تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

گره بخت توافق ژنو کی باز می‌شود؟/ مجوز دولت برای فعالیت بازنشسته ها در ۶ وزارتخانه

  • کد خبر : 11195
  • 14 دی 1392 - 11:48
گره بخت توافق ژنو کی باز می‌شود؟/ مجوز دولت برای فعالیت بازنشسته ها در ۶ وزارتخانه

گره بخت توافق ژنو کی باز می‌شود؟،گلایه از نقش منفی بانک ها در نوسازی مسکن روستایی،ارمغان روحانی به روایت رسانه روسی، پست‌های اداری از انشعابات ولایت فقیه است،زن ایرانی جان ۷ آمریکایی را نجات داد و …از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های شنبه هستند که اینجا میخوانید.

 

 

 

 

کمال مهر؛


*کیهان


مرزبندی‌ روحانی با فتنه گران کام ضد انقلاب را تلخ کرد

اظهارات رئیس‌جمهور در تجلیل از حماسه بصیرت ملت ایران در روز نهم دی، کام محافل ضدانقلاب و فتنه‌گر را تلخ کرد.حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه یکشنبه گذشته هیئت دولت، با گرامیداشت روز ۹ دی گفته بود: حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود.روحانی با اشاره به نامگذاری روز ۹ دی به عنوان روز بصیرت، گفت: مردم زمانی که احساس کردند به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت درآمده، با حضور و اجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.یادآور می‌شود سران فتنه و کسانی چون موسوی ضمن تحریک به حرمت‌شکنی و آشوبگری در عاشورای سال ۱۳۸۸ (۶ دی)، عناصر هتاک  و آشوبگر فعال در این روز را مردمان خداجو توصیف کرده بودند و به همین دلیل هم ملت ایران در راهپیمایی نهم دی، شعار می‌دادند «لعن علی عدوک یا حسین – کروبی و خاتمی و میرحسین».

در پی انتشار اظهارات صریح رئیس‌جمهور درباره حماسه نهم دی محافل فتنه‌گر و ضدانقلاب با ناراحتی و دستپاچگی به این سخنان واکنش نشان دادند و این در حالی است که دکتر درباره فتنه‌انگیزی ضدانقلاب در ۲۵ بهمن ۸۹ نیز تصریح کرده بود آنها زمینه بهره‌برداری آمریکا و اسرائیل را فراهم کردند و قوه قضائیه باید با آنان برخورد کند.در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور، وبسایت رادیوفردا ارگان رسمی سازمان سیا در گزارشی نوشت: موضع‌گیری رئیس‌جمهوری ایران درباره سالگرد ۹ دی طوری بوده که «تقدیر» اصولگرایان را  به دنبال داشته است.«جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی»  در بیانیه‌ای از حسن روحانی به علت سخنانی که درباره ۹ دی بیان کرده، تشکر کرده است.مرتضی کاظمیان از اعضای متواری گروهک ملی-مذهبی به رادیو فردا می‌گوید: «با اظهاراتی که آقای روحانی و وزرای وی درباره ۹ دی داشته‌اند، طبیعتا بخشی از کسانی که به تغییرات امید بسته‌اند دچار شوک می‌شوند.»

رادیو فردا می‌افزاید: وزیر اطلاعات از سران جنبش سبز دقیقا به همان عنوانی نام برده که حامیان رهبر جمهوری اسلامی نام می‌برند؛ «سران فتنه».علوی موضعی مشابه رئیس دولت گرفته و گفته که «حماسه ۹ دی در سال ۸۸ نشان داد که مردم به دین و مقدساتشان پایبند هستند و زمانی که می‌بینند حرمت مقدساتشان نادیده گرفته می‌شود، طبیعی است که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.»
ارگان سازمان سیا نوشت: اما سخنان حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح علیه معترضان، از رئیس دولت و وزیر اطلاعات نیز تندتر بود. دهقان، رهبر جمهوری اسلامی را «امام خامنه‌ای» نامید و گفت مخالفانش با «صلابت» او به «مرده سیاسی» تبدیل شدند. وزیر دفاع معتقد است «ملت ایران که از جسارت فتنه‌گران در روز عاشورا به ساحت امام حسین به خشم آمده بودند با حضور عظیم و میلیونی خود حماسه ۹دی را در حمایت از ولایت‌فقیه و فرهنگ ناب عاشورا خلق کردند.»

