تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

فرنگی کاران ایران بر بام جهان/سوریان پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شد

  • کد خبر : 55385
  • 24 شهریور 1393 - 9:30
فرنگی کاران ایران بر بام جهان/سوریان پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشیکمال مهر، مسابقات اوزان ۵۹، ۷۱ و ۹۸ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان از صبح امروز (یکشنبه) در شهر تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت وی در دور بعد به مصاف فهمی از مصر می رود.

در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد وی در دور بعد به مصاف موسی اولویف از روسیه می رود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت د در دور اول در دور دوم به مصاف ها یونگ کیم از کره جنوبی می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با پیروز مسابقه بالینت کورپاسی از مجارستان و آرمن واردانیان از اوکراین مبارزه خواهد کرد.

**رضایی و سوریان راهی دور سوم شدند

قاسم رضایی و حمید سوریان به دور سوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافتند.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور به مصاف اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن می رود.

در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد. وی در دور بعد مقابل موسی اولویف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد رضایی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف مارتین نیلسن از نروژ دارنده مدال برنز اروپا می رود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف ها یونگ کیم از کره جنوبی می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با پیروز مسابقه بالینت کورپاسی از مجارستان و آرمن واردانیان از اوکراین مبارزه خواهد کرد.

**رضایی راهی مرحله نیمه نهایی شد

قاسم رضایی به مرحله نیمه نهایی رقابت های کشتی وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور به مصاف اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن می رود.

در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد. وی در دور بعد مقابل موسی اولویف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد.رضایی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر مارتین نیلسن از نروژ دارنده مدال برنز اروپا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم  مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت تا در مرحله یک چهارم نهایی با چنگیز لابازانوف از روسیه مصاف بدهد.

**رضایی راهی مرحله نیمه نهایی شد/سوریان در مرحله یک چهارم نهایی/شکست بیابانگرد در دور سوم

قاسم رضایی به مرحله نیمه نهایی وزن ۹۸ کیلوگرم و حمید سوریان به مرحله یک چهارم نهایی وزن ۵۹ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافتند.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد . حریف وی در این مرحله طالح ممدوف از آذربایجان است.

در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد. وی در دور بعد مقابل موسی اولویف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد.رضایی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر مارتین نیلسن از نروژ دارنده مدال برنز اروپا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله برای حضور در دیدار فینال به مصاف آرتور الکسانیان نفر سوم المپیک لندن، نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا از ارمنستان می رود..

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم  مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چنگیز لابازانوف از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا شانس حضور در گروه بازنده ها را داشته باشد.

**قاسم رضایی راهی دیدار رده بندی شد/بیابانگرد در گروه بازنده ها

قاسم رضایی به دیدار وزن ۹۸ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد. وی در دور بعد مقابل موسی اولویف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد.رضایی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر مارتین نیلسن از نروژ دارنده مدال برنز اروپا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان نفر سوم المپیک لندن، نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم  مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چنگیز لابازانوف از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال بیابانگرد به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه ابتدا باید با برنده کشتی گیران مجارستان و صربستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دیدار رده بندی به مصاف الکساندر ژیانویچ از بلاروس می رود.

**سوریان به مرحله نیمه نهایی راه یافت

حمید سوریان به مرحله نیمه نهایی وزن ۵۹ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد . وی در این مرحله طالح ممدوف از آذربایجان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی رسید حریف وی در این دیدار المرات تسمرادوف از ازبکستان است.

**سوریان به دیدار فینال راه یافت/رکورد شکنی نابغه کشتی ایران

حمید سوریان به دیدار فینال وزن ۵۹ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد . وی در این مرحله طالح ممدوف از آذربایجان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی رسید وی در این دیدار المرات تسمرادوف از ازبکستان را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار مینگیان سیمینوف از روسیه است.

با احتساب کسب مدال توسط حمید سوریان (طلا یا نقره) حمید سوریان رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این در اختیار عبداله موحد بود را با کسب ۵ مدال طلای جهان یک طلای المپیک و کسب مدال مسابقات ازبکستان (طلا یا نقره) شکست.

**بیابانگرد به دیدار رده بندی راه یافت

افشین بابانگرد به دیدار وزن ۷۱ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم  مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چنگیز لابازانوف از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال بیابانگرد به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه ابتدا بالینت کورپاسی از مجارستان را در یک کشتی دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد تا در دیدار رده بندی به مصاف الکساندر ژیانویچ از بلاروس برود.

**سوریان مرد طلایی ایران
در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد . وی در این مرحله طالح ممدوف از آذربایجان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی رسید وی در این دیدار المرات تسمرادوف از ازبکستان را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مینگیان سیمینوف از روسیه را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و ضمن کسب مدال طلا رکورد تاریخی را برای خود ثبت کرد.

سوریان با کسب مدال طلای مسابقات جهانی ازبکستان رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این در اختیار عبداله موحد بود را با کسب ۶ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک شکست.

**بیابانگرد به مدال برنز رسید
در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم  مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چنگیز لابازانوف از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال بیابانگرد به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا بالینت کورپاسی از مجارستان را در یک کشتی دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد وی در دیدار رده بندی نیز با نتیجه ۵ بر ۳ الکساندر ژیانویچ از بلاروس را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

**قاسم رضایی به مدال برنز دست یافت
در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد. وی در دور بعد مقابل موسی اولویف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد.رضایی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر مارتین نیلسن از نروژ دارنده مدال برنز اروپا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان نفر سوم المپیک لندن، نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک الکساندر هاربوویک از بلاروس را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

**کشتی فرنگی ایران بر بام جهان
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و دو نشان برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی عنوان نخست رقابت‌های جهانی را در تلشکند ازبکستان از آن خود کرد.

این پیکارها از جمعه ۲۱ شهریور در تاشکند ازبکستان آغاز شد و عصر امروز با قهرمانی فرنگی کاران کشورمان به پایان رسید.

تیم روسیه بعد از ایران در جایگاه دوم قرار گرفت.

پیش از این هم آزادکاران ایران عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده بودند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x