تارخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر : 90547
چاپ خبر

جدیدترین راه های سریع برای ‫‏کوچک کردن‬ ‫‏شکم‬

شکم انسان از ‫عضلاتی‬ قوی پوشیده شده که نگهدارنده اماء و احشاء است.‫

به گزارش گروه علمی، پزشکی«کمال مهر»؛ ‏ورزش‬ نکردن، انجام فعالیت های نشسته و مصرف ‫کالری‬ بیش از نیاز، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود؛ در این صورت عضلات شکم، سفتی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود. به علاوه، تجمع چربی در منطقه شکم به خصوص در خانمها خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.

برای از بین بردن چربی های اضافی شکم چه کنیم؟
این بافت ‫‏چربی‬، برای بدن یک انبار ‫‏انرژی‬ است و بدن مازاد نیاز خود را در آن ذخیره کرده، در مواقع نیاز، از آن برداشت می کند. پس باید کاری کرد که بدن نیازمند انرژی بافت چربی شود.
دریافت کالری کمتر و ورزش کردن، راه رسیدن به این مقصود است. البته اکنون با روشهای دیگری مثل جراحی نیز، این چربی ها را بر می دارند ولی اگر بتوانیم با ورزش، که سلامت عمومی بدن را به دنبال دارد، آن را از بین ببریم، مسلماً به جراحی نیازی نخواهد بود.
 ادعا می شود که کمر بندهای شوک دهنده با وارد کردن جریان های الکتریکی به چربی شکم موجب تجزیه آنها و قوی شدن عضلات شکم می گردد. در صورتی که تنها جریانهایی با قدرت ایمپالسهای مغز، موجب انقباض عضلات می شود و اگر چنین جریانی با این کمربند وارد شکم شود موجب یک انقباض دردناک خواهد شد.البته استفاده از وسایل ورزشی که موجب انقباض عضلات شکم شود، مفید است؛ اما ورزش کردن به تنهایی کافی نخواهد بود، چرا که کالری اضافی باز هم در شکم یا باسن ذخیره می شود. پس باید از خوردن شیرینی های خامه ای، تنقلات چرب مثل چیپس، غذاهای پر روغن و نان و برنج زیاد از حد پرهیز کرد.

یک ورزش مفید :
دراز و نشست از راحت ترین و مؤثرترین ورزش ها برای برطرف کردن چربی شکم است. با فشار زیادی که به عضلات شکم وارد می شد، این عضلات قوی شده و شکم به حالت اولیه باز می گردد. مدت ورزش چند روز یا چند هفته نیست بلکه باید آنرا مداوم انجام داد. تمرینات ورزشی در صورتی که به درستی انجام نگیرند، به کمر شما آسیب می رسانند.

طریقه درست انجام دراز نشست :
به پشت روی زمین نسبتاً نرمی بخوابید. پاها را خم کنید تا کف پایتان روی زمین قرار بگیرد، دستانتان را به روی سینه قرار دهید. ابتدا سر را بلند کرده و سپس شانه ها را به آرامی ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر بالا بیاورید و دوباره بخوابید. بلند شدن بیش از این مقدار عضلات پای شما را به کار می گیرد. ده مرتبه پشت سر هم، این کار را انجام دهید. چند ثانیه استراحت کنید و ده مرتبه بعدی را انجام دهید. در ابتدا لازم نیست زیاد به خودتان فشار بیاورید، زمانی که احساس کردید، عضلات شکم شما قوی تر شده اند جسم سنگینی را در هنگام دراز نشست در دست، روی سینه بگیرید تا فشار بیشتری به عضلات شکم وارد شود.

ورزشهای تکمیلی دیگری که می توانید برای متناسب شدن شکم انجام دهید در ذیل ارائه شده است :

۱ – چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید، یک پای خود را مستقیماً بلند کرده و در هوا نگاه دارید، از یک تا ۵ بشمارید، سپس به حالت اول برگردید، از یک تا ۵ بشمارید حالا پای دیگرتان را به همین صورت حرکت دهید و بشمارید. این عمل را چند بار تکرار کنید.

