تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

شورای روابط خارجی آمریکا، ایران را از مهمترین موضوعات سال جاری این کشور دانست

  • کد خبر : 11068
  • 14 دی 1392 - 9:40
شورای روابط خارجی آمریکا، ایران را از مهمترین موضوعات سال جاری این کشور دانست

شورای روابط خارجی آمریکا در گزارش سالانه خود، ایران را به دلیل احتمال شکست توافق اولیه و از سرگیری تنش ها با آمریکا، از مهمترین موضوعات مورد توجه سیاستمداران این کشور در سال جاری دانست.

به گزارش کمال مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شورای روابط خارجی آمریکا گزارش سالانه خود را که «اولویت های بازدارندگی» نام دارد، منتشر کرده است.
این گزارش نشان دهنده موضوعات مهم برای سیاستمداران آمریکایی است و جهان را به سه رنگ با سه درجه اهمیت تقسیم کرده است. رنگ قرمز نشان دهنده بدترین مشکل محتمل است.( ایران نیز در این نقشه به رنگ قرمز به نمایش کشیده شده است.) رنگ های نارنجی و زرد نیز به هر حال در سال ۲۰۱۴ تحت نظارت خواهند بود.
در سال جاری شورای روابط خارجی آمریکا،حملات فضای مجازی علیه این کشور، احتمال از سرگیری تهدید نظامی علیه ایران یا اقدامات تحریک آمیز نظامی کره شمالی را از مهمترین موضوعات در نظر گرفته است.
پل استارس از شورای روابط خارجی آمریکا به سی ان ان گفت: آمریکا باید نگران افزایش بی ثباتی ها در خاورمیانه، شرق و جنوب آسیا باشد. این سه منطقه مهمترین موضوعات مورد توجه برای آمریکا در زمان جاری است.در خاورمیانه جنگ داخلی در سوریه و امکان گسترش آن به کشورهای منطقه، احتمال شکست توافق موقت با ایران و از سرگیری تنش ها در روابط با ایران در ماه های آینده و همچنین افزایش بی ثباتی ها در عراق،یمن، مصر و لیبی باعث شده است که خاورمیانه بتواند چالش های بزرگی را برای آمریکا ایجاد کند.
عضو شورای روابط خارجی آمریکا ادامه داد: نظامیان آمریکایی خروج از افغانستان را آغاز کرده اند و این امکان وجود دارد که نظامیان افغانستانی نتوانند در مقابل طالبان مقاومت کنند و این امکان وجود دارد که افغانستان بار دیگر به کنترل طالبان درآید. این رویداد می‌توانند تاثیراتی بر ثبات پاکستان و روابط پاکستان و هند بگذارد، روابطی که در سال های آتی رو به وخامت گذاشته است.
پل استارس در ادامه اختلافات چین و ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه و همپیمانی آمریکا با ژاپن را یکی از دیگر موضوعات مورد توجه برای واشنگتن دانست و گفت: این اختلافات می تواند هر لحظه در دریای شرق چین به اختلافات تمام عیار ارضی تبدیل شده و برای آمریکا ایجاد خطر کند.چون این وضعیت باعث تاثیر بر وضعیت اقتصاد خواهد شد؛ اما من این موضوع را در حال حاضر موضوع مورد نگرانی نمی‌دانم.
عضو شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به موضوع نظارت های گسترده جهانی و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و تامین امنیت فضای مجازی افزود: همیشه این احتمال وجود دارد که بازیگران فعال غیر دولتی  به زیرساخت های مجازی آمریکا حمله کنند و رویدادهای فاجعه باری را به وجود آوردند. همچنین اقدامات بازیگران دولتی نیز با توجه به تنش های موجود بین کشورها همیشه عاملی برای نگرانی است.
استارس درباره اینکه افکار و اذهان عمومی در آمریکا تمایل کمی برای مشارکت در حل و فصل این تهدیدات دارند، گفت: سطح تعهد مردم آمریکا برای مشارکت فعال در حل و فصل این درگیری ها با توجه به یک دهه جنگ در افغانستان عراق و دیگر جاها باید گفت که کمتر شده است.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x