرعت سپری می شود و باید تلاش کنیم تا در مقطعی که در اختیار است به نحو مطلوبی عمل کنیم، در این خصوص هیچ کوتاهی نیز پذیرفته نخواهد بود.

منبع: هادیان البرز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x