تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

قابلیت درمان اختلال یادگیری بدون تحقیر و تنبیه/ تنبیه کودک اختلال یادگیری را از بین نمی‌برد

  • کد خبر : 56846
  • 12 مهر 1393 - 8:58
قابلیت درمان اختلال یادگیری بدون تحقیر و تنبیه/ تنبیه کودک اختلال یادگیری را از بین نمی‌برد

یک روان‌شناس گفت: اطرافیان نباید به علت اختلال یادگیری در کودک او را تنبیه و تحقیر کنند و باید درصدد درمان این مسئله باشند.

کمال مهر:حسین ابراهیمی‌مقدم روان‌شناس ، گفت: اختلالات یادگیری به دسته‌های مختلفی از جمله اختلال بینایی، اختلال شنوایی و اختلال ادراکی تقسیم می‌شود.

وی افزود: برخی افراد به علت اختلالات بیش فعالی و با نداشتن تمرکز و توجه به اندازه کافی، دچار اختلالات رشدی هستند که این موضوع سبب ایجاد اختلال در یادگیری آنان می‌شود.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه مشکلات این کودکان در طبقه عصبی شناختی و طبقه روان شناختی جای‌گذاری می‌شود، ادامه داد: اختلالات موجود در خانواده مانند اختلافات خانوادگی، طلاق و در نهایت خانواده‌ای نابسامان به شدت می‌تواند کودک را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: بهتر است اگر فرد دچار اختلالات عصبی است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند البته بیشتر این موارد ریشه در اضطراب و مدل ارتباط خانوادگی کودک دارد که باید به روان‌شناس مراجعه کنند.

ابراهیمی‌مقدم خاطرنشان کرد: تا جایی که ممکن است اطرافیان باید کودک را به علت این وضعیت تحقیر و تنبیه کنند زیرا اثرات منفی را برای کودکان با اختلال در یادگیری به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x