تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

اربابان حلقه پس از ۱۳ سال + تصاویر

  • کد خبر : 57692
  • 20 مهر 1393 - 5:08
اربابان حلقه پس از ۱۳ سال + تصاویر

۱۳ سال از نمایش اولین قسمت از سه گانه ارباب حلقه‌ها می‌گذرد و در این ۱۳ سال زندگی هنری بازیگران آن فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.

به گزارش کمال مهر باور این قضیه سخت است که ۱۳ سال از سفر “هابیت‌ها”  با آن پاهای پشمالو برای نابودی سارون می‌گذرد. سال ۲۰۱۱ پیتر جکسون با الهام گرفتن از کتاب ارباب حلقه‌ها به نویسندگی تالکین توانست سه گانه‌ای منحصر به فرد تولید کند.

حال جای این سوال مطرح می‌شود که بازیگران ارباب حلقه‌ها اکنون مشغول چه کاری هستند؟ اگرچه بسیاری از هواداران این سه گانه منتظر دیدن برخی از بازیگران محبوب‌شان در قسمت سوم هابیت نبرد پنج ارتش هستند اما هیچ کس فراموش نخواهد کرد که این شور و هیجان از کجا آغاز شده.

حالی بی‌هیچ درنگی سری به بازیگران این سه گانه می‌زنیم:

الجاوود در نقش فرودو
او در این فیلم نقش حامل حلقه را بازی می‌کرد و باید با نفس اماره خویش برای سالم رساندن حلقه مبارزه می‌کرد.

او پس از ارباب حلقه‌ها در دو فیلم شهر گناه و جنون به ایفای نقش پرداخت او همچنین در فیلم پاخوشحال کار صدا پیشگی را برعهده داشت.

شون استین در نقش سم وایز
او در این فیلم اضافه وزن داشت و از همه چیز می‌ترسید او همچنین زیاد با هوش به نظر نمی‌رسید با اینکه او در انجام کارهای عاقلانه استعداد نداشت اما هنر دوست داشتن و وفاداری در وجودش بود. او پس از ارباب حلقه‌ در سریال ۲۴ بازی کرد. در فیلم لاک پشت‌های نینحا کار صداپیشگی رافائل را برعهده داشت او در فیلم های بسیاری بازی کرده است که به زودی به نمایش در خواهند آمد.

دومینیک و ناقان در نقش مری
او در این فیلم نقش یک هابیت را بازی می‌کند که پس از سرقت و گریختن از یک مزرعه به تیم ماجراجوئی فرودو ملحق می‌شود از یکی از باهوش‌ترین هابیت‌ها به شمار می‌رفت.

بعد از بازی در ارباب حلقه‌ها به سریال رو آورد و بعد از حضورش در سریال گمشده به کارگردانی آبرام کارهای زیادی از او دیده شد او ارتباش را با بازیگران ارباب حلقه‌ها حفظ کرد و با شون بین در فیلم سربازان سرنوشت همبازی شد.

بیلی بوید در نقش پسین
او کم طاقت‌ترین عضو گرو بود و در برخی از موارد گاندلف را عصبی می‌کرد. او همچنین یکی از نزدیک‌ترین همراهان فرودو بود که قسمت به قسمت بر شجاعتش افزوده می‌شد.

او پس از ارباب حلقه‌ها بیشتر اوقاتش را صرف اصلاح کردن ریش صورتش می‌کند. او فعالیت‌هایی نیز در عرصه موسیقی و تئاتر داشته است وی توانست سال ۲۰۰۶ در نمایش مکث و اسکاتلندی‌های پرنده به ایفای نقش بپردازد.

ویگو مورتنسن در نقش آارگون
او در فیلم وارث تاج و تخت گونه‌ور بود و قسم خورده بود تا با تمام وجودش از فرودو محافظت کند. سرنوشتش آنگونه رقم خورده بود که پادشاه گونه‌ور شود اما این هدفی نبود که مروی مغرور و قد بلند مثل او به دنبال آن باشد.

او بعد از ارباب حلقه‌ها کار خود را در سینمای هالیوود ادامه داد. از کارهای شاخص او می‌توان به تاریخ خشونت سال ۲۰۰۵، جاده در سال ۲۰۰۹ و در جاده سال ۲۰۱۲ اشاره کرد.

شون بین در نقش بورو میر
او مبارزی دلیر بود که گوندور او را به بزرگواری و همراهی‌اش در حمل حلقه می‌شناختند.

او در ابتدا ادعا می‌:رد نباید حلقه را حمل کرده بلکه باید آن را به سرنوشت خود رها کنند. او که فردی قوی و با شرافت بود جان خود را برای محافظت از میری و پسین از دست داد او پس از بازی در ارباب حلقه‌ها به بازی‌های خوبش ادامه داد و توانست جای مناسبی برای خود در سریال بازی تاج و تخت دست و پا کند. او در نقش ادارد استارک به ایفای نقش پرداخت.

جان رایس دیویس در نقش گیملی
او در این یلم نقش یک دوارف شریف را بازی می‌کرد. او جنجگویی شجاع و قابل بود. گیلی هرگز از تبرش جدا نمی‌شد. تبر سلاح اصلی دوآرف‌ها به شمار می‌رفت.

وی پس از نقش آفرینی در ارباب حلقه‌ها روی به برنامه‌های تلویزیونی آورد او در شاخص‌ترین فیلمش در آناکونه‌ای ۳ به ایفای نقش پرداخت. زندگی او سال ۲۰۰۴ به علت اظهارات سیاسی دچار دردسرهای زیادی شد.

