تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

الشرق الاوسط: اسد فردی باهوش است و نباید قدرت استقامتش در بحران‌ها را دست کم گرفت

  • کد خبر : 44716
  • 08 تیر 1393 - 11:39

یک روزنامه فرامنطقه‌ای در تحلیلی از شخصیت رئیس جمهوری سوریه تلاش کرد وی را فردی بیمار نشان بدهد اما در عین حال اعتراف کرد وی شخصی بسیار باهوش و توانمند است که نباید قدرت پایداری و استقامت او در بحران‌ها را نادیده گرفت.

به گزارش کمال مهر، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، که نسخه اصلی آن در لندن چاپ می‌شود و سیاستی خصمانه علیه محور مقاومت بخصوص ایران و سوریه دارد، در گزارشی از بررسی تحلیلی شخصیت‌های بزرگ سیاسی، به جنبه روانی و تحلیل شخصیتی آنان پرداخت و در این میان بر تحلیل شخصیت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه متمرکز شد.

الشرق الاوسط در این مقاله که به قلم روانشناس «مانفرد کیت دو فری» است، تلاش کرد با حمله به شخصیت رئیس جمهوری سوریه، و با تخریب و ترور شخصیتی، او را «دیکتاتور» معرفی کند اما در این اثنا اعتراف کرد که اسد فردی باهوش و توانمند است که نباید قدرت او در پایداری و استقامت در کوران بحران‌ها، نادیده گرفته بشود.

الشرق الاوسط نوشت: بیشتر مردانی که پست‌های مدیریتی عالی‌رتبه را به دست آورده‌اند مانند بیل کلینتون (رئیس جمهور اسبق آمریکا)، جک ولش (آمریکایی-از مدیران اسبق جنرال الکتریک) و وینستون چرچیل (نخست وزیر اسبق بریتانیا)، در دوره‌ای با پدرانشان رابطه سردی داشته‌اند. برخی پژوهشگرانی معتقدند که این رهبران مهارتهای مدیریتی خود را پیشرفت داده‌اند تا این خلأ (روابط سرد) را پر کنند.

الشرق الاوسط مدعی شد که بشار اسد نیز یکی از این شخصیت‌هاست اما در عین حال نوشت که «روشن است که بشار اسد فردی باهوش و حیله‌گر (در حوزه سیاست) و دارای ذهنی تمامیت‌خواه است که به نظریه «یا همه چیز یا هیچ چیز» در سیاست اعتقاد دارد».

در حالی که دیدار کنندگان با بشار اسد از کشورهای مختلف در طول بیش از سه سال جنگ شبه‌جهانی علیه سوریه، اذعان کرده‌اند که اسد بر خلاف بحران جاری کاملا با آرامش بر اوضاع جاری کشور تسلط دارد و بخش‌های مختلف را هدایت می‌کند، الشرق الاوسط در ادامه تخریب شخصیتی اسد نوشت که اسد شخصیتی عصبی و انفعالی دارد اما قدرت مانور بسیار دارد و به هنگام ضرورت می‌تواند راه‌های جایگزین را در اندیشه خود جستجو کند.

الشرق الاوسط حتی لبخند، خنده و نکته‌سنجی بشار اسد در مصاحبه‌های رسمی را هم عاملی در جهت ضعف اسد دانست و مدعی شد که خنده‌ها و لطیفه‌هایی که اسد به هنگام صحبت جدی بیان می‌کند نشان دهنده خللی در شخصیت اوست اما در ادامه نتوانست پنهان کند که اسد شخصیتی برتری‌جو دارد که «نباید قدرت او بر استقامت و مقاومت او در بحران‌ها دست‌کم گرفته شود».

الشرق الاوسط در ادامه پیروزی بر بشار اسد در جنگ کنونی علیه سوریه را دشوار دانست و خواستار ابداع شیوه‌های غیرکلاسیک و کمک به مخالفان برای استقامت و بازسازی ساختاری (گروه‌های مسلح) و نوسازی ابزارهای آنان (یعنی سلاح‌های آنان) شد.

انتهای پیام/ص

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=44716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x