تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

امضاهای استیضاح وزیر علوم افزایش یافت/ توضیحات زارعی در مورد بورسیه برادرانش!

  • کد خبر : 51833
  • 29 مرداد 1393 - 7:45
امضاهای استیضاح وزیر علوم افزایش یافت/ توضیحات زارعی در مورد بورسیه برادرانش!

علی‌اصغر زارعی طراح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا خبر داد.

به گزرش خبرنگار پارلمانیکمال مهر، علی‌اصغر زارعی در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

طراح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در پی بداخلاقی‌های صورت گرفته از سوی حامیان رضا فرجی‌دانا تعداد امضاهای استیضاح روز گذشته افزایش یافت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: روز گذشته ۱۱ امضای دیگر به تعداد امضاهای طرح استیضاح افزوده شده و امروز نیز احتمالا  تعداد امضاها افزایش خواهد یافت.

زارعی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه برادرانش از بورسیه استفاده کرده است، گفت: یکی از برادران من در اوایل انقلاب به فیض شهادت رسیده است.

وی افزود: همچنین یکی از برادرانم به رحمت خدا رفته و یکی دیگر از برادرانم نیز در قید حیات است.

زارعی تأکید کرد: هیچ کدام از برادران من تحصیلات دانشگاهی نداشته و ندارند. 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص بورسیه برادرزاده‌هایش نیز گفت: هیچ یک از برادرزاده‌های من تحصیلات دانشگاهی ندارند تا بخواهند از بورسیه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر برادران من جزء بورسی‌ها و خارج از ضوابط هستند حتما می‌خواهم که اقدام قاطعی در قبال آنها صورت پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش در مورد ادعاهای مطرح شده درباره تخلفات صورت گرفته در بورس در دوران دولت دهم خاطرنشان کرد: معتقدیم که باید با هر تخلفی برخورد کرد و این تخلف در هر دولتی که صورت گرفته باید بررسی و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از استیضاح‌کنندگان به فرجی‌دانا رای اعتماد داده بودند و اگر گرایشات سیاسی را مدنظر داشتند از ابتدا به وی رای اعتماد نمی‌دادند بنابراین تمام دغدغه استیضاح‌کنندگان بر روی عملکرد وزیر علوم در مدت تصدی وزارت است.

زارعی با بیان اینکه استضاح رضا فرجی‌دانا آخرین راهکار است، گفت:  تاکنون بیش از ۶ جلسه با حضور استیضاح‌کنندگان و وزیر علوم برگزار شده که در دو جلسه آن ریاست مجلس و در چهار جلسه مشاور رئیس‌جمهور حضور داشتند و در تمام این جلسات وعده وعیدهایی داده می‌شد اما هیچ کدام از آنها عملی نشد.

همچنین صفر نعیمی‌رز سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت روز گذشته  با بیان اینکه نظر نمایندگان در خصوص استیضاح رضا فرجی‌دانا  در ابتدا به دلیل اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعامل مجلس با دولت، مخالف استیضاح وزیر علوم بود، اظهار داشت: اما اکنون جو مجلس به دلیل عملکرد وزیر علوم برافروخته است.

وی در ادامه تصریح کرد: نظر به اینکه مهلت یک ماهه‌ای به فرجی‌دانا داده شد تا وی موارد استیضاح را برطرف کند، اما در این مدت وی هیچگونه اقدامی برای رفع این موارد به عمل نیاورد، اکنون جو مجلس از این کوتاهی علیه فرجی دانا برافروخته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x