تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

شلیک مداح مشهور و یک گزارش کلی

  • کد خبر : 11012
  • 14 دی 1392 - 8:37
شلیک مداح مشهور و یک گزارش کلی

ماجرای درگیری اخیر محمود کریمی با سرنشینان یک خودرو در اتوبان بابایی و کلت کشی این مداح معروف مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

 

کمال مهر: سایت پارسینه نوشت: ماجرای درگیری اخیر محمود کریمی با سرنشینان یک خودرو در اتوبان بابایی و کلت کشی این مداح معروف مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، هرچند که این اولین بار نیست که موضوع کلت کشیدن چهره های معروف خبر ساز می شود، موضوعی که هراز چندگاهی در فضای خبری کشور داغ می شود و خیلی زود به فراموشی سپرده می شود.

در ادامه گزارش آمده است: حمل اسلحه در فرهنگ عمومی مردم به سمبل و نشانه ای از ˈقدرتمندˈ بودن محسوب می شود و از سوی دیگر هم نشانه ای از اعتماد حاکمیت به فرد حامل اسلحه، با این اوصاف شاید بهتر باشد به موضوع اجازه حمل اسلحه توسط افراد غیرنظامی نگاه و مروری دوباره داشت.

بی جهت نبود که تیرماه سال جاری ۲۱ نفر از وکلای مردم در خانه ملت طرحی با عنوان ˈطرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگانˈ را امضاء کردند که در بخشی از آن خواسته بودند تا بعد از دوران نمایندگی مجلس نیز اجازه حمل سلاح را داشته باشند.

**نیم میلیون دارنده اسلحه کمری مجاز !

پس از انتشار این خبر توسط پارسینه که واکنش های فراوانی را به دنبال داشت، موید حسینی صدر منتخب مردم خوی در مجلس که از امضاء کنندگان این طرح بود سخنان جالبی درباره ˈمجوز حمل اسلحهˈ اظهار کرد.

وی گفت: در حال حاضر در کشور حداقل ۵۰۰ هزار نفر به دلایل مختلف مجوز اسلحه کمری را دارند. درحال حاضر اگر استاندار یک استانی به جایی می رود بیش از ۶ نفر همراه با خود می برد؛ یک نماینده مجلس که محافظی هم ندارد آیا حقی ندارد که در سفرها و بازدیدها از مناطق مختلف برای محافظت از خود حداقل اسلحه داشته باشد؟ البته وجود اسلحه یک وسیله بازدارنده است.

**تیراندازی بازپرس کهریزک در پمپ بنزین

به گزارش پارسینه، کلت کشی چهره های مشهور معمولا خیلی زود خبرساز می شود، سوم فرودین ماه ۹۱ و در روزهای شلوغ نوروز در یکی از پمپ بنزین های حاشیه شهر اصفهان راننده یک دستگاه خودروی خارجی به جهت اختلاف با افراد منتظر در صف سوخت با آنها به مشاجره پرداخته و با بالا گرفتن ماجرا به ناگاه به سلاح کمری متوسل شده و اقدام به تیر اندازی می نماید که لحظاتی بعد با حضور مامورین، پلیس وی را قاضی دادگستری معرفی و از صحنه خارج می شود حال اینکه وی در زمان این ادعا معلق بوده است.

به دنبال این رخداد و با شکایت افرادی که با حیدری فر معاون سعید مرتضوی دادستان سابق تهران درگیر بوده اند، به فوریت پرونده ای در دادگستری اصفهان تشکیل و موضوع دنبال و با توجه به حساسیت مسئله و عنوان شغلی ، دستور فوری قضایی صادر و خودروی سانتافه در مسیر اصفهان توسط ماموران پلیس متوقف و راننده به دادسرای اصفهان انتقال می یابد.

**جمع آوری یک میلیون دو دویست هزار سلاح

چندی پیش نیز سرهنگ خیلدار فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرده بود: طبق آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار سلاح که در دست مردم بود جمع آوری شد و تحویل کمیسیون سلاح و مهمات شد.

**پنج سال حبس مجازات نگهداری اسلحه کمری !

به گزارش پارسینه در قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰/۷/۱۶ مجازات حمل سلاح گرم سبک خودکار، قطعات مؤثر یا مهمات آن، حبس از دو تا پنج سال در نظر گرفته شده است.

**مجازات حمل و نگه داری گاز اشک آور و شوکر

همچنین مجازات نگه داری گازهای بی حس کننده، بیهوش کننده و اشک آور، حبس از شش ماه تا دو سال و مواد محترقه و شوک دهنده ها (شوکرها) حبس از نود و یک روز تا شش ماه عنوان شده است.

**اما ماجرای محمود کریمی …!

خبرگزاری فارس ماجرای تیراندازی اتوبان بابایی محمود کریمی را اینگونه روایت کرده است: یک منبع نزدیک به محمود کریمی در خصوص جزئیات این اتفاق گفت: در این جریان سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو حاج محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می کنند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن اراذل و اوباش اقدام به شلیک هوایی می کند که این کار هم نتیجه نمی دهد و نهایتا کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می گیرند.

براساس اظهارات این منبع، محمود کریمی از سوی نهادهای مربوطه دارای مجوز حمل سلاح است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x