مرتضی کاظمیان عضو گروهک ملی-مذهبی می‌گوید: در اظهارنظرهای آقای روحانی و وزرای دفاع و اطلاعات علیه جنبش سبز مفروضی وجود دارد که پذیرفتن منطق و گزارش نظام از عاشورای ۸۸ است. یعنی اینها پذیرفته‌اند که در آن روز به اعتقادات دینی مردم توهین شده و مردم در واکنش به این مسئله، ۹ دی را خلق کرده‌اند. این اظهارنظر روحانی عجیب و انتقاد برانگیز است.رادیو فردا در ادامه گزارش خود نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ۹ دی را «حماسه» و «پایان فتنه» نامیده که «باید زنده بماند». بسیاری از اصولگرایان و مقام‌های نظامی و سیاسی نزدیک به او هم چنین اعتقادی دارند و معتقدند که ۹دی ۱۳۸۸ روز «مرگ جنبش سبز» بود. مخالفان معتقدند اشتراک موضع‌ اصولگرایان و دولت روحانی درباره ۹دی می‌تواند به ریزش جنبش سبز منجر شود. به گفته کاظمیان، «روحانی اصرار دارد صف خود را از جنبش سبز جدا کند».

از سوی دیگر صادق زیباکلام با انتشار تحلیلی که از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده به روحانی حمله کرده و مدعی شد: اظهارات حضرت‌عالی درخصوص ۹ دی، کسر قابل توجهی از دل‌سپردگانتان را سرد و ناامید کرد.زیبا کلام از روحانی خواسته به جای همنوازی با حاکمیت در سمفونی ۹ دی، آزادی فتنه‌گران بازداشتی و سران آنها را وجهه همت خود قرار دهد. این در حالی است همین که گفته شد روحانی درباره آخرین خیانت سران فتنه در ۲۵ بهمن ۸۹ که منجر به حصر آنان شد، موضع صریح و قاطعی دارد و این موضع را هم در مجلس خبرگان و هم در مصاحبه با ایلنا عنوان کرده است. دکتر روحانی در اظهارات اخیر خود نیز تلویحا سران فتنه را که حرمت‌شکنی روز عاشورا را تدارک کردند، عوامل بیگانه توصیف کرده است.

البته زیباکلام ارادت ویژه‌ای به دکتر روحانی دارد چه اینکه چند ماه پیش مدعی شده بود روحانی به طور تصادفی رئیس‌جمهور شده است؟!در همین حال سایت کلمه وابسته به شورای هماهنگی چند نفره سبز – اردشیر امیرارجمند و شرکا – با حمله به رئیس‌جمهور نوشت که آش تدبیر روحانی شور شور شده و او باید نگاه رنگین کمانی به جامعه داشته باشد! منظور از نگاه رنگین کمانی در همین نوشته کلمه مشخص است آنجا که توهین‌کنندگان روز عاشورای سال ۱۳۸۸ را به تقلید از موسوی، مردمان خداجو خوانده و این در حالی است که حرمت‌شکنان دستگیر شده عناصری از سازمان منافقین، گروهک صهیونیستی بهائیت و عناصر قاچاقچی بودند!

گره بخت توافق ژنو کی باز می‌شود؟

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان گفت: کارشناسان پیشرفت‌های خوبی در برنامه اجرایی توافق ژنو داشته‌اند اما هنوز چند مسئله باقی مانده است که نسبت به آنها درک مشترک وجود ندارد.مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان گفت: کارشناسان پیشرفت‌های خوبی در برنامه اجرایی توافق ژنو داشته‌اند اما هنوز چند مسئله باقی مانده است که نسبت به آنها درک مشترک وجود ندارد.«سیدعباس عراقچی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیرامون نزدیک شدن به توافق برای اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران و ۵+۱ گفت: کارشناسان پیشرفت‌های خوبی در برنامه اجرایی توافق ژنو داشته‌اند اما هنوز چند مسئله باقی مانده است که نسبت به آنها درک مشترک وجود ندارد.وی افزود: ظرف هفته آینده تماس‌ها بین دو طرف در سطح سیاسی ادامه پیدا کرده و امیدوارم با نهایی شدن آنها گام اول به زودی اجرا شود. بنابراین هنوز نمی‌توان تاریخی برای اجرای توافق هسته‌ای تعیین کرد.

