تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حشره‌ای که حشره شناسان را هم به اشتباه می‌اندازد+عکس

  • کد خبر : 43972
  • 02 تیر 1393 - 10:11
حشره‌ای که حشره شناسان را هم به اشتباه می‌اندازد+عکس

حشره ۸سانتی متری که شبیه برگ درختان است و حتی حشره شناسان را در تشخیص به اشتباه می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیکمال مهرحشره بزرگی به سختی از برگ درختان تشخیص داده می‌شود و حتی خود حشره شناسان در تشخیص در تشخیص این حشره از برگ درختان دچار مشکل می‌شوند. این حشره به خوبی عمل استتار را بلد است. این موجود تواناترین موجود بر روی زمین در عمل استتار است و حتی راه رفتن این حشره نیز به گونه ای است که تشخیص آن از برگ درختان معمولی بسیار سخت  است.

براساس این گزارش،زیستگاه اصلی این جاندار در مناطق جنوب و جنوب شرق آسیا به سمت استرالیا است. این حشره معمولأ ۸ سانتی متر طول دارد و دارای بدنی پهن است. بدن این حشره به گونه ای است که حتی رگ‌ برگ‌های گیاهان نیز به خوبی بر روی آن قابل مشاهده است. حتی در برخی از گونه‌های این حشره قسمت‌های کناری بدنش به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شود که دقیقأ شبیه برگ درخت جویده شده درختان به نظر می‌رسد.

نوع ماده این حشره دارای کمری پهن ‌تر و نوع نر این حشره نیز دارای کمری باریک‌تر است. ماده تخم خود را به شکل زایده‌های کوچکی شبیه به مدفوع قرار می‌دهند و تخم‌ها در بازه زمانی بین ۳تا۱۲ ماه به حشره تبدیل می‌شوند و در سه تا چهار ماهگی نر یا ماده بودن آن‌ها مشخص می‌شود.

حشره برگی در هر بار تخم ریزی می‌تواند تا ۶۸۰ تخم بگذارد. این جاندار هم اکنون ۴۷ میلیون سال است که بر روی زمین زندگی می کند.

گفتنی  است، این حشره جالب توانایی ترمیم بازو‌های از دست رفته خود را نیز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x