تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تصاویری از سنگ کبود، ضریح امام حسین(ع) و تربتی که در روز عاشورا به رنگ خون در می‌آید

  • کد خبر : 41378
  • 11 خرداد 1393 - 9:00
تصاویری از سنگ کبود، ضریح امام حسین(ع) و تربتی که در روز عاشورا به رنگ خون در می‌آید

در روز سوم شعبان سال چهارم هجری، دومین فرزند حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) پا در عرصه خاکی نهاد و به این ترتیب پنجمین معصوم عصمت و طهارت طلوع کرد.

سنگ کبود امام حسین(ع)

در “مشهد النقطه” شهر حلب که محل زیارت عاشقان اهل‌بیت است، سنگی است که سر مبارک امام‌حسین(ع) روی آن قرار داده شده و قطره خونی روی آن ریخته شد.

روایت شده است که بعد از اتمام جنگ “طَف” در کربلا، کاروان ابن‌زیاد به همراه اسرای واقعه “طف” به سمت شام حرکت کرد و در امتداد رود فرات از سرزمین‌های مختلفی رد شدند تا اینکه به منطقه “حلب” رسیدند و سر مبارک امام حسین(ع) را در آن موضع قرار دادند و مدتی را آنجا توقف کردند.

عکس‌های قدیمی از کربلا

اولین علامت بارگاه امام حسین(ع) از سوی قبیله‌ “بنی‌اسد” که در نزدیکی کربلا سکنی گزیده بودند بنا نهاده شد. آنها مراسمی خاص برای به خاک سپردن سیدالشهدا(ع) برگزار کردند و علامتی بر قبر شریف وی گذاشتند که سایبانی کوچک بر قبر حضرتش بود.

این تصاویر مربوط به دوران قدیم در کربلا و حرم امام حسین(ع) می‌باشد.

ضریح جدید امام حسین(ع)

بخش‌هایی از ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا که جایگزین ضریح قبلی شد، ضریحی که مثل همه ضریح‌های قبلی این حرم مطهر، شش گوشه دارد.
تصاویری ناب از ضریحی که مزار امام حسین(ع) را در آغوش گرفت.

عکس‌های ضریح قدیمی امام حسین(ع)

عکس هوایی بین‌الحرمین

شیعیان ما بین حرم “حسین بن علی علیه السلام” و حرم “عباس بن علی علیه السلام” را که ۳۷۸ متر می‌باشد را بین‌الحرمین می‌نامند. موقعیت این مکان در شهر کربلا، تقریبا در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد است.

سنگ فرش بین‌الحرمین 

پروژه توسعه بین‌الحرمین شامل سنگ فرش این محوطه بود که در فصل تابستان زائران به راحتی می‌توانند بدون قرار گرفتن در معرض گرمای زمین، در محوطه بین‌الحرمین تردد کنند.

تربت موجود در موزه حرم امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به رنگ خون در آمد

رسانه‌های عراقی از تغییر رنگ تربت امام حسین (ع) به رنگ سرخ در صبح روز عاشورا خبر دادند. این تربت از ساعت ۹:۳۰ صبح عاشورا به وقت کربلا به رنگ خون مبدل شده است

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x