گفتنی است، حمید بعیدی‌نژاد، مدیر کل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست ‌هیئت ایرانی را در دور اخیر مذاکرات برعهده داشت.
این سومین‌بار بود که کارشناسان ایران و ۵+۱ پس از امضای توافقنامه ژنو با عنوان طرح اقدام مشترک پشت میز مذاکرات  نشستند.مذاکرات کارشناسی ایران و ۵+۱ آذرماه نیز در شهر ژنو برگزار و روز اول دی‌ماه برای تعطیلات کریسمس متوقف شد. این مذاکرات ۱۸ آذرماه نیز دروین برگزار شد و پس از ۴ روز مذاکره به دلیل تحریم‌های آمریکا از سوی ایران متوقف شد.با وجود سپری شدن بیش از ۴۰ روز از اعلام توافق ژنو، کارشکنی‌های طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها و تفسیرهای غلط از توافق موجب شده تا امکان اجرای توافق ژنو فراهم نشود.در همین حال حمید بعیدی‌نژاد پس از پایان دور اخیر مذاکرات گفته است: زمانی مشخص برای آغاز اجرای توافق که نزدیک به دهه سوم ژانویه است، پیشنهاد شده اما این مسئله به تصمیم مدیران سیاسی دو طرف بستگی دارد.

وی در پاسخ به این که این زمان بعد از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه است؟ اظهار کرد: تاریخ پیشنهاد شده بعد از آن جلسه و یا نزدیک به آن جلسه  است.بعیدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا درباره ساز و کار کمیسیون نظارت بر اجرای توافق ژنو مذاکره شد؟ اظهار کرد: هنوز ساز و کاری برای این کمیسیون با توجه به این که اجرای توافق آغاز نشده است، تعیین نگردیده اما این تفاهم وجود دارد که بعد از وارد شدن به اجرای توافق، کمیسیون مشترک تشکیل شده و نقش مهم نظارتی خود را  درباره این که برنامه اقدام مشترک به طور کامل عملیاتی شود ایفا خواهد کرد.در همین حال وبسایت دیپلماسی ایرانی در گزارشی نوشت: سومین دور از مذاکرات کارشناسی و آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ در سال ۲۰۱۳ در حالی در ژنو به پایان رسید که باز هم تاریخی برای اجرای توافق هسته‌ای مقدماتی ۲۴ نوامبر تعیین نشد. هر چند برخی دیپلمات‌های ایرانی می‌گویند این توافق در دهه سوم ماه جاری میلادی اجرا می‌شود، هنوز طرف غربی آن را تایید نکرده است. با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها تاریخ ۲۰ ژانویه را برای اجرای این توافقنامه مطرح می‌کند، زیرا پیش از آن یک نشست در اتحادیه اروپا برگزار می‌شود که می‌تواند با بررسی روند لغو تحریم‌های ایران به اجرایی شدن توافق ژنو کمک کند.

دیپلماسی ایرانی افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که مانند گذشته اختلاف‌نظرهایی بین دیپلمات‌های ایرانی و غربی وجود دارد و با وجود نزدیک‌تر شدن مواضع در پاره‌ای از موضوعات دیپلمات‌ها موارد مورد اختلاف را به پایتخت‌ها بازگردانده‌اند. پیش از نشست ژنو نیز زمان آن یک روزه تعیین شده بود، چرا که پیش‌بینی می‌شد اختلاف‌نظرهای موجود به بررسی‌های بیشتر در پایتخت‌ها نیاز داشته باشد.روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد: در حالی که مذاکرات در جریان است، مشخص می‌شود آیا این مجادله راه حل مسالمت‌آمیز دارد یا خیر. دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی پس از توافق مقدماتی ۲۴ نوامبر که بین ایران و گروه ۵+۱ در ژنو منعقد شد، دریافته‌اند که موضوعات متعددی به مذاکرات بیشتر نیاز دارند.

یکی از این موضوعات راکتور آب سنگین اراک و توسعه آن است. تهران می‌گوید به این راکتور برای تولید ایزوتوپ‌های دارویی نیاز دارد اما مقامات آمریکایی دچار تردید هستند. آنها می‌گویند ایران تاسیسات دیگری در اختیار دارد که می‌توانند ایزوتوپ دارویی تولید کنند. همچنین مذاکره‌کنندگان به دنبال کاهش ظرفیت تولید سوخت هسته‌ای ایران از طریق اورانیوم غنی شده هستند. ایران حدود ۲۰ هزار سانتریفیوژ را نصب کرده است.وال استریت ژورنال نوشت: از سوی دیگر بی‌اعتمادی عمیقی بین دو طرف وجود دارد. توافق هسته‌ای مقدماتی ژنو در مقابل محدود ساختن بخشی از برنامه‌های هسته‌ای ایران، بخشی از تحریم‌ها را لغو می‌کند. با این حال اجرای این توافق پس از گذشت یک ماه و اندی همچنان دشوار است. در جریان مذاکرات کارشناسی به منظور بررسی نحوه اجرای این قرارداد، یک‌بار خزانه‌داری آمریکا فهرست تحریم‌ها علیه ایران را طولانی‌تر کرد و یک‌بار دیگر نیز ۲۶ سناتور آمریکایی طرح تحریم‌های بیشتر ایران را در سنا به گردش درآوردند.

