تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

“ادغام دانشگاه عباسپور” و “شهید بهشتی” بدون اجازه هیات امنای دانشگاه صورت گرفت + بیانیه دانشجویان

  • کد خبر : 11189
  • 14 دی 1392 - 11:44
“ادغام دانشگاه عباسپور” و “شهید بهشتی” بدون اجازه هیات امنای دانشگاه صورت گرفت + بیانیه دانشجویان

ادغام دانشگاه شهید عباسپور و شهید بهشتی برخلاف قانون مجلس و بدون اجازه هیات امنای دانشگاه عباسپور صورت گرفته است.

داوود توکلی عضو هییت علمی دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی کمال مهر گفت: دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور دانشگاه تعریف شده و قانونی بوده ولی رییس هیت امنای آن در دوره‌ای وزیر نیرو بوده است و تقریبا ۲سال پیش وابسته به دستگاه اجرایی محسوب می‌شده و حداقل تاکنون ۵هزار فارغ التحصیل یعنی بیش از ۹۰ درصد آن در بدنه آب و برق وپست‌های مدیریتی به عنوان کار‌شناس فعال مشغول هستند. 
وی افزود:این دانشگاه براساس تبصره ۴۹و۵۰ قانون بودجه یا باید به زیر نظر وزارت علوم باشد یااینکه بتواند به عنوان موسسات آموزشی و براساس تبصره ۴۹ سابق در کنار دستگاه اجرایی باقی بماند که البته بلاجبار تقریبا ۲سال پیش قرار شد دانشگاه صنعت آب و برق به عنوان یک دانشگاه مستقل در وزارت علوم قرار بگیرد، چنانچه این اتفاق تا فروردین ۹۲ معمول بوده است البته از این تاریخی به بعد براساس هماهنگی‌های هییت رییسه دانشگاه نه هییت امنای دانشگاه و البته بدون اجازه هییت امنای دانشگاه یک مصوبه‌ای از سوی شورای گسترش وزارت علوم صورت گرفت، مبنی براینکه دانشگاه مستقل آب و برق با دانشگاه شهید بهشتی با عنوان پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور ادغام شود.
توکلی تصریح کرد: البته این در حالی است که براساس مصوبه تاریخ ۲۴ فروردین که به دنبال بحث‌های سال گذشته علوم پزشکی پیش آمده بود قرار شد هرگونه ادغام انحلال دانشگاه‌ها منوط به مجوز مجلس باید باشد اما این در حالی است که این ادغام از سوی شورای گسترش و بدون رعایت اصل و حتی بدون اجازه هیت امنای صنعت آب و برق صادر شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه دلایل این ادغام از سوی مسولین چه عنوان شده است اظهار داشت: مسئولین دلایل این ادغام را این عنوان کرده‌اند که چون دانشگاه شهید بهشتی در بخش فنی توسعه پیدا نکرده است و جز دانشکده برق که تازه تاسیس شده دانشکده دیگری ندارد، این دانشگاه صنعت آب و برق می‌تواند با توجه به امکانات قوی خود در شهید بهشتی قرار گیرد و امکان رشد بهتری داشته باشد چنانچه این امر مورد تایید دانشجویان فارغ التحصیل نبوده است، این مسئله ادامه داشت تازمان انتخابات ریاست جمهوری که بعد از آن با توجه به تاکید بر برنامه‌های ماموریت گرا بودن دانشگاه‌ها از سوی ریاست جمهوری این امر ادامه داشت چنانچه در این میان در مرداد ماه یک تفاهم نامه بین وزارت علوم و وزارت نیرو تهیه شده که البته تاریخ این تفاهم نامه مخدوش است و قرار شده که دانشگاه عباسپور با تمام امکانات به شهید بهشتی واگذار شود.
توکلی تصریح کرد: البته در دولت جدید معاون آموزشی میلی منفرد طی برگزاری جلسه‌ای با حضور طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی و رییس پردیس فعلی دانشگاه عباسپور و برخی از مسئولین وزارت نیرو قرارشد به اینکه وزاری ۲ وزارت خانه در این مورد تصمیم گیری کنند به دلیل اینکه دلایل کافی برای ادغام کاری به مصلحت نبوده است چنانچه در این میان در بحث اعتبارات نیز هیچ نوع اعتباری برای حتی پردیس عباسپور در نظر گرفته نشده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر مضرات این ادغام اظهار داشت: ادغام این دو دانشگاه علاوه برعقب انداختن ما از فعالیت‌های صنعتی با توجه به وجود نیروهای کارآمد و عمل گرا که در این دانشگاه عباسپور در گذشته داشته است و علاوه بر کاهش تربیت نیروی کارآمد صنعتی می‌توان منجر به افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیکار در مقاطع آموزش عالی با توجه به این مسئله که دانشگاه شهید بهشتی و سایر دانشگاههای جامع کشور که از لحاظ رنکینگ در رتبه‌ای بالا قرار دارند و بیشتر توجه آن‌ها به افزایش مسائل تئوری و رشد تئوری در دانشگاههای خود را داشته است و این به ضرر کشور و مملکت ما است و در این راستا بسیاری از دانشجویان و بسیجیان این دانشگاه طی بیانیه‌ای خواستار بررسی به این مسئله شده‌اند.