اورلاندو بلوم در نقش لگولاس
او در فیلم نقش یک الف از قبیله سیندار را بازی می‌کرد. او یک کماندار قابل با چشمانی زیبا، موهای بلند و گوش‌هایی نوک تیز بود. او هیچ گاه از نیروهای طبیعی وحشت نداشت. پس از ارباب حلقه‌ها او با میرانداکر ازدواج کرد و پس از مدتی از او جدا شد. از کارهای او می‌توان به بازی در سری فیلم‌های “دزدان دریای کارائیب” اشاره کرد.

او پس از آن در فیلم‌های کوچکی بازی کرد آخرین حضور او مربوط بازی  در نقش کوتاهی د رفیلم “هابیت” است.

“یان مک کلن” در نقش “کاندلف”
او در این فیلم درنقش یک جادوگر بازی می‌کرد تو در سرزمین‌های مختلف تردد می‌کرد ودانش کسب می‌کرد او اولین کسی بود که “بیلبو” را از خانه گرم و نرمش بیرون کشید و دنیایی پر از ماجراجویی وارد کرد.

او پس از “ارباب حلقه‌ها” در همان نقش “گاندلف” در سه گانه “هابیت” حاضر شد. از دیگر کارهای او می‌توان به بازی در سری فیلم‌های ” مردان ایکس” اشاره کرد.

او در فیلم نقش یک “هابیت” را بازی می‌کرد که خانه‌اش در “شایر” بود.

او که درابتدا عاشق خوردن و آشامیدن و آسایش بود پس از پیش رفتن داستان به یک قهرمان شجاع و با اعتماد به نفس تبدیل شد. او پس از “ارباب حلقه‌ها” در “هابیت” نیز بازی کرد.

او همچنین در سریال تلویزیونی “سرزمین باغ‌ها” و فیلمپرفروش “روز پس از فردا” به ایفای نقش پرداخت. از دیگر کارهای او می توان به بازی د رفیلم “هوانورد” و صداپیشگی برای انیمیشن “راتا تویل” اشاره کرد.

“کریستوفر لی” درنقش “سارامون”
او در ابتدا بزرگترین و داناترین جادوگر به شمار می‌رفت. او همچنین عضو “شورای سفید” علیه “سارون” بود. پس از آن او تحت تاثیر قوای شیطانی “ارباب تاریکی” شد و با تشکیل ارتشی بزرگ به “گاندلف” خیانت کرد.

پس از “ارباب حلقه‌ها” در بسیاری از کارهای “تیم برتون” کار صداپیشگی را بر عنده داشت. او در سن ۹۱ سالگی و در میان شگفت‌زدگی همگان توانست با بازی درفیلم “مقیم” جایزه “بفت” را دریافت کند.

“لیو تایلر” در نقش ” آرون”
او در این فیلم نقش یک نیمه “الف” را بازی می‌کرد. او می‌توانست با سفر به قلمرو “بلسه” خود را برای همیشه جاودانه کند،‌ اما او تصمیم گرفت برای آن که با “آراگون” زندگی کند،‌خود را فناناپذیر کند.

او پس از “ارباب حلقه‌ها” به بازیگری تبدیل شده بود که همه‌ی خواسته او را برای بازی در فیلمشان انتخاب کنند. از کارهای شاخص او می‌توان به “هالک شگفت‌انگیز” اشاره کرد.

“ایستگاه فضایی ۷۶” یکی از ضعیف‌ترین کارهای او به شمار می‌رود.

“میراندا اوتو” در نقش “او وین”
او در این فیلم نقش یک نجیب‌زاده از قبیله “روهان” را بازی می‌کند که به شدت دلباخته‌ی “آراگون” می‌شود، زمانی که متوجه می‌شود “آراگون” قصه شرکت در نبرد را دارد او نیز خود را شبیه مردان می‌کند و با پوشیدن لباس رزم خود را به میدان نبرد می‌رساند.

او پس از “ارباب حلقه‌ها” سال ۲۰۰۵ در فیلم “جنگ دیناها” ساخته “استیون اسپیلبرگ” بازی کرد او همچنین سال ۲۰۱۴ در فیلم ” من فرانک اشتاین هستم” به ایفای نقش پرداخت از کارهای سریالی او می‌توان به “قفل و کلید” ساخته‌ی “مارک رومانک” اشاره کرد.

“هوگو ویونیگ” در نقش “الروند”
“الروند” ارباب “ریوندل” یکی از قویترین حاکمان سرزمین های “میدل ارت” است. او استاد دانش است و قدرت پیشگویی و شفا دادن هم دارد. او هم جنگجوی خوبی است و در میدان جنگ فرمانده خوبی.

از کارهای او پس از “ارباب حلقه‌ها” می‌‌توان به بازی در فیلم های “کاپیتان”،‌”ک مثل کین‌خواهی” و “اطلس ابر” اشاره کرد. او همچنین “الجاوود” در فیلم “پا خوشحال” کار صدا پیشگی را برعهده داشت. از آخرین کراهای او می توان به بازی در چند صحنه “هابیت ” اشاره کرد.

“کیت بلونشت” د رنقش “گالادریل”
“گالادریل” که همچون فرشته‌ها می‌درخشید، یکی از بزرگترین “الدارها” بود که از لحاظ زیبایی،‌دانش و قدرت از همه پیشی گرفته بود به علت موهای طلایی و تقره ای‌اش به او لقب “بانوی نور” را داده بودند.

او پس از بازی در “ارباب حلقه‌ها” همچنان به عنوان یکی از وزنه‌های سینمای “هالیوود” به شمار می‌رود علاوه بر بازی اش در سه گانه “هابیت” او در فیلم‌هایی چون “بابل” و “مردان تاریخی” به ایفای نقش پرداخت.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x