تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

انتقاد کبگانیان از نحوه تعیین سرپرست دانشگاه تهران/روش‌های جدید در وزارت علوم ابداع می‌شود

  • کد خبر : 42175
  • 21 خرداد 1393 - 10:51

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از نحوه تعیین سرپرست دانشگاه تهران گفت: برای اولین بار است که یک سرپرست جایگزین سرپرست دیگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کمال مهر، منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد نام ریاست دانشگاه‌ها را حق وزیر علوم و وزیر بهداشت می‌داند ولی از سوی دیگر نیز حق اعضای شورا است که پیشنهاد این دو وزیر را رد یا تائید کنند.

وی افزود: وزیر علوم و وزیر بهداشت حق دارند پیش از اعلام نام رئیس دانشگاه‌ها با اساتید دانشگاه و کارشناسان مشورت کنند ولی بر اساس دستور رئیس‌جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر این مشورت بگونه‌ای جلوه کند که حالت انتخاباتی داشته باشند دست شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تائید یا رد نام پیشنهادی بسته می‌شود زیرا شورا نمی‌تواند رای اساسی به دانشگاه را نادیده بگیرد که البته این کار در تعیین رئیس دانشگاه تهران انجام شد و رئیس‌جمهور نیز دو بار این مسئله را تاکید کرد.

وی افزود: نخستین سؤال ما از وزیر علوم این است که مگر می‌شود دو سرپرست به طور متوالی برای یک دانشگاه تعیین شود؟ اولین بار است که این اتفاق رخ داد و حتما وزیر علوم برای این اقدام توضیحی دارد.

وی با اشاره به ماده واحده امضا شده از سوی بیش از ۲۰ نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ماده واحده‌ای که برای تعیین رؤسای دانشگاه‌ها پیشنهاد شد خلاء قانونی در این حوزه را می‌پوشاند.

کبگانیان گفت: تا به حال این مسئله رخ نداده بود که معاون وزیر سرپرست یک دانشگاه شود و پس از مدتی این سرپرست با سرپرست دیگری جایگزین شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با روند انتخاب رئیس دانشگاه اصفهان نیز عنوان کرد: چند دانشگاه کشور هستند که مدت سرپرستی آنها از ۶ ماه گذشته است و این مسئله خلاف قانون است ولی در این موارد وزیر علوم اعلام کرده که اطلاع‌رسانی صورت نگیرد.


۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x