تکذیب دیرهنگام مطهری و پرسش کیهان

علی مطهری با ارسال توضیحی اعلام کرد آنچه در خبرگزاری‌ها از قول وی در تخطئه راهپیمایی ۹ دی نقل شده، درست نیست و او همچنان راهپیمایی ۹ دی را راهپیمایی خودجوش ملت ایران در دفاع از اصل نظام می‌داند.علی مطهری با ارسال توضیحی اعلام کرد آنچه در خبرگزاری‌ها از قول وی در تخطئه راهپیمایی ۹ دی نقل شده، درست نیست و او همچنان راهپیمایی ۹ دی را راهپیمایی خودجوش ملت ایران در دفاع از اصل نظام می‌داند.وی در واکنش به خبر ویژه هفته گذشته کیهان نوشت: آنچه از قول من در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقل شده کذب و بی‌اساس است و مطلبی بوده که خبرنگار کم‌تجربه خبرگزاری مهر ارسال کرده بود و پس از تذکر اینجانب بلافاصله از خروجی آن خبرگزاری برداشته شد و روز بعد نیز متن تکذیبیه این بنده در خبرگزاری مهر درج گردید. سخن من در تأیید سخن یکی از دانشجویان که به دانشجوی دیگری پاسخ می‌داد این بود که «درست است، بعد از خطبه ۲۹ خرداد رهبر انقلاب که از ادامه تجمع و راهپیمایی نهی کردند و یک حکم حکومتی بود دیگر نباید تجمع می‌شد.» معلوم نیست جمله «تجمع کردن در نهم دی بی‌مورد بود» از کجا آمده است؟!

وی می‌افزاید: بهتر بود روزنامه کیهان نیز که نسبت «موضع فریبکارانه و تحریف‌آمیز در تبیین واقعیت» به اینجانب داده است ابتدا از صحت خبر مطمئن می‌شد و بعد دست به قلم می‌گردید، خصوصاً که نطق اینجانب در مجلس در روز بعد نشان می‌داد که خبر مربوط به دانشگاه شیراز بی‌اساس یا لااقل مورد تردید است. موضع من درباره ۹ دی همان است که در نطق مجلس به این شرح گفتم؛ «سالروز نهم دی ماه سال ۸۸ را گرامی می‌دارم. راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در این روز، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه، به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند.»
یادآور می‌شود خبر خبرگزاری مهر از سخنان مطهری در دانشگاه شیراز مربوط به ساعت ۲۲ روز شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ است. خبر ویژه کیهان نیز ساعات پایانی روز یکشنبه روی اینترنت رفته و این در حالی است که توضیح آقای مطهری ساعت ۸/۵۲ روز دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ در خبرگزاری مهر منتشر شده است. در واقع به نظر می‌رسد توضیح آقای مطهری به مهر پس از انتشار خبر ویژه کیهان است و نه قبل از آن. آقای مطهری با وجود بازتاب اظهارات منتسب به وی در همه رسانه‌های ضد انقلاب و فتنه، از شامگاه شنبه تا صبح دوشنبه سکوت کرده و اجازه داده رسانه‌های فتنه‌گر کاملاً از این اظهارات علیه حماسه ۹ دی بهره‌برداری کنند اما با موضع‌گیری کیهان سکوت! را شکسته و اقدام به اتخاذ موضع کرده است.

کیهان از اینکه آقای مطهری موضع خود را تصحیح کرده است استقبال می‌کند و امیدوار است که ایشان حرمت استاد شهید حضرت آیت‌الله مطهری را پاس بدارد و از سوژه‌سازی برای دشمنان پرهیز کند و البته، جا دارد از آقای مطهری که علی‌الدوام از سران فتنه حمایت می‌کند بپرسیم چگونه می‌توان اعتقاد داشت «راهپیمایی خودجوش ۹ دی نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران و در دفاع از اصل نظام بود» و در عین حال از سران فتنه که عامل اصلی این هجمه و حمله به اصل نظام بودند، جانبداری کرد؟! به عبارت دیگر چگونه می‌توان هم ادعای همراهی با مردم و حمایت از نظام را داشت هم از فتنه و فتنه‌گران جانبداری کرد که با حمایت‌های صریح و مداوم رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس روبرو بودند و در واقع پروژه براندازی سرویس‌های جاسوسی بیگانه را پیش می‌بردند؟!به نظر می‌رسد آقای مطهری چاره‌ای جز ابراز انزجار صریح از سران فتنه‌گر در روز نهم دی ۱۳۸۸ که مورد لعن و انزجار علنی ملت ایران قرار گرفتند ندارد، در غیر این صورت نقیض‌گویی‌های وی همچنان ادامه خواهد داشت و البته جمع نقیضین منطقاً محال است.