ریاست محترم جمهوری
جناب آقای دکتر روحانی
 موضوع: لغو مصوبه ادغام دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور)
با سلام
احتراماً همانگونه که مستحضرید بر اساس مصوبه شماره ۳۰۵۸۴/۲۲/۲ مورخ ۰۵/۰۳/۱۳۹۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، و در ادامه زنجیره تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی ماههای پایانی دولت دهم، دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور) تحت عنوان پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور، در دانشگاه شهید بهشتی ادغام گردید و متعاقب آن اعتراضات گسترده ای از سوی اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان به این مصوبه آسیب زا و غیرقانونی صورت پذیرفت.
پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، و با توجه به تأکید حضرتعالی بر توسعه دانشگاههای “مأموریت محور” و حمایت از آموزشهای کاربردی در برنامه کتبی اعلامی، انتظار می رفت با گذشت بیش از چهار ماه از استقرار دولت یازدهم، تصمیم مقتضی در خصوص لغو این مصوبه غیرقانونی که وزیر محترم فعلی نیرو آنرا به حق، یک “ندانم کاری بزرگ” نامیدند، اتخاذ می گردید. لکن متأسفانه به نظر می رسد به نوعی مسأله مشمول مرور زمان گردیده و تاکنون منجر به نتیجه مشخصی نگردیده است.
لذا مستدعی است دستور فرمایید پیگیریهای عاجل به منظور احیاء دانشگاه صنعت آب و برق و بازگرداندن آن به وضعیت سابق (دانشگاه مستقل زیر نظر وزارت علوم) ، قبل از آغاز ترم دوم سال تحصیلی و ورود دانشجویان نوبت دوم به دانشگاه (که طبعاً کار را پیچیده تر از قبل می نماید) ، صورت پذیرد.
ضمناً همانگونه که مستحضرید با توجه به اینکه ادغام دانشگاه در دانشگاه شهید بهشتی، بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم بوده است، لذا لغو مصوبه مذکور و باز گرداندن دانشگاه به وضعیت “دانشگاه مستقل به نام صنعت آب و برق، زیر نظر وزارت علوم” ، نیازی به اخذ مصوبه از شورای عالی اداری نداشته و در حیطه اختیارات کنونی وزارت علوم می باشد.
قبلاً از دستور مساعدی که می‌فرمائید کمال تشکر و قدردانی را دارم.
داود کامگار، دبیر انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور)
نامه جمعی از اساتید و مدیران سابق دانشگاه عباسپور در مخالفت با ادغام با دانشگاه شهید بهشتیادعای موافقت مسئولان وزارت نیرو با انتزاع دانشگاه صنعت آب و برق از آن وزارتخانه براساس مطالعات کار‌شناسی، به هیچ وجه صحت نداشته و هیچگونه گزارش مکتوب کار‌شناسی دراین زمینه وجود ندارد. 
: جمعی از اساتید و مدیران سابق دانشگاه عباسپور طی نامه‌ای مخالفت خود را با ادغام این دانشگاه و دانشگاه شهید بهشتی اعلام کردند.
 متن نامه مذکور به این شرح است؛
احتراماً با توجه به اظهارات جناب آقای دکتر علی اکبر افضلیان سرپرست موقت دانشگاه صنعت آب وبرق (شهید عباسپور) در توجیه اقدام عجولانه و غیر قانونی ادغام (انحلال) دانشگاه تخصصی صنعت آب و برق در دانشگاه عمومی شهید بهشتی، موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:
۱- ادعای موافقت مسئولان وزارت نیرو با انتزاع دانشگاه صنعت آب و برق از آن وزارتخانه براساس مطالعات کار‌شناسی، به هیچ وجه صحت نداشته و هیچگونه گزارش مکتوب کار‌شناسی دراین زمینه وجود ندارد و این امر علیرغم مخالفت و مقاومت مدیران و کار‌شناسان صنعت آب و برق و وزرای سابق و اسبق (در دولت‌های هشتم و نهم) و نیز اعتراض قاطبه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و با وعده و فریب افکار عمومی مبنی بر مستقل باقی ماندن دانشگاه، صورت گرفته است.
