تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خبری خوش برای کارگران و بازنشستگان

  • کد خبر : 19713
  • 14 بهمن 1392 - 14:40
خبری خوش برای کارگران و بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم توزیع سبد کالا طی دو هفته آینده و اختصاص سبد کالا به همه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

 

خبری خوش برای کارگران و بازنشستگان

به گزارش کمال مهر، علی ربیعی با بیان اینکه از اقشار ضعیف جامعه غفلت نکرده‌ایم و برای شناسایی آنها برنامه داریم، اظهار کرد: به علت ضعف مبانی اولیه بانک اطلاعات، شناسایی گروههای مشمول مصوبه دولت برای دریافت سبد کالا سخت و دشوار است و از طرف دیگر تامین منابع مالی مورد نیاز پس از موافقت هیات وزیران به زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت انتقال منابع مالی و تهیه و توزیع کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به زمان بیشتری احتیاج دارد، تصریح کرد: برای اینکه تحویل سبد کالا به تاخیر نیفتد در مرحله اول گروههایی که شناسایی شده‌اند این سبد را دریافت می‌کنند.

به گفته وزیر کار در گام نخست کارمندان دولت، کارکنان نیروهای مسلح و افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد که شناسایی شده‌اند کالاهایشان را تحویل می‌گیرند.

ربیعی افزود: به لحاظ محدودیت سبد کالا، تصمیم بر این شد که در مرحله اول در بخش تامین اجتماعی، مستمری بگیران و کارگرانی که حقوق حداقلی دریافت می کنند این سبد شامل حالشان شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مرحله بعد که دو هفته آینده آغاز می‌شود همه مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول دریافت سبد خواهند شد و بلافاصله به همه کارگران مشمول قانون کار نیز سبد کالا تعلق می‌گیرد؛‌همچنین بخشی از کارمندان هم که مشمول قانون کار و در محیط‌های اداری هستند همراه با کارگران سبد کالا خواهند گرفت.

به گفته وی اگر چه شناسایی برخی از اقشار واقعا دشوار بوده است اما از آنها غفلت نکرده و برای شناسایی آنها برنامه داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مجموعه افرادی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آنها سر و کار دارد خیالشان آسوده باشد مگر می‌شود دولت محرومان و اقشار ضعیف را فراموش کند؟ دولت بر اساس وعده خود اقدام می‌کند اما به علت پاره‌ای از محدودیتهای ذکر شده در فواصل زمانی بسیار کوتاه، سبدهای کالا تحویل می‌شود.

وی در عین حال از رسانه‌ها خواست تا در جریان اجرای طرح عجولانه قضاوت نکنند و قول مساعد داد تا وزارت کار نیز در این زمینه به موقع اطلاع‌رسانی کند.

ربیعی از تحویل سبد کالایی به ۷ میلیون خانوار در مرحله اول خبر داد و گفت: البته برخی همپوشانی‌ها را نیز استخراج کرده‌ایم؛ به عنوان مثال افرادی که هم کارمند بوده و هم جزو تامین اجتماعی هسند که طبعا برای ما زمانبر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت با همه قوا به فکر این است که محرومیت و زندگی سخت را برای جامعه کاهش بدهد و بر این اساس در مرحله دوم هدفمندی روی درمان به عنوان موضوع اساسی تاکید دارد.

وی در پایان با تاکید بر جلب کمک همه دستگاهها برای ایجاد بانک اطلاعاتی، از مردم خواست تا در این بانک اطلاعاتی مشارکت کنند تا اطلاعات لازم به ویژه در خصوص بیمه روستاییان به دست آید.

به گفته ربیعی یکی از مشکلاتی که موجب شد تا هدفمندی یارانه‌ها در دولت قبل به درستی سامان نیابد، بیمه نشدن خانوارها و عدم ثبت آن در بانک اطلاعاتی بوده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x