تارخ انتشار: یکشنبه 15 دی 1392 - 11:32
کد خبر : 11563
بازدیدها: 208

جزییات صدور کارت هوشمند ملی

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

کمال مهر: معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

ناصر کرمی در مورد اعتبار کارتهای ملی افزود: تمامی کارتهای ملی صادر شده در کشور تا پایان سال 92 اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال 94 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای انجام شده از 22 بهمن ماه دیگر هیچ کارت ملی صادر نخواهد شد ،تاکید کرد: از این تاریخ به بعد کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی می شود بطوریکه افرادی که برای اولین بار کارت ملی برای آنان صادر می شد یعنی 15 ساله ها کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی ها بیش از 15 میلیون نفر در سراسر کشور می شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.

به گفته کرمی ، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی استانهای کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی 600 اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی مردم صادر می شود.

وی به مشکل اعتبارات برای صدور کارت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه صدور کارت هوشمند ملی وجود دارد اعتبارات است که در صورت عدم تامین مورد نیاز آن باعث می شود صدور این کارت به تاخیر بیافتد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند به طور آزمایشی ابتدا در استان قم آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در قم از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و در استانهای دیگر نیز از 22 بهمن ماه صدور گسترده آن آغاز خواهد شد و از یافته ها و نتایج حاصل از اجرای کارت هوشمند در استان قم در استانهای دیگر استفاده می کنیم.

این مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمع آوری اطلاعات کارت با مکانیزم قبل متفاوت است و در مرحله اول باید متقاضیان از طریق فضای مجازی نسبت به پیش ثبت نام در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند و در مرحله بعد برای ثبت نام به دفاتر پستی یا ادارای ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

به گفته وی، متقاضیان با مراجعه به دفاتر باید نسبت به گرفتن عکس، اثر انگشت و ارائه مستندات اقدام کنند و پس این مرحله صدور کارت انجام می شود و در مجموع کل فرایند حدود یک ماه زمان می برد .

خبرگزاری مهر
0
0
رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
”QR:
<div id="pos-article-display-72533"></div>
  • آخرین اخبار
  • پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲
    همیلتون: رنگ ماشین تا زمانی که سریع باشد، مهم نیست
    عزم جدی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه «پارک‌رود»
    ادامه جلسه فوق العاده هیئت نظارت مجمع با حضور قالیباف
    رانندگی بدون گواهینامه در جاده مجازی
    عکس/صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه
    مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت افتتاح شد
    فقر با وجود ظرفیت‌های گسترده‌ و نیروی کارآمد، زیبنده کشورمان نیست/ عدالت اقتصادی دسترسی آسان به امکانات برای افراد نیازمند است
    دستور رییس سازمان قضایی برای تشکیل گروه‌های بازرسی در ایام پایانی سال
    ابتکار میانجیگری عراق⁩ ناشی از نگاه راهبردی سردار سلیمانی بود
    گزارش ستاد حقوق بشر درباره پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال
    همکاری و هم‌گرایی در منطقه خلیج فارس باید جایگزین واگرایی و خصومت شود
    عیدی آخر سال شهرداری تهران به مردم
    باید از اختلافات درون جبهه ای پرهیز کنیم/ ماموریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سال جدید
    عصبانیت یک اغتشاشگر از لشگر سایبری براندازان!+ عکس
    وزیر کشور: تمهیدات لازم را برای سفرهای نوروزی انجام شده است
    رونمایی از سه برنامه اصلی آمریکا پس از آشوب های پاییز
    معاون آژانس در راه تهران
    پایان دادگاه عاملان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ
    پایان رسیدگی به موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان درباره بودجه
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: K...
    0
    افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
    ()
    x