تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

کرمی که هرگز پیر نمی شود

  • کد خبر : 43796
  • 01 تیر 1393 - 8:17
کرمی که هرگز پیر نمی شود

محققان آمریکایی کرمی کشف کرده اند که می تواند خود را در وضعیتی نگاه دارد که پیر نشود.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،به نقل از ایرنا، این کشف بارقه امیدی است برای ابداع دارویی که خاصیت ضد پیری برای انسان ها داشته باشد.قرن ها مطالعه دانشمندان برای کشف منبع جوانی آنها را به کشف این کرم گرد کوچک سوق داد.

 

محققان دانشگاه دوک در آمریکا در مطالعه بر روی کرم سی.الگانس متوجه شدند که این کرم می تواند خود را در وضعیت گرسنگی قرار دهد و در این وضعیت از لحاظ سنی تغییری نکند.

به گفته محققان ، این کشف می تواند آنها را به ابداع داروهای جوانی برای انسان ها سوق دهد.

 

دیوید شروود استاد یار زیست شناسی در دانشگاه دوک که ریاست این تحقیق را بر عهده دارد، می گوید: استفاده از رژیم های غذایی که مواد غذایی کمی دارند مسیر مشابهی را در انسان ها ایجاد می کند و سلول های ما در یک وضعیت خفته نگاه می دارند.

 

محققان می خواهند از ویژگی های این کرم دارویی بسازند تا انسان ها بتوانند بدون درد و محدودیت های رژیم غذایی از فواید ضد پیری آن بهره ببرند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که دور کردن غذا از کرم سی. الگانس رشد و تکامل سلول های این کرم را متوقف می کند بطوریکه در حالی که این اورگانیسم همچنان به لولیدن و جستجوی غذا ادامه می دهد اما سلول ها و ارگان های آن در یک وضعیت خفته قرار می گیرند.

 

اما زمانی که این کرم در معرض مواد غذایی قرار می گیرد دوباره سلول های آن طبق برنامه رشد می کنند.

محققان متوجه شدند که این وضعیت باعث می شود که این کرم دو برابر حد عادی عمر کند.

 

این مطالعه که در مجله PLOS Genetics منتشر شده است نشان می دهد که کرم های سی. الگانس می توانند دست کم دو هفته غذا نخورند و زمانی که غذا خوردن را از سر می گیرند دوباره بطور عادی رشد کنند.

 

این محقق گفت: مطالعه آنها دارای مفاهیمی برای پیری و سرطان است.

یکی از بزرگترین اسرار در مورد سرطان کشف چگونگی گسترش اولیه سلول های سرطانی و خفته ماندن آنها برای چند سال قبل از بروز علائم آن است.

 

محققان حدس می زنند که روش موجود در این کرم ها که این سلول ها را خفته نگاه می دارند و دوباره آنها را فعال می کنند همان مسیری است که در گسترش سلول های سرطانی در انسان ها صورت می گیرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x