۲- ادعای موافقت و هم نظر بودن تمامی رؤسای قبلی دانشگاه با انتزاع دانشگاه صنعت آب وبرق از وزارت نیرو و ادغام (انحلال) آن با سایر دانشگاه‌های وزارت علوم و محدودیت قانونی برای گسترش فعالیتهای موسسات آموزش عالی و بی‌ثباتی در دانشگاه طی سالهای گذشته، صحت نداشته و حتی شخص ریاست فعلی دانشگاه به کرات در جمع اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه مخالفت خود را با ادغام دانشگاه در دیگر دانشگاه‌ها اعلام نموده واین امر را غیر محتمل دانسته‌اند.
۳- ادعای ادامه و حتی پر رنگ‌تر شدن ارتباط دانشگاه با صنعت آب و برق در طی دو سال گذشته بنا بر اظهار نظر مدیران صنعت آب و برق و نیز آمار و اطلاعات موجود، اصلا صحت نداشته و کاملا معکوس است و بدیهی است با ادامه و تشدید اعمال مقررات حاکم بر دانشگاههای وزارت علوم، بر وضعیت استخدامی و ارتقاء اعضای هیات علمی وشاخصه‌های ارزشیابی دانشگاه، این ارتباط هر روز ضعیف‌تر وکم رنگ‌تر نیز خواهد شد.
۴- متاسفانه شورای گسترش آموزش عالی، برخلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون اصلاح ماده ۵۳ و نامه شماره ۱۹۲/۱۹۹/۶ مورخ ۳/۱۰/۱۳۹۱ ریاست محترم مجلس به رییس دولت دهم، در اقدامی عجولانه (عدم تدوین تفاهم نامه بین دو وزارتخانه) ادغام دو دانشگاه را تصویب و در روزهای پایانی آن دولت (در تاریخ ۵/۳/۹۲) آنرا به دانشگاه شهید بهشتی ابلاغ کرده و در تاریخ هشت خرداد ماه به صورت ناگهانی، رئیس دانشگاه شهیدعباسپور در حکمی به عنوان «سرپرست پردیس فنی دانشگاه شهید بهشتی» معرفی می‌شود.
۵- ادعای استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه شهید بهشتی برای ارتقاء فعالیتهای آموزش پژوهشی و بخصوص خدمات فنی و مهندسی فعلی دانشگاه صنعت آب وبرق در حالی که امکانات دانشگاه شهید بهشتی در زمینه مهندسی مکانیک و برق (مرتبط با صنعت برق) ومهندسی عمران (مرتبط با صنعت آب)، در حد بسیار نازلی نسبت به دانشگاه صنعت آب و برق و سایردانشگاههای مهندسی کشور است، کاملا غیر منطقی و به دور از واقعیت است. لازم به توضیح است که متاسفانه به خاطر ناکارآمدی مدیران فعلی دانشگاه، از پتانسیلهای موجود در دانشگاه خصوصاً در دانشکده مدیریت و اقتصاد نیز به نحو مطلوب استفاده نگردیده و با وجود دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت در اکثر پردیس‌های کشور، بدنبال حذف و تغییر نام آن می‌باشند.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه عباسپور:
مسئولین اجازه انحلال تنها دانشگاه تخصصی صنعتی آب و برق را ندهند
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه عباسپور با صدور بیانیه‌ای خواستار لغو ادغام این دانشگاه با دانشگاه شهید بهشتی شدند. انجمن علمی عمران، انجمن علمی برق و کامپیوتر، انجمن علمی مکانیک و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور با صدور بیانیه‌ای با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه شهید عباسپور، خواستار لغو ادغام این دانشگاه با دانشگاه شهید بهشتی شدند.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه عباسپور در بیانیه خود متذکر شدند: تعالی و افتخار کنونی ایران اسلامی بی‌شک ثمره خون هزاران شهید راه آزادگی و جهاد علمی است که با خون خود آغازگر راهی بودند که اکنون رهروانی می‌طلبد که ادامه دهنده راه شهیدان بزرگواری همچون شهید عباسپور باشند. اما پس از ۳۲ سال پس از شهادت آن بزرگوار  شاهد هستیم که تدبیر وی با بی‌تدبیری عده‌ای رو به نابودی است.
