تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

سید حسن نصرالله: اسراییل و حامیانش به دنبال پایان مسئله فلسطین هستند/ایران، سوریه و حزب الله حامی مقاومت فلسطین

  • کد خبر : 48497
  • 04 مرداد 1393 - 9:08
سید حسن نصرالله: اسراییل و حامیانش به دنبال پایان مسئله فلسطین هستند/ایران، سوریه و حزب الله حامی مقاومت فلسطین

دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد رژیم صهیونیستی به دنبال پایان دادن به پرونده فلسطین است.

به گزارشکمال مهر به نقل از المنار:سید حسن نصرالله روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد.

وی در آغاز سخنان خود گفت: اسراییل و حامیان این رژیم به دنبال آن هستند که مسئله فلسطین را پایان دهند.

دبیر کل حزب الله ادامه داد، اوضاع غزه و ویژگی روز قدس بر ما واجب کرد تا این مراسم را برگزار کنیم.

سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود به خانواده های لبنانی که بستگان خود را در حادثه سقوط هواپیمای الجزایری از دست دادند تسلیت گفته و به ارواح شهدای غزه ادای احترام کرد.

سید حسن نصرالله گفت:این روز با جنگ تموز در سال ۲۰۰۶ مصادف شده است و به رزمندگان و ملت خود که در این سال معجزه آفریدند، ادای احترام می کنیم.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد برخی تلاش دارند تا با به وجود آوردن یرخی مسایل برای کشورهای عربی و اسلامی، مسئله  فلسطین را محو کنند.برخی تلاش کرده اند تا با استفاده از تحمیل درگیری ها و دشمنی ها به فلسطین با برادارن آن و با کنار گذاشتن این ملت، مسئله فلسطین را پایان دهند.

سید حسن نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این مسئله که هدف اصلی اسراییل پایان دادن به مسئله فلسطین است، ادامه داد، اگر دشمن را رها و یا برخی از ما به آن کمک کند، می تواند دستاوردهایی برای خود کسب کند، آنچنان که در کشورهای عربی می بینیم.

وی گفت:با وجود سختی های زندگی و برخی فریفتگی ها، فلسطین به حق خود پایبند بوده و از تسلیم شدن سرباز زد.بسیاری از نظام های عربی برای پایان دادن به مسئله فلسطین با آمریکا و اسراییل همکاری کردند.

سید حسن نصر الله در ادامه به موضع سوریه پرداخت و تاکید کرد، این کشور دیوار مستحکم در مقبال پروژه صهیونیسم و آغوش باز مقاومت باقی خواهد ماند.

دبیر کل حزب الله در بخش دیگری به موضوع عراق اشاره و جنایات داعش علیه مسیحیان و مسلمانان در عراق را محکوم کرد و افزود: اهل تسنن در عراق بر سر دوراهی مانده اند یا با داعش بیعت کنند و یا ذبح شوند.وی گفت:تخریب  مرقد انبیا در موصل خطرات تخریب الاقصی در قدس را دارد.

وی در ادامه تاکید کرد، منطقه در خطر بوده و مسئله فلسطین نیز در خطرناکترین مراحل خود قرار دارد و لبنان نیز در سال ۲۰۰۶ با تجاوز مشابه به غزه روبرو شد که هدف از آن تسلیم مقاومت است.ما به خوبی می دانیم که براداران ما در غزه با چه مسایلی روبرو هستند زیرا همین حوادث در سال ۲۰۰۶ برای ما تکرار شد.ما شاهد تخریت هدفمند ملت ها،ارتش ها، کشورها و جوامع  و چندپارگی آنها از نظر روانی،عاطفی و اجتماعی هستیم.

سید حسن نصر الله ادامه داد: ربوده شدن سه شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری به برخی گروههای مقاومت نسبت داده شد و آمریکا نیز با زد و بند با برخی کشورهای عربی تجاوز اسراییل به غزه را سرپوش می گذارد.هدف تجاوز به غزه مقاومت، سلاح،فرهنگ و عزم آن است و غزه با منطق مقاومت پیروز و صهیونیست ها از محقق کردن هرگونه هدف خود عاجز ماندند.غزه قادر است تا پیروز شود و در صورت مقایسه شاهد شکست اسراییل و دستاورهای مقاومت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید اختلافات درباره دیگر مسایل را کنار گذاشت تاکید کرد، باید در مسئله غزه به عنوان مسئله یک ملت، مقاومت و یک حق، به همدیگر نزدیک شویم.سید حسن نصر الله گفت:برای نتانیاهو اعتراف به شکست سخت است و مقاومت راه حل خود را تحمیل خواهد کرد و اسراییل کسی خواهد بود که فریاد خواهد کشید.

دبیر کل حزب الله گفت:کشورهای عربی که خواستار همکاری با غزه نیستند پس بهتر است که سکوت کنند و همه بر اساس توان و استطاعت خود باید از غزه حمایت کنند.ایران، سوریه و حزب الله هرگز در حمایت از مقاومت فلسطین کوتاهی نکرده اند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x