تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

این گدا را تعقیب کنید تا اصل ماجرا دستگیرتان شود

  • کد خبر : 45096
  • 10 تیر 1393 - 12:32

تابستان که فرا می‌رسد بازار تکدی‌گری نیز داغ داغ می‌شود و سطح شهر از متکدیانی پر می‌شود که غیر بومی بودن آنها برای همه ما ثابت شده است.

به گزارشکمال مهر و به نقل از سایت اروم نیوز؛ در اماکن عمومی، پارک‌ها و سطح شهر متکدیانی دیده می‌شود که با قسم و قرآن دادن و سوءاستفاده از احساسات و عواطف مردم و با استفاده از کودکانی که در کنار مادر به ظاهر نیازمند قرار دارند، طلب کمک می‌کنند و از مردم پول می‌گیرند. حضور افراد متکدی در اماکن عمومی و پارک‌ها آسایش مردم را برهم زده است. سوء استفاده از احساسات مردم موجب تقویت کار این متکدیان شده است و بارها هم دیده شده این افراد به ظاهر گدا درآمدی بیش از یک کارمند دولتی بدست می‌آورند و سرمایه زیادی از این راه کرده‌اند. در واقع پول گدایی زیر زبانشون مزه کرده و بدون مشقت و دردسر روزانه از این راه پول زیادی به جیب می‌زنند.

کمک به نیازمندان واقعی ، همیشه دغدغه هر مسلمان و تکلیفی بر دوش هر انسان با وجدان و دل رحمی است. مردم ایران بخصوص مردم ارومیه از نظر عواطف انسانی و دلسوزی برای محرومان و مستمندان زبانزد خاص و عام هستند. اما متاسفانه همین اخلاق نیکو باعث شده تا سیل عظیمی از متکدیان غیر بومی به ارومیه سرازیر شده و بعضا با ترفندهای خاصی از انسان دوستی مردم ارومیه نهایت سوء استفاده را می کنند.

این جوان را اکثر ارومیه ها او را در خیابان های شلوغ ارومیه دیده اند، با یک دختر بچه معصوم در خبابان می نشیند و بگونه ای حرکت میکند که فلج کامل است و توان حرکت روی پاهای خود را ندارد. روی زمین خود را میکشاند و با گریه و نفرین به روزگار دل هر رهگذری را به درد می آورد.

 

اما واقعیت !!!!
این جوان به ظاهر فلج ، نه تنها سالم است بلکه به گفته چند نفر که او را میشناختند خانه ای در شهر دارد و در آمد روزانه او از راه تکدی گری بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان است !!!! حال قضاوت با شما…

به ظاهر نیازمندانی هم هستند که در نزدیکی دارو خانه ها کمین می کنند، دختران و زنان جوان با چسبیدن به رهگذران آنها را مجبور به دادن پول میکنند !دست هر زنی یک کودک بیمار که خدا میداند فرزند خودشان است یا نه و یک نسخه با تاریخ ۲سال قبل که نشان دهد مثلا اینها بیمارند.

 


اما این چند عکس آخر عجیبترند! اکثر متکدیان که ظاهرشان گواه غیر بومی بودن شان است، به نوبت به این خودرو مراجعه کرده و چند دقیقه ای سر از شیشه بداخل خودرو میکردند و بعد میرفتند.! حال چه نسبتی بین صاحب ماشین و آنها وجود دارد جای سوال است.

 


گذشته از آنکه افرادی هستند که واقعا نیازمند اندک پولی برای نان شب یا نسخه دارویی هستند و بنا به شرایطی از حمایت های سازمان هایی همچون کمیته امداد و بهزیستی بهرمند نشدند، افرادی به ظاهر نیازمند که امروزه تعدادشان هم در شهرهایی همچون ارومیه کم نیست، از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و درآمدهای به جیب می زنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x