در ادامه بیانیه آمده است: شهید عباسپور با سازماندهی مجموعه‌ای که امروز از آن به عنوان دانشگاه صنعت آب و برق یاد می‌شود، زمینه ساز حرکتی شد که امروز پس از تحریم‌های ظالمانه کشورهای بیگانه علیه ملت ایران پیش از پیش اهمیت و ارزش آن نمایان می‌شود و هدف آن حرکت، خود کفایی ایران اسلامی در صنعت آب و برق بود.
این تشکل‌های دانشجویی با بیان این موضوع که تجربه جهانی این موضوع را روشن و بدیهی ساخته که دیگر آموزش صرف بدون تکیه بر صنعت امری بی‌فایده است و در کشور ما نیز همواره بر ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید شده است، خاطرنشان کرد: ولی متاسفانه در فروردین ماه امسال شورای گسترش وزارت علوم بر خلاف تمام توافقات قبلی با وزارت نیرو رای به ادغام دانشگاه صنعت آب و برق و دانشگاه شهید بهشتی داد.
در ادامه آمده است: تصمیمی که در عمل منجر به انحلال تنها مجموعه تخصصی صنعت آب و برق کشور شد که با ارتباط مستمر خود با صنعت، به تربیت متخصصانی اهتمام می‌ورزید که وابستگی علمی به خارج از کشور را به صفر رسانده بود.
«متخصصانی که امروز در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به کشوری هستند که سرمایه تحصیل آنها را پرداخته و اکنون با دلی خون می‌نگرند به انتهای راهی که در فروردین ماه امسال آغاز شده راهی که انتهای آن چیزی نیست جز اینکه همکاران آینده آنها در خوشبینانه ترین حالت کسانی هستند که باید سالیان دراز در کنار آنان تجربه بیاموزند تا از فضای تئوریک دانشگاه های‌شان وارد فضای حاکم بر صنعت آب و برق شوند».
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور در بیانیه خود تصریح کردند: طبق تایید تمام کارشناسان، دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق پس از سپری کردن تحصیل خود دیگر نیازی به این امر نداشتند که با تحمیل هزینه‌ای گزاف با گذراندن دروره‌های کوتاه مدت و بلند مدت پس از سپری شدن چندین سال به نیرویی کارآمد در صنعت آب و برق تبدیل شوند.
این بیانیه متذکر شد: سوالی که اکنون ذهن دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق که نقش آنان در فعل و انفعالات فعلی هیچ انگاشته شده است این است که چگونه ادعا می‌شود که انحلال دانشگاه صنعت آب و برق حاصل چندین سال کار کارشناسی است، در صورتیکه در سال ۹۰ مجموعه دانشگاه طی تصمیمی نادرست از وزارت نیرو به وزارت علوم منتقل شد و درسال ۹۱ زمزمه ادغام دانشگاه صنعت آب و برق با دانشگاه خواجه نصیر مطرح شد.
در ادامه بیانیه آمده است: و ناگهان در سال ۹۲ دانشگاه با حرکتی شتابزده به سمتی می‌رود که در نهایت منجر به انحلال دانشگاه صنعت آب و برق می‌شود. گویی هدف تنها انحلال دانشگاه شهید عباسپور است و چگونگی رسیدن به این هدف اهمیتی نداشته و ندارد.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه عباسپور با تاکید بر این موضوع که اصولا زمانی از ادغام دو مجموعه صحبت به میان می‌آید که مجموعه جدید تامین کننده اهدافی جدید به انضمام اهداف هر دو مجموعه سابق باشد، گفت: با این وجود در ادغام دانشگاه شهید عباسپور با دانشگاه شهید بهشتی مجموعه جدیدی اصلا شکل نگرفته است و تنها دانشگاه صنعت آب و برق به دانشگاه شهید بهشتی الحاق شده و در این میان بدیهی است که اهداف تاسیس دانشگاه صنعت آب و برق هیچ انگاشته شود.
در ادامه بیانیه آمده است: اگر به راستی الحاق دانشگاه صنعت آب و برق حاصل مطالعات کارشناسی است چه نیازی بود که در واپسین روزهای دولت دهم و به صورت شتابزده در تعطیلات میان دو ترم که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند این حرکت به وقوع بپیوندد. آیا این امر نشانه این نیست که مسئولین می‌خواهند از زیر بار پاسخگویی به دل نگرانی‌های به حق دانشجویان شانه خالی کنند.
در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه عباسپور آمده است: در این میانه آنچه که از زمان شروع این قضایا از زبان مسئولین شنیده می‌شود این است که خیر و صلاح دانشگاه و دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق در الحاق دانشگاه شهید عباسپور است.