*خراسان

مجوز دولت برای فعالیت بازنشسته ها در ۶ وزارتخانه

بر اساس مصوبه هفته های گذشته وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تایید و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است، مجوز اشتغال به کار بازنشستگان مورد نیاز وزارتخانه های کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت یکسال صادر شده است.

 

گلایه از نقش منفی بانک ها در نوسازی مسکن روستایی

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مهمترین علل سرعت پایین نوسازی مسکن روستایی، اقدامات برخی بانکها در این زمینه است به گونه ای که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، به عنوان نمونه در یکی از استانها، یک بانک تنها پرداخت ۵۰ درصد از سهم تسهیلاتی خود را پذیرفته و بانک دیگر تنها ۳۰ درصد از سهمیه را پرداخت کرده است و دو بانک دیگر نیز از پذیرفتن پرونده متقاضیان روستایی امتناع کرده اند.

*ایران

ارمغان روحانی به روایت رسانه روسی

خبر اول این که رادیو دولتی صدای روسیه در گزارشی آغاز روند حل مسأله هسته‌ای ایران و توافق ژنو را یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال گذشته عنوان کرد. به گزارش ایرنا، این رسانه روسی تصریح کرده که حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران امید برای حل مسأله هسته‌ای را برای ملت این کشور به ارمغان آورد. در بخشی از این گزارش تأکید شده، در داخل ایران هم گرایش به باز شدن فضای سیاسی کشور پدید آمده، به عبارت دیگر روحانی و دولت وی در طول شش ماه زمینه و شرایط واقعی برای حل مشکلات اقتصادی کشور را به ارمغان آوردند.

پیشنهاد تشکیل دادگاه ویژه مداحان

خبر دیگر این که همزمان با اعلام خبر تیراندازی یک مداح معروف در یکی از بزرگراه ‌های تهران، عضو هیأت امنای خانه مداحان کشور با اشاره به آسیب‌ها و انحرافات مداحی پیشنهاد داده دادگاه ویژه مداحان تشکیل شود. دو روایت مختلف از تیراندازی محمود کریمی در بزرگراه بابایی تهران منتشر شده است که براساس یکی از آن‌ها همراهان کریمی بعد از تصادف و درگیری لفظی به سمت خودرو تیراندازی کرده و متواری می‌شوند و در جلسه دادرسی هم حضور پیدا نمی‌کنند. براساس روایت دیگر که سایت ندای انقلاب منتشر کرده سرنشینان خودرویی به قصد تهدید مزاحم کریمی می‌شوند و بعد از متوقف کردن این مداح و همراهانش که اعضای خانواده وی بوده‌اند، کریمی برای دفاع از خود اقدام به تیراندازی هوایی می‌کند و در نهایت با اصرار تهدیدکنندگان کریمی یک تیر به لاستیک ماشین آن‌ها شلیک می‌کند. قاسم رضایی عضو هیأت امنای خانه مداحان کشور در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر اینکه در کنار فعالیت‌های آموزش و اجرای مداحی عامل بازدارنده‌ای هم باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: دادگاه ویژه مداحان یا شعبه‌ای از دادگاه ویژه روحانیت به عنوان بازدارنده فعالیت‌های مداحی در کشور عمل کنند تا از آسیب‌ها و انحرافات مصون بماند.

تداوم پروازهای هواپیمایی بابک زنجانی

شنیدیم کهمدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تداوم پروازهای شرکت هواپیمایی قشم متعلق به زنجانی خبر داد. برخی رسانه‌ها پنجشنبه از لغو پرواز هواپیمایی قشم در کاظمین و بلاتکلیفی ۳۰۰ زائر ایرانی خبر داده بودند، اما محسن نظافتی در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داده که هواپیمایی قشم زائران ایرانی به کربلا را جابه‌جا می‌کند. خبر دیگر مرتبط با بابک زنجانی اینکه سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از برگزاری جلسه این کمیسیون با مهدی گودرزی معاون بانک مرکزی و کارشناسان این بانک برای بررسی پرونده بدهی نفتی بابک زنجانی خبر داده است. مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با فارس همچنین از تلاش کمیسیون متبوعش برای نهایی شدن گزارش مربوط به بابک زنجانی خبر داد و گفت که به دلیل بازداشت بابک زنجانی، پس از تکمیل شدن گزارش، آن را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.

