تارخ انتشار: یکشنبه 15 دی 1392 - 11:32
کد خبر : 11563
بازدیدها: 168

جزییات صدور کارت هوشمند ملی

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

کمال مهر: معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

ناصر کرمی در مورد اعتبار کارتهای ملی افزود: تمامی کارتهای ملی صادر شده در کشور تا پایان سال 92 اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال 94 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای انجام شده از 22 بهمن ماه دیگر هیچ کارت ملی صادر نخواهد شد ،تاکید کرد: از این تاریخ به بعد کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی می شود بطوریکه افرادی که برای اولین بار کارت ملی برای آنان صادر می شد یعنی 15 ساله ها کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی ها بیش از 15 میلیون نفر در سراسر کشور می شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.

به گفته کرمی ، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی استانهای کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی 600 اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی مردم صادر می شود.

وی به مشکل اعتبارات برای صدور کارت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه صدور کارت هوشمند ملی وجود دارد اعتبارات است که در صورت عدم تامین مورد نیاز آن باعث می شود صدور این کارت به تاخیر بیافتد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند به طور آزمایشی ابتدا در استان قم آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در قم از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و در استانهای دیگر نیز از 22 بهمن ماه صدور گسترده آن آغاز خواهد شد و از یافته ها و نتایج حاصل از اجرای کارت هوشمند در استان قم در استانهای دیگر استفاده می کنیم.

این مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمع آوری اطلاعات کارت با مکانیزم قبل متفاوت است و در مرحله اول باید متقاضیان از طریق فضای مجازی نسبت به پیش ثبت نام در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند و در مرحله بعد برای ثبت نام به دفاتر پستی یا ادارای ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

به گفته وی، متقاضیان با مراجعه به دفاتر باید نسبت به گرفتن عکس، اثر انگشت و ارائه مستندات اقدام کنند و پس این مرحله صدور کارت انجام می شود و در مجموع کل فرایند حدود یک ماه زمان می برد .

خبرگزاری مهر
0
0
رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
”QR:
<div id="pos-article-display-72533"></div>
  • آخرین اخبار
  • راه اندازی اولین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی کشور در البرز
    معاون رییس جمهور: مپنا نماد خودباوری و غرور ملی است
    مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در فردیس با آزادسازی ۷۲ هکتار
    مشترکان البرز در مصرف برق صرفه جویی کنند
    اطفای ۱۱۳ مورد حریق و انجام ۱۲۲ عملیات نجات در هفته ای که گذشت
    انفجار گاز شهری در بلوار باغستان دو مصدوم برجای گذاشت + عکس
    صیادان ماهی قزل آلای خال قرمز در البرز دستگیر شدند
    خطوط تلفن مشترکان گلدشت دچار اختلال می شود
    مسابقات تنیس بانوان کشور با قهرمانی کیمیا ثاقب تهرانی به پایان رسید
    “کارخانه زرکام” در البرز به بهره برداری رسید
    در نقطه سر به سر تأمین و مصرف آب هستیم
    دستگیری عامل اسید پاشی در کیانمهر کرج
    دستگیری مواد فروش مسلح منطقه خرمدشت
    آخرین وضعیت کرونا در استان البرز؛ ۱۱ تیر
    دل نوشته ای پشت پاسخنامه کنکور؛ ای کاش خانواده و کشور بهتری داشتم
    آخرین وضعیت کرونا در استان البرز؛ ۱۰ تیر
    طرح نظارت ویژه بر نانوایی های فردیس اجرایی شد
    اشتغال مورد نیاز جامعه هدف ایثارگران در استان البرز تامین شود
    اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری ابلاغ شد
    بسته «خدمات اشتغال و کارآفرینی استان البرز» معرفی شد
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: K...
    0
    افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
    ()
    x