تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ایرانی ها اهل مدارا هستند

  • کد خبر : 11009
  • 14 دی 1392 - 8:35
ایرانی ها اهل مدارا هستند

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت : ایرانی ها اهل مدارا و فرهنگ مدار هستند.


کمال مهر: حجت الاسلام علی یونسی شامگاه پنجشنبه در جمع ائمه جمعه و روحانیون اهل سنت جزیره قشم افزود: کسانی که تندروی و اختلاف افکنی می کنند، فاقد روحیه اسلامی و ایرانی هستند.

وی همبستگی ملی را وجه مشخصه روحیه اسلامی وایرانی دانست وگفت: همبستگی ملی همیشه درتاریخ ایران وجود داشته ومربوط به امروز ودیروز این کشور نیست، بلکه از برکات اسلام و روحیه ایرانی هاست.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پاسخ به درخواست روحانیون اهل سنت قشم درخصوص انتصاب اقلیت ها در پست های ملی گفت : من به سهم خود پیگیر این مساله هستم وهمه باید تلاش کنیم موانع پیش رو را دراین خصوص برداریم، ولی بطور قطع مطمئن هستم که مقام معظم رهبری ، رییس جمهوری ومسئولان رده بالای نظام دراین خصوص با ما هم صدا و هم سو هستند.

حجت الاسلام یونسی دربخش دیگری ازسخنان خود به تشریح عدل واحسان در میان انسان ها پرداخت واین دو را ازتکالیف بشری دانست وگفت: انسان به حکم اینکه انسان است، عاشق عدالت واحسان است و اگر انسانی مخالف یکی ازاین دو باشد، انسان نیست.

به گفته وی ، اسلام چیزی جز تجلی همه مکارم اخلاقی نیست وعدل در اسلام نیز به این معنی است که همه چیز در جای خود قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه ذرات عالم از ریز و درشت، کهکشان ها و ذرات اتم همه وهمه منطبق با عدل خداوند است، تصریح کرد:کوچک ترین بی نظمی مخالف این عدل است واگر یک ذره را از جای خود برداریم، بی نظمی شروع می شود.

یونسی انطباق نظام بشری با نظام الهی را دراین رابطه ازمقدرات خداوند دانست و گفت: خداوند خواسته هرچیزی در جای خود قرار بگیرد وهمه مقررات اجتماعی ،انتصابات، عزل ونصب ها، ارتقاء مقام، انتخابات وهرتصمیم مدیریتی و اجتماعی باید منطبق با قانون استثنا ناپذیر عدالت باشد.

به گفته وی درچنین شرایطی نظام ایده آل اسلامی شکل می گیرد وحضرت مهدی(عج) که مورد قبول همه مسلمین است، روزی روزگاری این نظام را شکل خواهد داد.

وی رسیدن به چنین نظامی را مستلزم گذشت زمان دانست وبا تشریح تلاش های پیامبران برای ساختن این نظام یادآور شد: پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) حداکثر تلاش خود را بکار بست ولی چون ظرفیت مسلمان ها محدود بود این نظام شکل نگرفت.

یونسی عظمت پیامبر گرامی اسلام (ص) را مورد تاکید قرار داد وگفت: به رغم این عظمت، آن حضرت با همه مردم مدارا می کرد و با همه خوبی و بدی آنها می ساخت وآنها را تحمل می کرد وما امروز ثمره این رفتارها را می بینیم.

براساس این گزارش مدیرعامل منطقه آزاد قشم، امام جمعه قشم، امام جمعه اهل سنت قشم وامام جمعه روستای طبل قشم هم دراین آیین درخصوص مسائل مختلف منطقه آزاد و جزیره قشم سخنرانی کردند.

ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x