اظهارات معاون فرهنگی سپاه درمورد محاکمه موسوی و کروبی

دست آخر این که معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در جمع خبرنگاران گفته که باید احکام موسوی و کروبی در یک دادگاه صالح تعیین و صادر شود. به گزارش تسنیم، وحید مقدم‌فر با بیان اینکه مطالبه عموم مردم محاکمه و مجازات اصحاب فتنه است، عنوان کرد: محاکمه عناصر فتنه دیر یا زود انجام می‌شود.

*تهران امروز

پست‌های اداری از انشعابات ولایت فقیه است

آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار با استاندار همدان گفت: ولایت فقیه انشعاباتی دارد و این تشکیلات و پست‌های اداری از انشعابات آن برای اداره جامعه اسلامی است.

ادعای ایسنا درباره علت لغو سخنرانی سردار نقدی

خبرگزاری ایسنا درباره علت لغو سخنرانی سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجمع دانشجویی در میدان فلسطین تهران به مناسبت فرارسیدن ۹ دی به نقل از برگزارکنندگان این مراسم مدعی شد: سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در میدان فلسطین حضور یافت اما پس از مشاهده جمعیت شرکت‌کنندگان در میدان فلسطین ترجیح داد که سخنرانی نکند و تجمع را ترک کرد. به گزارش ایسنا، در میدان فلسطین حدود ۳۰۰ نفر حضور یافته بودند.

کشته‌سازی دروغین در فتنه سوریه!

یک وب‌سایت متعلق به گروه‌های نظامی ضدحکومت سوریه با انتشار تصاویری از اعضای حز‌ب‌الله مدعی شد تاکنون ۱۰۰۰مجاهد این حزب در سوریه کشته شد‌ه‌اند. پایگاه خبری «کلنا شرکاء» که چندی پیش این رقم را اعلام کرده و وعده داده بود به‌زودی تصاویر این افراد را منتشر می‌کند برای رسیدن به عدد دروغین خود اقدام به جعل تصاویر و انتشار اسامی جعلی کرده است! نکته جالب توجه در تصاویر جدید این سایت مخالف دولت اسد، انتشار تصویری متعلق به بازیگر فیلم سینمایی ایرانی «خداحافظ رفیق» است که با نام «حسن محمود نسر» در بین دیگر تصاویر منتشر شده قرار دارد!! این تصویر متعلق به «کاوه مهدوی» بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است که در سال ۱۳۸۲ در فیلم دفاع‌مقدسی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی و نویسندگی «بهزاد بهزادپور» ایفای نقش کرده است.

ماجرای اولین برآشفتن رهبری درباره تقلب

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفت‌وگویی با سایت فرهنگ نیوز گفت: اولین باری که مقام معظم رهبری برآشفتند نسبت به بیان احتمال تقلب در انتخابات قبل از انتخابات آقای خاتمی بود، که آقای هاشمی در نماز جمعه گفتند که باید مراقب باشیم که پای صندوق‌ها تخلفی صورت نگیرد. مقام معظم رهبری بلافاصله درنماز جمعه بعد خودشان آمدند و فرمودند که به هیچ‌وجه این حرف درستی نیست که در انتخابات امکان دارد تقلب صورت بگیرد و قطعا انتخابات ما سالم خواهد بود.

احمدی‌نژاد از دانشگاه تعلیق نشده است

دانشگاه علم و صنعت با صدور بیانیه‌ای شایعه تعلیق محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشور از این دانشگاه را تکذیب کرد. این در حالی است که بعد از تغییر ریاست دانشگاه علم و صنعت برخی از منابع اقدام به انتشار اخباری با مضمون برخی تحرکات برای تعلیق تدریس محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت کردند.

*جمهوری اسلامی

* مشاجره لفظی سرنشینان دو خودرو در اتوبان بابایی که یکی از آنها از مشهورترین و گران‌ترین مداحان تهران است، به تیراندازی انجامید. به گزارش “آینده” یکی از مداحان مشهور تهران که صدا و سیما در روزهای عزاداری، نوحه‌خوانی‌های او را مدام پخش می‌کند، ساعت ۳ بامداد روز ۵ دی ماه در اتوبان بابایی با یک خودروی ۲۰۶ که سرنشینان آن، زوج جوانی بودند، تصادف می‌کند. این تصادف که می‌توانست مانند صدها نمونه دیگر با کروکی و مراجعه به بیمه حل شود به مشاجره و درگیری لفظی می‌کشد و مداح معروف و همراهانش که در خودروی تویوتا بودند کلت کشیده و ۵ تیر به جلو و گلگیر ۲۰۶ شلیک می‌کنند. بعد از تیراندازی، جناب مداح و همراهان از محل دور شده و سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما جناب مداح تیرانداز در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.

* محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیل‌گر برجسته مصری، نکات قابل توجهی پیرامون بحرین و موضوع جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک مطرح کرده است. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی‌اس گفت: کشورهای عربی در زمان جمال عبدالناصر و ملک فیصل پادشاه سعودی، جزایر سه‌گانه را با بحرین معاوضه کردند و من در مذاکرات آنها حضور داشتم. او می‌افزاید: با وجود اکثریت ۷۰ درصدی شیعه و اقلیت ۳۰ درصدی اهل سنت در بحرین، اقلیت بر اکثریت حکومت کرد و تصمیم بر آن شد که این کشور به عنوان یک کشور عربی شناخته شود. هیکل گفت: نباید بر اماراتی بودن جزایر سه گانه اصرار کرد بلکه باید به فرایند موازنه قدرت در منطقه تن داد. وی از مجری شبکه سی بی‌اس پرسید: چطور کشورهای عربی جرأت مطرح کردن موضوع جزایر سه گانه به مدت ۱۰ سال در زمان شاه ایران را نداشتند اما به محض وقوع انقلاب اسلامی در ایران این موضوع را در بوق کرده و همچنان به این مسئله اختلافی دامن می‌زنند؟

* شیخ عدنان العرعور از مفتیان سلفی اهل شام و مقیم ریاض در اظهاراتی عجیب و غریب موضع خود و سایر سلفیان را در مورد آخرالزمان آشکار کرد. او در یک برنامه تلویزیونی که قسمت‌هایی از آن را در پایگاه اینترنتی یوتیوب قرار داده، گفته است: امیدوارم سربازان شایسته‌ای برای ارتش “سفیانی” باشیم تا شیعیان را به سزای اعمالشان برسانیم. شیخ یوسف قرضاوی نیز در تازه‌ترین اظهارات خود که از شبکه خبری الجزیره پخش شد، علیه اعتقادات شیعه سخن گفت.

*آرمان

واکنش شمخانی درباره رفع حصر

شنیده شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره پرونده حصر گفت: من آدم اقدام هستم نه آدم حرف زدن. فارس نوشت؛ علی شمخانی در حاشیه ختم والده محمدجواد ظریف، با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرونده رفع حصر و اقدامات در این زمینه، گفت: اجازه دهید چیزی نگویم؛ بنده آدم اقدام کردن هستم نه آدم حرف زدن.

هاشمی کی به عربستان می‌رود؟

شنیده شد که مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که زمان سفر آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی به عربستان مشخص نیست. محمد هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا زمانی برای سفر هاشمی‌رفسنجانی به عربستان تعیین شده است؟ گفت: خیر، زمانی تعیین نشده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا اصل سفر هاشمی‌رفسنجانی به عربستان قطعی است؟ گفت: من نگفتم که سفر قطعی شده است یا خیر. صرفا گفتم که زمانی برای سفر به عربستان تعیین نشده است.

داماد احمدی‌نژاد عزل شد

شنیده شد که داماد ۳۳ ساله محمود احمدی‌نژاد که تنها ۲ سال پس از فارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی عمومی به ریاست بیمارستان فیروزآبادی تهران رسیده بود، برکنار شد. آفتاب نوشت؛ مهدی خورشیدی ۳ ماه پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری پدر همسرش، جای خود را به دکتر جلیلی فر داد. خورشیدی پیش از منصوب شدن به ریاست بیمارستان فیروز آبادی در دی ماه سال ۹۰ نیز مدتی حکم ریاست سازمان استاندارد را از دولت دریافت کرده بود.

ملاقات تاتلیس با رضا ضراب

شنیده شد که ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه با رضا ضراب تاجر ایرانی‌الاصل و متهم پرونده فساد مالی ترکیه در زندان ملاقات کرد. تدبیر به نقل از شبکه تلویزیونی فکس نوشت: تاتلیس روز قبل به ملاقات رضا ضراب رفته و پس از خروج از زندان در گفت‌وگو با خبرنگاران از فعالیت‌های این میلیاردر بازداشتی حمایت کرده است. اردوغان نیز تاکنون بارها از رضا ضراب دفاع کرده و او را فردی خیر دانسته است. ابراهیم تاتلیس پیش‌تر در صفحه توئیتر خود نیز از ضراب حمایت کرده بود.

