تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

ورود جوانان به میادین و مراکز تفریحی باید رایگان شود

  • کد خبر : 48309
  • 02 مرداد 1393 - 9:18
ورود جوانان به میادین و مراکز تفریحی باید رایگان شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد می‌کنم امروز باید ورود جوانان را به محیط‌های فراغتی و تفریحی رایگان کرد تا از اوقات فراغت به صورت بهینه استفاده شود.

کمال مهر: محمدتقی حسن‌زاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه امروز اوقات فراغت یکی از مهمترین بخش‌های زندگی انسان ها به خصوص قشر جوان است تاثیر بسیار مستقیم بر روی ابعاد شخصیتی، رفتاری، روانی و اجتماعی دارد گفت: امروز بعد اقتصادی اوقات فراغت خیلی از مشکلات جامعه را حل کرده و تاثیر همه‌جانبه‌ای را بر زندگی انسان‌ها دارد و با توجه به مطالعات انجام شده رویکردهای اوقات فراغت بین جوانان کشور ما با اوقات فراغت جوامع دیگر متفاوت است و جوانان ما علاقه به گذراندن اوقات فراغت با خانواده را دارند.

وی با اشاره به اینکه علاوه به گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده برخی جوانان همانند جوانان کشورهای غربی و اروپایی گرایش به اوقات فراغت فردی و استفاده از فضا مجازی دارند افزود: اگر جوان تمایل به اوقات فراغت فردی داشته باشد آسیب‌های خاص خود را دارد اما در این بخش رسالت خانواده و والدین برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت مثبت و اثربخش وظیفه و تکلیف است.

حسن‌زاده در ادامه اظهار کرد: امروز در کشور اوقات فراغت با ۳ چالش اساسی روبه‌رو است که اولین چالش در حوزه دیدگاه و نگرش است که مسئولین و صاحبنظران خانواده‌ها دیدگاه‌های متفاوتی دارند و به درستی از اوقات فراغت و کارکردهایی که باید اوقات فراغت داشته باشد، ندارند پس لذا باید یک تعریف مفهومی درست از اوقات فراغت ارائه شوند و برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

وی در ادامه چالش بعدی در اوقات فراغت را حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای زنان اقشار مختلف فضا و محیط‌های مناسبی نداریم برای فضای فعالیت های فراغتی زنان محدودیت دارد و لذا لازم است زمینه حضور خانواده را در محیط‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از محیط‌ها پر خطر است و دسترسی به مکان‌ها ممکن نیست یا از نظر اقتصادی به صرفه نیست اظهار کرد: باید برای جوانان به عنوان قشری نیازمند استفاده از اوقات فراغت و حساس، شرایط استفاده از اوقات فراغت را فراهم  کرد و ورود جوانان را به میادین و مراکز تفریحی و فراغتی رایگان کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده میانگین ۲۴ ساعت در هفته جوانان ما فرصت فراغتی دارند لذا باید برای این فرمان برنامه ریزی کرد.

حسن‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی منظم و دقیق داشته باشند و با توجه به نظرات و دیدگاه‌های جوانان خود اوقات فراغت خوبی برای خانواده‌ها  تدارک ببینند و همچنین نمادها و سازمان های مسئول در حوزه اوقات فراغت هم باید زیرساخت ها دسترسی‌ها به میادین تفریحی و امکانات را فراهم کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x