تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مشاهده ۴۷ مورد یوزپلنگ در ۵ ماه گذشته/انتقال کوشکی و دلبر به پردیسان تا پایان تابستان

  • کد خبر : 53573
  • 09 شهریور 1393 - 10:58
مشاهده ۴۷ مورد یوزپلنگ در ۵ ماه گذشته/انتقال کوشکی و دلبر به پردیسان تا پایان تابستان

مدیر پروژه بین الملی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: مشاهده دسته‌های ۵ تایی یوز به همراه توله‌اش نشان از افزایش زادآوری این گونه با ارزش دارد.

به گزارش کمال مهرهومن جوکار مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۷ مورد مشاهده یوزپلنگ در زیستگاه‌های یوز ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار نسبتا خوبی است.

وی ادامه داد: ثبت دسته‌های ۵ تایی و ۴ تایی یوز به همراه توله‌ خود نشان از افزایش یوز در مناطق تحت مدیریت سازمان است که ما را امیدوار کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از یکسال گذشته حس مسئولیت در مردم بومی و مسئولان شهرهای اطراف زیستگاه ایجاد شده و حالا حس مالکیت نسبت به یوز دارند که انگیزه آنها برای حفاظت از این گونه ارزشمند را بالا می‌برد.

مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تصریح کرد: البته حفاظت از ۶ میلیون هکتار زیستگاه یوز به نسبت تعداد محیط‌بانان کار آسانی نیست و این کار جز با همکاری و مشارکت مردم بومی میسر نمی‌شود.

هومن جوکار در خصوص انتقال کوشکی و دلبر به پردیسان اذعان داشت: تقریبا ۳ هزار متر فضا برای نگهداری آنها تعبیه شده و فنس‌کشی آن به اتمام رسیده وبعضی از کارهای جانبی و فضاسازی داخلی باقی مانده که تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و تا یک ماه آینده به پردیسان منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x