دانشجویان دانشگاه عباسپور به مسئولین امر متذکر شدند که آیا بهتر نبود بجای انحلال دانشگاه، با تامین بودجه‌ای برای توسعه دانشگاه صنعت آب و برق، خیر و صلاح دانشجویان این دانشگاه تامین می‌شد. آیا این امر پاک کردن صورت مساله نیست؟! مساله‌ای که شامل مشکلات آموزشی، صنفی و تشکیلاتی دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق است که طی چندین سال اخیر با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
این تشکل‌های دانشجویی بخش اعظم مشکلات دانشگاه شهید عباسپور را مدیریت ضعیف مسئولین وقت دانشگاه دانستند و تاکید کردند که در آخرین حرکت خود ماهیت دانشگاه را نیز قربانی بی‌تدبیری خویش کردند.
انجمن علمی عمران، انجمن علمی برق و کامپیوتر، انجمن علمی مکانیک و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور در پایان بیانیه از تمامی دلسوزان به خصوص مقام معظم رهبری که بارها بر لزوم جلوگیری از حرکت‌های شتابزده تاکید نموده‌اند و همچنین نمایندگان محترم مجلس و رئیس جمهور منتخب خواستند تا با ورود به موضوع الحاق دانشگاه صنعت آب و برق مانع به وقوع پیوستن اقدامی شوند که مضرات آن چندین سال آینده خود را نمایان خواهد ساخت.
کوچکی‌نژاد با انتقاد از ادغام دانشگاه شهید عباسپور در شهید بهشتی:
افراطی‌گری و شتاب‌زدگی دولت در حوزه آموزش عالی هزینه‌بر است
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: دولت دهم تا آخرین روزهای کار خود از فعالیت‌های افراطی وشتاب‌زده دست برنمی دارد. 
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت  با بیان اینکه دولت دهم تا آخرین روزهای کار خود از فعالیت‌های افراطی وشتاب‌زده دست برنمی دارد، توضیح داد:‌ در وهله نخست توصیه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که بیش از این، انجام اقدامات عجولانه وغیرکارشناسی را در کارنامه خود ثبت نکند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت دهم با آرامش و خویشتنداری اجازه دهد مشکلات احتمالی در این مورد و ضرورت ادغام این دو دانشگاه را دولت یازدهم که زمان بیشتری در اختیار دارد رسیدگی کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با یادآوری اینکه در صورت ورود مجلس، کمیسیون اصل نود به تفحص از اقدام وزارت علوم در ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی می‌پردازد، افزود:  البته قبل از آن نمایندگان مجلس می‌توانند با تدوین طرحی به مسئله ادغام دانشگاه عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی ورود پیدا ‌کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس به موضوع ادغام دانشگاه شهید عباسپور و شهید بهشتی ورود پیدا می‌کند، گفت: به طور قطع بحث این ادغام در کمیسیون مطرح و اگر اعضا کمیسیون آن را تخلف تشخیص دهند، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری برای پاسخ‌گویی به کمیسیون فراخوانده می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت قانع نشدن اعضاء از پاسخ‌وزیر دستور توقف این ادغام داده می‌شود و اگر توجهی به آن نشود این مقوله طی یک فوریت به صحن علنی مجلس می‌رود.
موسوی‌اصل:
ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی شایعه است/ مجلس مخالف ادغام
 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مطرح شدن مباحثی مبنی بر ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: در صورت اعلام رسمی این ادغام کمیسیون آموزش و تحقیقات مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.
موسوی‌اصل با انتقاد از طرح موضوع ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی فعلاً در حد یک شایعه است زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتند به طور حتم کمیسیون آموزش و تحقیقات در جریان قرار می‌گرفت.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیش از این نیز کمیسیون آموزش و تحقیقات در بحث ادغام دانشگاه ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران قدرتمندانه ورود پیدا کرد.
وی ادامه داد: معمولاً دانشگاه‌های درجه ۲ یا درجه ۳ در دانشگاه‌های بزرگتر ادغام می‌شوند از این رو ضرورتی برای ادغام دانشگاه شهید عباسپور که از جمله دانشگاه‌های سرآمد کشور است با دانشگاه شهید بهشتی وجود ندارد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، ادامه داد:‌ کمیسیون آموزش وتحقیقات همانطور که در جریان ادغام دانشگاه ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران مراتب مخالفت خود را ابراز کرد در صورت تصمیم بر این قضیه نیز اعتراض خود را به این رفتار منعکس خواهد کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: از این رو در صورت اعلام رسمی این ادغام کمیسیون آموزش و تحقیقات مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x