صفار: ریاستم در صداوسیما دروغ است

شنیده شد که محمدحسین صفار هرندی با اشاره به حوادث سال ۸۸ و سالروز ۹ دی گفت: ظلمی در ۸ ماه پس از انتخابات ۸۸ به مردم شده بود و صبورانه و بزرگوارانه آنها را تحمل کرده بودند اما در ۹ دی به نقطه حساس عواطف و اعتقادات مردم تلنگر خورد و مردم دیگر نتوانستند ادامه این ظلم را تحمل کنند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور در صدا و سیما به جای ضرغامی اظهارکرد: حضور من در صدا و سیما شایعه و دروغ است.

شکنجه یک ایرانی در امارات

شنیده شد که یک توریست دوچرخه سوار ایرانی که در امارات به اتهام جاسوسی زندانی شده بود، گفت: او در طول دوران بازداشت خود در این کشور عربی، تحت شکنجه قرار گرفته است. حسین قره‌داغی که معلم مدرسه‌ای در شمال غربی ایران نیز هست، در گفت‌وگوبا پرس تی‌وی گفت: من به مدت ۳۵ روز، شکنجه شدم. من دیگر از نظر فیزیکی، همان فرد سابق نیستم. مرا از بسیاری از نیازهای اساسی محروم کردند. این شهروند ایرانی، خاطرنشان کرد که با پیام صلح و دوستی برای جهان، با دوچرخه‌اش به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده است. قره‌داغی به مدت ۷۸ روز بدون اجازه تماس با خانواده‌اش یا سفارت ایران، زندانی بود. وی افزود: آنها، مرا به جاسوسی متهم کرده و شکنجه کردند، ولی هیچ مدرکی علیه من نداشتند.

رحیمی: پشت پرده خیلی از مسائل را خواهم گفت

شنیده شد که معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دهم خود را یکی از مظلوم‌ترین و پاک‌ترین مدیران نظام دانست و گفت: می‌خواهم یک روز به خبرگزاری فارس بیاییم و دو ساعت مصاحبه کنم و پشت پرده خیلی مسائل را بگویم. محمدرضا رحیمی در پاسخ به این سوال که به تازگی اخباری مطرح شده که شما جهت برخی اتهامات مالی دوباره به دستگاه قضایی احضار شده‌اید، تایید می‌کنید؟افزود: توقع من این بود که در چنین روزی، در چنین مجلس بزرگی بیشتر از شخصیت علمی، اخلاقی، فرهنگی و انقلابی استاد پرورش از من می‌پرسیدید. در دنیایی بسیار بزرگ‌تر که در همه کتب الهی وعده آن داده شده است، محکمه یا برپا می‌شود که در آن موضوع تهمت و افترا را مطرح می‌کنم، در آن دادگاه هیچ کس نمی‌تواند فرار کند یا بی‌دلیل و منطق حرفی بزند، در آن دادگاه خیلی چیزها مشخص خواهد شد. وی ادامه داد: خبرگزاری فارس هم بعضی مواقع در حق من ظلم کرده است.

فروش اموال وزارت خارجه تکذیب شد

شنیده شد که معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده درباره فروش برخی اموال وزارت خارجه در کشورهای دیگر را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛ دانش جعفری درباره اخبار منتشر شده مبنی بر فروش برخی دارایی‌های ایران در کشورهای دیگر از جمله چند ساختمان مربوط به سفارتخانه‌های ایران، گفت: ایران اموال زیادی در خارج از کشور دارد که قصد فروش آنها را ندارد. ما هیچ ساختمانی را نفروخته‌ایم و تصمیمی هم برای فروش نداریم و بطور کلی اخبار منتشر شده درباره این موضوعات را تکذیب می‌کنیم. وی همچنین درباره برگزاری آزمون استخدامی در وزارت امور خارجه نیز گفت: تا پیش از پایان سال هیچ آزمون استخدامی برگزار نخواهیم کرد. وی افزود: در آزمون پارسال حدود ۲۵۰ نفر نمره آورده بودند که از این تعداد ۱۰۰ نفر به گزینش نهایی وارد شده‌اند.

افزایش علاقه آمریکایی‌ها برای سفر به ایران

شنیده شد که اگرچه ایران و آمریکا راهی طولانی برای حل نهایی مساله هسته‌ای دارند، اما کاهش محسوس تنش‌ها میان این دو کشور موجب افزایش قابل‌ملاحظه سفر آمریکایی‌ها به ایر

لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11195
  • ارسال توسط :
  • 21 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گره بخت توافق ژنو کی باز می‌شود؟/ مجوز دولت برای فعالیت بازنشسته ها در ۶ وزارتخانه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.