تارخ انتشار: یکشنبه 15 دی 1392 - 11:32
کد خبر : 11563
بازدیدها: 188

جزییات صدور کارت هوشمند ملی

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

برای آگاهی دیگران به اشتراک بزارید
کمال مهر: معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

ناصر کرمی در مورد اعتبار کارتهای ملی افزود: تمامی کارتهای ملی صادر شده در کشور تا پایان سال 92 اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال 94 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای انجام شده از 22 بهمن ماه دیگر هیچ کارت ملی صادر نخواهد شد ،تاکید کرد: از این تاریخ به بعد کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی می شود بطوریکه افرادی که برای اولین بار کارت ملی برای آنان صادر می شد یعنی 15 ساله ها کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی ها بیش از 15 میلیون نفر در سراسر کشور می شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.

به گفته کرمی ، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی استانهای کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی 600 اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی مردم صادر می شود.

وی به مشکل اعتبارات برای صدور کارت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه صدور کارت هوشمند ملی وجود دارد اعتبارات است که در صورت عدم تامین مورد نیاز آن باعث می شود صدور این کارت به تاخیر بیافتد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند به طور آزمایشی ابتدا در استان قم آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در قم از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و در استانهای دیگر نیز از 22 بهمن ماه صدور گسترده آن آغاز خواهد شد و از یافته ها و نتایج حاصل از اجرای کارت هوشمند در استان قم در استانهای دیگر استفاده می کنیم.

این مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمع آوری اطلاعات کارت با مکانیزم قبل متفاوت است و در مرحله اول باید متقاضیان از طریق فضای مجازی نسبت به پیش ثبت نام در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند و در مرحله بعد برای ثبت نام به دفاتر پستی یا ادارای ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

به گفته وی، متقاضیان با مراجعه به دفاتر باید نسبت به گرفتن عکس، اثر انگشت و ارائه مستندات اقدام کنند و پس این مرحله صدور کارت انجام می شود و در مجموع کل فرایند حدود یک ماه زمان می برد .

خبرگزاری مهر
0
0
رای ها
رأی دهی به مقاله
برای آگاهی دیگران به اشتراک بزارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
”QR:
  • آخرین اخبار
  • البرز رتبه چهارم طلاق در کشور است
    مشکلات البرز با پیشگامی حل می‌شود؟/ استاندار البرز؛ گروه‌های پیشگام طرح و برنامه بدهند
    هفتمین سالگرد شهید محمد اینانلو
    ۱۱۷ بیمار با علائم کرونا تحت مراقبت درمانی قرار دارند
    خطیب‌زاده
    به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا در وین هستیم/ از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم
    فرمانده کل سپاه: بخشی از انتقام سخت هنوز باقی مانده است
    فیلم/ تحریم های ظالمانه 70 ساله مستکبران بر ملت ایران
    غیرت دینی عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف است
    دستگیری فروشنده مواد مخدر در فردیس
    فعال شدن کارگاه صنایع دستی رایگان در فردیس
    آتش سوزی در یک کارخانه کارتن‌سازی ۱۲ مصدوم به جای گذاشت
    کالاهای اساسی مردم در بازار به میزان کافی وجود دارد
    سرپرست فرمانداری اشتهارد منصوب شد
    مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برمبنای بصیرت، ولایتمداری و دینداری است
    شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهد در راه خدا و درس آموخته مکتب اهل بیت(ع) است
    علامه مصباح یزدی مظهر قدرت نرم انقلاب بود
    حاج قاسم الگوی استقامت و میهن پرستی / مراسم بزرگداشت مردمی سردار سلیمانی در البرز برگزار شد
    انشعاب های غیرمجاز برق در البرز جمع آوری شدند
    بازیکنان تیم نصر فوتسال فردیس به تیم ملی دعوت شدند
    دستفروشان فردیس ساماندهی شدند/بساط مغازه داران جمع نمی‌شود!
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: K...
    0
    افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
    ()
    x