تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۵ روش مفید برای کاهش “فشار خون”

  • کد خبر : 43682
  • 31 خرداد 1393 - 16:49
۵ روش مفید برای کاهش “فشار خون”

با ورزش‌های هوازی بروز شدت عوامل خطرزای قلبی و عروقی و پرفشاری خون کاهش می‌یابد.


به گزارش کمال مهرسیدمنصور رایگانی رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  درخصوص انجام ورزش‌های هوازی و تأثیر آن بر کاهش فشار خون اذعان داشت: ورزش‌هایی که بدن برای آنجام آن فعالیت نیازمند مصرف اکسیژن باشد، هوازی می‌گویند.
وی ادامه داد: ورزش‌های هوازی اکسیژن را در اختیار بدن قرار می‌دهد که در این صورت سیستم قلب و عروق به درستی فعالیت کرده و نهایتاً به کاهش بیماریهای قلبی و عروقی کمک می‌کند.
باقری گفت: پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن از جمله ورزش‌های هوازی هستند که لازمه انجام آن باید بیشتر از ۵ دقیقه باشد.
رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران تصریح کرد: ورزش‌های هوازی برای حفظ سیستم مغزی و عصبی همچنین کاهش فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در پایان یادآور شد: چنانچه در یک گروه عضلانی یک اندام به طور پیوسته و انقباض مداوم بیشتر از یک دقیقه داشته باشد، می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود که تقویت کننده عضلات نیز شامل آن می شود.
به گفته این متخصص در این راستا حداقل یک بار در روز به مدت ۱۰دقیقه ضربان قلب به ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از حالت طبیعی توصیه می‌شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x