۲ – روی زمین بنشینید کف دستها را در طرفین بدن، روی زمین بگذارید و زانوها را خم کنید، در این حال با باسن خود جابجا شده به جلو بروید در حقیقت، سر بخورید. می توانید با دستها مچ پاها را بگیرید.

۳ – به پشت روی زمین طاق باز بخوابید، دستها را باز کرده در طرف راست و چپ روی زمین دراز کنید حالا زانوها را خم کنید و همانطور که به هم چسبیده اند با هم اول به طرف راست زانوها را تا نزدیک زمین بیاورید، سپس به همین شکل به طرف چپ تا نزدیکی زمین حرکت دهید، این عمل را ۱۰-۱۵ بار تکرار کنید.

۴ – بایستید و دست ها را به طرف جلو دراز کنید و در مقابل روی خود به لبه یک صندلی تکیه دهید حالا به تدریج و خیلی آهسته زانوها را خم کنید تا به صورت نشسته در آیید، سپس به آهستگی بلند شده و بایستید. این عمل را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

۵ – به روی شکم، روی زمین بخوابید، چانه خود را روی هرد و دست خود قرار دهید در حالیکه پاها را کشیده و دراز نگاه داشته اید، یک پا را تا آنجا که می توانید بالا بیاورید و در آن حالت نگهدارید، از یک تا ۵ بشمارید و سپس پا را پائین بیاورید. حالا این عمل را با پای دیگرتان انجام دهید.
۶ – چهار دست و پا روی زمین قراربگیرید، یک پای خود را مستقیما بلند کرده درهوا نگاه دارید و ازیک تا ۵ بشمارید سپس به حال اول بازگردید و از یک تا ۵ بشمارید اکنون پای دیگرتان رابه همین صورت حرکت دهید و بشمارید. این عمل را چند بارتکرارکنید.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • فضانورد
    نمایش خیابانی «فضانوردان» در نظرآباد اجرا می شود
    رابطه هنر و تربیت ، رابطه ای دیرین است/ فعالیت های هنری تاثیری مهم بر امور تربیتی دانش آموزان دارد
    گزارشی از شکاف عمیق بین ثروتمندان و فقرا در جهان/ تنها ۸ نفر، ثروتی به اندازه ۵۰ درصد جمعیت دنیا دارند!
    روایت نماینده اصلاح طلب از علت فوت مرحوم هاشمی/ موقع شنا همه را از استخر بیرون می‌کردند
    طوفان خیره کننده ۲ ایرانی در هلند/ افزایش فرصت هنرنمایی کریم در اروپا +جدول و فیلم
    زنان خانه‌دار دارای ۳ فرزند بیمه می شوند
    خریدی که استقلال به آن نیاز داشت/ منصوریان به هدف زد
    کی روش: فدراسیون فوتبال گروگان برانکوست/ سکوت سرد فدراسیون و وزارت ورزش در ماجرای مربیان خارجی/ مدیریت کفاشیانی در فدراسیون تاج ادامه دارد+فیلم
    اولین سانحه هوایی مرگبار ۲۰۱۷ به نام بوئینگ ثبت شد+ تصاویر
    کدام موشک روسیه روی سر داعش خراب می‌شود؟ + تصاویر
    پیامبر اسلام(ص) برای اثبات معراج خود به مشرکان چه گفت؟
    شگفتی آفرینش پرندگان
    مغز متفکر «بلک واتر» در همسایگی ایران چه می‌کند؟ +تصاویر
    عکس/ ژست عجیب آقای خاص!
    با این ترفندهای ساده خانه خود را شاد کنید+تصاویر
    گوگل چگونه اطلاعات شما را سرقت می کند؟/ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟
    لیموزین ویژه ترامپ؛ خودرویی با ویژگی‌هایی استثنایی + عکس
    کشته شدن ۲۰ داعشی نزدیک بیمارستان «الاسد»/دفع حملات تروریست‌ها در منطقه صنعتی و فرودگاه قدیم
    فقط به یک نمونه اشاره کنید!
    آموزش رمزگذاری روی سیستم عامل مک
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net