تارخ انتشار: دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 83543
چاپ خبر

قیمت‌هایی که در قله ماند؛ خودروهایی که ارزان نمی‌شوند

چند سالی بود که قیمت خودرو تخت گاز بالا می رفت، افزایش قیمتی که بخشی از آن تحریم‌ها عنوان می‌شد اما ظاهرا زمرمه‌های توافق هم غول قیمت‌ها را قلقلک نمی‌هد

به گزارش«کمال مهر»؛، نزدیک به سه سال است که قیمت‌گذاری خودرو شاید به یکی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی تبدیل شده، موضوعی که هر بار نا امیدی مردم برای حضور در بازار خودرو را بیشتر می‌کند.
در واقع در عرصه قیمت‌گذاری و فروش این محصول نسبتا ضروری به ثبات مناسب و در خور مصرف‌کننده ایرانی نرسیده‌ایم به گونه‌ای که بازار خودرو همواره با چالش‌هایی مواجه بوده است.
حتی با گذری به سال ۹۱ متوجه می‌شویم قیمت خودرو در این سال میانگین ۳۰ درصد رشد داشته است که خود به نوعی رکوردی در این عرصه محسوب می‌شود.
بر این اساس؛ مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده سبب شد خودروسازان قیمت محصولات خود را یک درصد افزایش دهند به گونه‌ای که محصولات گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا به صورت میانگین ۳۰۰ هزار تومان با افزایش مواجه شد.
در این میان در روزهایی که مشتریان در صف خودرو، گوش‌هایشان را برای شنیدن کاهش قیمت تیز کرده بودند اما خودروسازها ساز افزایش قیمت را کوک کرده‌اند به گونه‌ای که طبق گفته شیوا رئیس شورای رقابت خودروسازان درخواستی را مبنی بر افزایش قیمت خودرو البته بدون ذکر درصد افزایش به این شورا ارائه داده‌اند.
این در حالی است که سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس هفته گذشته طی گفتگویی اعلام کرده بود که در جلسه مجلس با مدیران عامل دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو مقرر شد قیمت خودرو طی سال جاری افزایش نیابد.
بر این اساس؛ غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تهران می‌گوید: هم اکنون عرضه به اندازه کافی در بازار وجود دارد ولی همچون سال گذشته و حتی اواخر سال که طبق سنت همواره بازار با افزایش تقاضا مواجه می‌شد هنوز مشتری تمایلی به حضور در بازار خودرو ندارد.
وی ادامه می‌دهد: افزایش قیمت نسبی در محصولات خودرو صورت گرفته ولی تقاضایی وجود ندارد.
از طرفی محسن صالحی نیا در سال گذشته در واکنش به احتمال افزایش قیمت خودرو برای سال ۹۴، این موضوع را بعید دانست.
البته در این میان برخی از کارشناسان بر این باورند رشد هزینه‌های دولتی و غیردولتی در صنعت خودرو همچون افزایش نرخ کارگر، قیمت مواد اولیه، تعرفه گمرکی و تاثیر پس لرزه‌های روانی لغو تحریم‌ها قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی را به دنبال خواهد داشت.
بر این اساس؛ آنچه که در این میان ضروری به نظر می‌رسد شفاف سازی این مسئله است که خودروسازان در پی کسب چند درصد سود هستند.
و از طرفی بر خلاف نظر تولیدکنندگان نرخ ارز امسال تا حدودی با کاهش نیز مواجه بوده و شورای رقابت نیز هنوز هیچ نرخ جدیدی را برای محصولات خودرو اعلام نکرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند سالی می‌شود که قیمت خودرو تخت گاز بالا می‌رود و آرزوی کاهش قیمت‌ها به یک رویا تبدیل شده؛اما امیدواریم حداقل سیر صعودی قیمت‌ها با دنده سنگین انجام شود.
انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • با این صدا هم بگیر!+کارتون
    مافیای سهام عدالت اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده‌/این سهام در دست ۲۵۰ نفر است
    علاقه دارم که همه نیروهای انقلاب در یک جا جمع شوند/ از وحدت نیروهای انقلاب در هر شکلی حمایت می‌کنم
    سلفی زنی با پای بریده خود +تصاویر
    لحظه عکس العمل شهروندان به شلیک ممتد ضدهوایی! + فیلم
    توهین بزگترین فروشگاه اینترنتی جهان به پرچم کشور ایران +تصاویر
    پسر بچه عجیبی که به کودک ماسک دار معروف شده است +تصاویر
    تصویر ستاره ایرانی روی جلد مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا
    پلارک؛ شهید عطریِ قطعه ۲۶
    دور جدید حذف یارانه‌ها آغاز شد
    شیطان با این پنج نفر مشکل دارد
    لحظات دلهره آور سرقت مسلحانه از مغازه میوه فروشی! + فیلم
    دلایل عربستان برای حمله به یمن چیست؟
    رفت و آمد آزادانه سگ‌های ولگرد در بیمارستان + تصاویر
    ارزشمندترین فوتبالیست جهان مشخص شد/ ستاره‌ای که بالاتر از مسی و رونالدو قرار گرفت!
    حضور خواننده سلطنت طلب در قاب تلویزیون + فیلم
    خانه‌ی این ستاره‌ی فوتبال، ۱۹۵ میلیارد تومان می‌ارزد!/ از تماشای همچین خانه‌ای متعجب می‌شوید! +تصاویر
    خوردن این معجون به صورت ناشتا باعث لاغری می شود
    طراح ایرانی معروفترین خودروی مرسدس بنز کیست؟ +تصاویر
    گریه مجری و کارشناس شبکه العالم حین پخش زنده + فیلم
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net