تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

لایحه تحریمی جدید تمام مذاکرات اخیر با ایران را نابود می‌کند / مردم آمریکا در سال ۲۰۱۴ صلح با ایران را می‌خواهند

  • کد خبر : 11320
  • 14 دی 1392 - 18:23
لایحه تحریمی جدید تمام مذاکرات اخیر با ایران را نابود می‌کند / مردم آمریکا در سال ۲۰۱۴ صلح با ایران را می‌خواهند

جمعی از کهنه‌سربازان آمریکا در جنگ عراق و فعالان صلح درصدد مجاب کردن سناتور “مارک کرک” برای عقب نشستن از لایحه پیشنهادی خود علیه ایران هستند زیرا آنان معتقدند مردم آمریکا خواهان صلح با ایران هستند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از پایگاه خبری کامن دریمز، سربازان ارتش آمریکا و فعالان صلح سال ۲۰۱۴ را با درخواستی جدی از یکی از برجسته ترین اعضای مجلس سنای آمریکا آغاز کردند: «سال جدید را با دشمنی علیه ایران خراب نکنید.»
در واپسین روزهای سرد سال ۲۰۱۳، ده‌ها کهنه‌سرباز ارتش آمریکا و حامیانشان در مقابل دفتر سناتور مارک کرک تجمع کردند تا مخالف شدید خود را با لایحه جنجال آمیز جدید کرک علیه ایران اعلام نمایند. نگرانی سربازان از این بابت بود که لایحه سناتور کرک مسلماً به تضعیف روابط جدید میان ایران و آمریکا می‌انجامد. حرف اصلی معترضان این بود که سناتور کرک میبایست به جای ایجاد خصومت، از فرصت‌های ایجاد شده برای ارائه راه حلی دیپلماتیک در باب برنامه هسته‌ای ایران بهره ببرد.
آمریکا به همراه شرکای دیپلماتیک خود در حال مذاکره با ایران هستند تا بر سر کاهش تحریم‌ها و تهدید برنامه هسته‌ای ایران به توافق برسند. ولیکن در تاریخ ۱۹ دسامبر، سناتور کرک لایحه‌ای تنبیهی علیه ایران ارائه داد که حمایت قوی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) را به همراه داشت و قطعاً باعث تخریب تلاش‌های ارزشمند اخیر ایران و آمریکا در جهت کاهش تنش‌های میان دو کشور خواهد بود.
سناتور کرک و حامی‌اش، سناتور باب منندز، تلاش می‌کنند در ۶ ژانویه این لایحه را برای مرحله بعدی تصویب در مجلس سنا پیش ببرند.
باری رومو، از سربازان ارتش آمریکا در جنگ ویتنام اظهار داشت: «ما مطمئن هستیم این لایحه تمام مذاکرات اخیر با ایران را نابود می‌کند و به خصومت بیشتر میان دو کشور می‌انجامد. ما میبایست به جامعه بین الملل و مردم آمریکا که مشتاقانه خواهان صلح با ایران هستند، احترام بگذاریم.»
لایحه پیشنهادی سناتور کرک مجلس سنا شامل ماده‌ای است که بیان می‌کند: «اگر دولت اسرائیل بخواهد در اقدامی دفاعی علیه سلاح‌های هسته‌ای ایران (!!!) وارد جنگ نظامی شود، دولت آمریکا می‌بایست در کنار اسرائیل باشد و بر اساس قانون اساسی آمریکا و مسئولیت قانونی کنگره، اسرائیل را از لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی پشتیبانی کند.»
سربازان معترض اذعان داشتند که زبان این لایحه مستقیماً مقدمات حمایت نظامی آمریکا در جنگ اسرائیل علیه ایران را فراهم می‌کند. اعتراض سربازان بر این اساس بود که این لایحه در واقع رژه‌ای به سوی جنگ است در حالیکه اکنون راه حل های سیاسی بیش از هر زمان دیگری کارساز هستند.
سربازان ارتش آمریکا و فعالان صلح درصدد مجاب کردن کرک برای عقب نشستن از لایحه پیشنهادی خود هستند زیرا آنان معتقدند مردم آمریکا خواهان صلح با ایران هستند.
یکی از سربازان ارتش آمریکا که در جنگ عراق و افغانستان حضور داشت بیان کرد: «باید از طریق مذاکرات و توافقات سیاسی پیش برویم و بگذاریم این روند به سرانجام برسد…باید به تلاش های سیاسی ایران و آمریکا و همپیمانان خود احترام بگذاریم.»
شعار سربازان معترض که شامل سربازان جنگ آمریکا علیه عراق، جنگ ویتنام، افغانستان و سربازان صلح بودند، این بود:
«سناتور کرک، لطفا احمق نباش»!
خواسته‌های آنان «مذاکره، نه تحریم» و «دیپلماسی، نه جنگ» بود و توسط انجمن‌هایی چون «اتحاد سربازان و غیرنظامیان»، «کمیته خدمات دوستان آمریکا» و دیگر گروه های طرفدار صلح حمایت می‌شد.
این اقدامِ کهنه سربازانِ آمریکا اولین شلیک عمومی آنان برای عقب راندن رویکرد افراطی سناتور کرک بود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x